در گفت وگو با جی پلاس؛

اتفاقات عجیب در پروسه انتخاب سرمربی تیم ملی تنیس/ دبیر فدراسیون: جلسه کمیته انضباطی برگزار می‌کنیم تا دیگر اطلاعات دروغ ندهد !

دبیر فدراسیون تنیس نسبت به صحبت‌های شهاب حسنی یکی از گزینه‌های سرمربیگری واکنش نشان داد و گفت این فرد صلاحیت سرمربیگری را ندارد و باید در کمیته انضباطی پاسخگو باشد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، پس از روشن شدن وضعیت فدراسیون تنیس در 11 خرداد ماه و انتخاب داوود عزیزی به عنوان ریاست این فدراسیون به نظر می‌رسید تکلیف تیم ملی و انتخاب سرمربی نیز به زودی مشخص می‌شود. البته فدراسیون چند ماه پیش کمیته فنی را تشکیل داد تا برنامه‌های گزینه‌های پست سرمربیگری برنامه‌های خود را ارائه دهند اما با گذشت این همه مدت تیم ملی همچنان بدون سرمربی به سر می‌برد .

رییس فدراسیون قبلا اعلام کرده بود با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات ارزی امکان جذب مربی خارجی وجود ندارد که البته این مسئله امری عادی است و بسیاری از فدراسیون‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند در این مورد نمی‌توان خرده گرفت اما سوال اینجا است انتخاب یک مربی داخلی  و معرفی یک نام مگر چه قدر زمان بر است؟

نکته جالبی که در این مدت اتفاق افتاده این است که شنیده شده فردی که حامی مالی داشته باشد احتمال بیشتری هم برای انتخاب شدنش به عنوان سرمربی وجود دارد؛ این مسئله این تصور را ایجاد می‌کند که بار فنی سرمربی جدید و نتیجه گیری تیم از اهمیت کمتری نسبت به مسائل مالی برخوردار است.

شهاب حسنی که یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی تنیس بود در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در این خصوص اظهار کرد: من یکی از کاندیداهای اصلی سرمربیگری بودم؛ بعد از تشکیل کمیته فنی رابطه فدراسیون با من کمتر شد. اخیرا جلسه‌ای گذاشته بودند که  برنامه‌های کاری‌ام را ارائه بدهم که من مریض شدم و گفتم احساس می‌کنم به کرونا مبتلا هستم و نمی‌توانم در این جلسه شرکت کنم. سراغی از من نگرفتند و یک هفته بعد خودم تماس گرفتم و گفتند چون در جلسه نیامدی یعنی انصراف دادی؛ من هم به همین خاطر دیگر پیگیر نشدم.

او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: یک بار هم با مسئولان صحبت کردم گفتند در برنامه کاری‌ خود حتما بگو که اسپانسر داری چون امتیاز محسوب می‌شود و در اولویت قرار می‌گیری ؛ فدراسیون بودجه کمی دارد و به دنبال حامی مالی هستیم؛ گفتم مگر وظیفه سرمربی است که اسپانسر بیاورد؟ گفتند وظیفه‌ نیست اما امتیاز محسوب می‌شود. من از تمام کاندیداها هم رزومه بالاتری داشتم هم تحصیلاتم اما خب این مسئله رابطه ای است.

فرزین ضیا آذری دبیر فدراسیون تنیس نیز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: کمیته فنی چهار گزینه معرفی کرد که اسامی آن‌ها محرم خدایی، محمدرضا توکلی، مصطفی صالح و اکبر طاهری است. کمی طول کشید که بتوانیم برنامه این چهار نفر را دریافت کنیم تا با ریاست فدراسیون جلسه داشته باشند. داوود عزیزی رئیس فدراسیون معتقد بود مشکلات سرمربی قبلی یعنی سعید احمدوند هم باید بشنود. به هر حال به خاطر درگیری‌های فدراسیون و مسابقات کمی طول کشید اما برنامه تمام گزینه‌ها به جز محرم خدایی که ایران نیست را گرفتیم و رئیس کمیته فنی و رئیس فدراسیون جلسه دارند وطی امروز و فردا سرمربی معرفی می‌شود.

ضیا آذری در خصوص صحبت‌های شهاب حسنی مبنی بر اینکه گزینه اصلی بوده اما به دلیل شرکت نکردن در جلسه به خاطر ابتلا به کرونا این گزینه منتفی شده تصریح کرد: ما زمانی که به فدراسیون آمدیم یک جلسه هم اندیشی با یک سری از صاحب نظران تنیس داشتیم که شهاب حسنی هم به عنوان فرد صاحب نظر به رئیس فدراسیون معرفی شده بود ؛ با کلی کلاسور و وسایل که انگار جلسه معارفه‌اش بود، به جلسه آمد؛ در حالی که یک نشست هم اندیشی برای مشکلات تنیس بود.  بعد از آن چند بار پیغام فرستاد و داوود عزیزی از من پرسید آیا او سرمربی بوده؟ که گفتم نه. حسنی مصاحبه‌ای انجام داده بود و اعلام کرد سال‌ها کاپیتان و مربی تیم ملی بودم و فلان رنکینگ را دارم که من به آن رسانه گفتم باید مدرک بدهید که این رزومه درست است چون اصلا نه سرمربی بوده نه کاپیتان که بعد کلا نسخه خبر ویرایش شد.

فرزین ضیا آذری تصریح کرد: شهاب حسنی از نظر خودش گزینه اصلی بود؛ از نظر فدراسیون این گونه نبود. ما در جلسه کمیته فنی اعلام کردیم موذب نیا و حسنی می‌توانند برای تیم‌‎های پایه کار کنند، نه بزرگسالان و زمانی که برای فعالیت در این رده سنی دعوت شدند شهاب حسنی با یک پیام اعلام کرد من به کرونا مبتلا شده‌ام و نمی‌توانم به جلسه بیایم. در هر صورت سرمربی تیم ملی قطعا به غیر از توانایی فنی از نظر اخلاقی هم باید شرایط ما را داشته شد تا هم سخنان غیر واقعی نگوید و هم جنجال به پا نکند. با توجه به اینکه ما پیش بینی همه این موارد را داشتیم هم نسخه‌های خبری او را نگه داشتیم، هم مطالبی که در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد و باید در کمیته انظباطی پاسخگو باشد.

فرزین ضیا آذری در پایان صحبت‌های خود در باره این که شهاب حسنی اعلام کرده فدراسیون گفته در صورت داشتن حامی مالی احتمال انتخاب شدنش به عنوان سرمربی بیشتر می‌شود گفت: او یک روز به فدراسیون آمد و گفت من برای سرمربیگری انگیزه و علاقه دارم حتی اسپانسر هم دارم؛ من در جواب گفتم حامی مالی داشته باشی یا نه برای ما فرقی نمی‌کند و بعد هم در رسانه گفت فدراسیون به من گفته اسپانسر باعث امتیاز بیشتر می‌شود. این صحبت‌ها اصلا درشخصیت سرمربی تیم ملی  نمی‌گنجد بنابراین از نظر اخلاقی صلاحیت انتخاب شدن را پیدا نمی‌کند. به هر حال تمام موارد صفحه شخصی، مصاحبه‌ها و اطلاعات غلط را نگه داشتیم. من حتی شک کردم و بایگانی فدراسیون را چک کردم گفتم شاید حکم کوتاه مدت برای سرمربیگری داشته اما حتی در رده پایه هم اینچنین نبود و این حرف‌ها از شخص اول تیم ملی انتظار نمی‌رود.

دیدگاه تان را بنویسید