گزارش جی پلاس

علت پافشاری فدراسیون وزنه برداری و بازی با جان ورزشکاران برای برگزاری لیگ چیست؟

علی رغم مثبت شدن تست محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری در اردوی تیم ملی به میزبانی خوزستان، فدراسیون همچنان در حال بررسی برای برگزاری لیگ در این استان که وضعیت قرمز اعلام شده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ اردوی تیم ملی بزرگسالان وزنه برداری ایران که از 19 دی در خوزستان در حال برگزاری بود روز گذشته به پایان رسید اما این بار متاسفانه تست کرونا محمد حسین برخواه سرمربی تیم ملی مثبت شد و با توجه به اینکه ملی پوشان به طور مستقیم با او در ارتباط بودند این نگرانی وجود دارد که آن‌ها هم به این ویروس مبتلا شده باشند و باید منتظر جواب تست ورزشکاران حاضر در اردو باشیم.

 گفته‌ها حاکی از آن است که سرمربی معتقد بوده ملی پوشان نیاز به تنوع دارند و با توجه به برگزاری لیگ به میزبانی اهواز اردوی تیم ملی هم در این شهر برگزار شد.

یکی از نگرانی‌های دیگر پیگیری ادامه لیگ برتر است که با توجه به وضعیت قرمز خوزستان غیر منطقی و خطرناک به نظر می‌رسد. مسابقات لیگ در ایران درحالی پیگیری می‌شود که عدم برگزاری رقابت بین‌المللی ضرورتی را برای برگزاری لیگ ایجاد نمی‌کند اما مشخص نیست در این بین چرا باید با جان قهرمانان و ورزشکاران بازی شود؟

داوود باقری نایب رییس و و مسئول کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره اظهار کرد: ما برای راه اندازی اردو و لیگ در ابتدا پروتکلی را نوشته و به تایید ستاد مبارزه با کرونا ‌رساندیم و به تمام استان‌ها هم ارسال کردیم.

او افزود: گام دوم هم برای رعایت پروتکل‌ها، مراقبت‌های سخت گیرانه است؛ یعنی هر کسی که بخواهد برای شرکت در اردو یا مسابقات سفر کند باید حتما تست PCR بدهد و بعد از رسیدن هم دوباره خودمان قرنطینه می‌کنیم و تست می‌گیریم. تا الان این اقدامات را سخت گیرانه انجام دادیم و با برگزاری 6 اردو در رده‌ها و بخش‌های  مختلف هیچ موردی مبنی بر ابتلا به کرونا پیش نیامد به جز پایان اردوی تیم ملی بزرگسالان در اهواز که جواب تست برخواه مثبت شد.

باقری در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به شرایط موجود شیوع کرونا برای هر کدام از ملی پوشان و کادر فنی اتاق جداگانه در نظر گرفته شده بود یا خیر تصریح کرد: نحوه اسکان طوری در نظر گرفته شد که از اول تا پایان اردو اتاق‌ها تک نفره بود و شرایط رفت و آمد نداشتند به همین خاطر تا الان توانستیم در طول چند ماه گذشته 6 اردو برگزار کنیم.

او در ادامه گفت: خیلی موارد پیش آمده که قبل از اینکه کسی وارد اردو شود علائمی نداشته اما تستش مثبت بوده و ما اجازه ندادیم در اردو حاضر شود مثلا علی جباری دستیار سرمربی بزرگسالان همین گونه شد یا حافظ قشقایی هم به همین صورت بود. ما تمام اقدامات و سخت گیری‌ها را انجام دادیم تا اینکه شب گذشته برخواه گفت من علائم دارم و تستش مثبت شد و بلافاصله از بچه‌های تیم ملی هم تست گرفتیم و منتظر جواب هستیم.

مسئول کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری در پاسخ به این سوال که چرا بعد از اعلام وضعیت قرمز اهواز اردو لغو نشد تصریح کرد: دلیل این مسئله این بود که ما شرایط اردوهایمان مشخص است؛ چون بچه‌ها هر 10 روز یک بار تست می‌دادند، شرایط قرنطینه کاملا رعایت می‌شد و رفت و آمد را ممنوع کردیم بنابراین انتظار اینکه امکان آلودگی وجود داشته باشد کم است؛ دوم اینکه چون قرار بود لیگ برگزار شود و اردو هم در شرف تمام شدن بود لیگ را موکول کردیم به پایان اردو و اینکه اکنون برگزار می‌شود یا نه مشخص نیست.

داوود باقری در پایان در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به اتفاقات پیش آمده و وضعیت قرمز استان خوزستان فدراسیون همچنان در پی برگزاری لیگ است تصریح کرد: درست است وضعیت استان قرمز اعلام شده ولی همه مشاغل و فعالیت‌ها اینگونه نیست. باشگاه‌ها هنوز مجوز دارند؛ ما طبق مجوز ستاد مبارزه با کرونا صحبت می‌کنیم و نمی‌توانیم ‌بگوییم هر جا که قرمز شد رفت و آمد کلا ممنوع؛ برگزاری مسابقات و برخی رویدادها مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا را دارند و در صورت ممنوع بودن نمی‌توانیم مخالفت کنیم اما با این تفاسیر در حال بررسی هستیم که لیگ برگزار شود یا نه؟

به گزارش جی پلاس، به نظر می رسد سهم فدراسیون از قرارداد وزنه برداران در لیگ باعث می شود یک انگیزه برای مسئولان است تا به هرشکلی که شده لیگ را برگزار کنند!

دیدگاه تان را بنویسید