مدیرعامل اسبق استقلال در گفت وگو با جی پلاس؛

واعظ آشتیانی: رئیس جدید فدراسیون کِشتی به گل نشسته را نجات بدهد/ به انتخابات خوش بین نیستم/ کفاشیان نقش مهمی در ایجاد باتلاق فوتبال داشت!

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره انتخابات فدراسیون فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: کیومرث هاشمی، عزیزی خادم، مصطفی آجرلو و علی کریمی برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال کاندیدا شدند و امیدوارم هر کدام که انتخاب شدند کِشتی به گل نشسته فوتبال را نجات بدهند. 

او درباره حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: نظر خاصی درباره علی کریمی ندارم و ان شاالله او در انتخابات موفق شود. 

واعظ آشتیانی درباره اظهارات کفاشیان مبنی بر اینکه رئیس جدید فدراسیون فوتبال با باتلاق مواجه می شود، بیان کرد: بله، کفاشیان در این مدت که در فوتبال بود تنها نکته خوبی که به اعلام کرد همین جمله بود که رئیس جدید فدراسیون با باتلاق روبرو می شود. کفاشیان نقش بسزایی در ایجاد باتلاق داشت و امیدوارم فردی که از بین 4 نفر رئیس فدراسیون فوتبال می شود بخشی از این باتلاق را خشک کند. 

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره چالش پیش روی رئیس جدید فدراسیون فوتبال اظهار کرد: رئیس جدید فدراسیون فوتبال باید قابلیت درآمدزایی در فوتبال را داشته باشد. همچنین شرایط فدراسیون فوتبال روشن است و رئیس جدید فدراسیون می داند که با چه وضعیتی وارد فدراسیون می شود و او باید از قابلیت فکری  دیگران کمک بگیرد تا بتواند مشکلات فوتبال را حل کند. البته من خوش بین نیستم به انتخاب فردی که بتواند فدراسیون فوتبال را به شرایط ایده آل برساند. 

او درباره اینکه شانس کدام کاندیداها برای ریاست فدراسیون فوتبال بیشتر است، گفت: من نمی توانم در این باره ارزیابی داشته باشم و امیدوارم مجمع فدراسیون فوتبال منصفانه رای بدهد و بهترین فرد را به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب کند. 

واعظ آشتیانی با انتقاد از حضور نداشتن اهالی فوتبال در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: جامعه فوتبال گسترده است اما کاندیداها محدود هستند. افراد تحصیلکرده که کار اجرایی کردند و کاپیتان های تیم ملی در خانواده فوتبال هستند اما برای ثبت نام در انتخابات پا پیش نگذاشتند و از این موضوع گلایه مند هستم که چرا چنین افرادی در انتخابات نیستند. افکار عمومی می گوید که بضاعت فوتبال ما همین اندازه است. 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره  اینکه لابی گری در انتخابات فدراسیون فوتبال رخ می دهد، گفت: در هر انتخابی لابی و واسطه گری وجود دارد و این موضوع اجتناب ناپذیر است. بعید است فردی به هیچ وجه در انتخابات لابی نکند و تلاش می کند تا با لابی بیشترین آرا را در صندوق انتخابات داشته باشد. 

واعظ آشتیانی درباره نقش وزارت ورزش در انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال گفت: برداشتم این است که بضاعت وزارت  ورزش محدود است اما وزارت ورزش  راه مهندسی کردن انتخابات را بلد نیست. حق هر دولتی است که انتخابات فدراسیون های ورزشی خود را مهندسی کند تا به دست گروه یا باندی نیفتند.  فوتبال در کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته به این صورت است که دولت های این کشورها، انتخابات  فدراسیون های خود را مهندسی می کنند و شکل قانونی به آن می دهند و فیفا هم به این مسئله حساس نمی شود. 

او در پایان گفت: تفاوت انتخابات فدراسیون فوتبال ما با دیگر کشورها این است که آنها فردی مدبر، شجاع، برنامه ریز و برنامه محور را برای ریاست فدراسیون خود انتخاب می کنند و با تغییر دولت ها از آن فرد حمایت می کنند اما در کشورمان بر روی فردی خنثی و ناکارآمد سرمایه گذاری می کنند و فدراسیون فوتبال را به چالش می کشند و ناشیانه عمل نمی کنند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید