حسام  پورهاشم سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امیدوارم با غلبه بر کرونا لیگ برتر نوزدهم زودتر از سرگفته شود اما سلامت مردم برایم در اولویت است. 
او که به منظور حفظ آمادگی جسمانی در منزل خود در استهبان تمرین می کند عبور از کرونا را در پرتو ماندن در خانه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی می‌داند.
این فوتبالیست ادامه داد:به برخی افراد می گویم که اگر به فکر خود نیستید لااقل مراعات حال دیگران را بکنید چرا که در قبال آحاد مردم مسوولیت داریم.

مربی نکته آموز 
این بازیکن استهبانی که در پست دفاع چپ و در تیم لیگ برتری گل گهر سیرجان توپ می زند می گوید: تجربه کار با مربی بزرگی همچون مجید جلالی برایم کلاس درس نکته آموزی است و از اینکه در مکتب این مربی کسب فیض می کنم بسیار خوشحالم.
پورهاشم بیان کرد: از جمله تاثیرات این مربی بزرگ در زندگی ام ایجاد روحیه کتابخوانی است که باعث شده دیدگاهم نسبت به خیلی از مسائل تغییر کند و این مساله را به فال نیک می گیرم.
این بازیکن که همزمان دانشجوی رشته تربیت بدنی است یادگیری یک زبان خارجی را نیز برای یک بازیکن فوتبال ضروری می داند.

آرزوهای بزرگ 
وی در پاسخ به این سوال که آیا گل گهر در لیگ برتر نوزدهم می ماند یا خیر گفت : هر چند گل گهر نخستین فصل حضورش را در لیگ برتر می گذراند اما این تیم تا قبل از تعطیلی لیگ به دلیل شیوع کرونا، روند خوبی را پشت سر می گذاشته است و ماندن در لیگ برتر امسال هر چند سخت است، اما شدنی است.
 وی گفت: این امید را داریم که اگر در لیگ امسال ماندنی شدیم فصل بعد برای آرزوهای بزرگتری بجنگیم و مجموعه گل گهر سیرجان به کسب سهمیه آسیا نیز  فکر می کند چرا که از لحاظ سخت افزاری و امکانات نیز اوضاع مناسبی داریم.
پورهاشم در پاسخ به این پرسش که آیا به حضور در تیم ملی فوتبال نیز فکر می کند یا خیر گفت: حضور در تیم ملی آرزوی هر فوتبالیستی است و من نیز دوست دارم روزی نه چندان دور این اتفاق برایم رخ دهد، هر چند حصول موفقیت در این زمینه را مستلزم تلاش شبانه روزی می دانم.

افتخارات و مربی ملی 
این فوتبالیست جوان، صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را در گل گهر، علی قربانخانی می داند و به گفته خودش بازی در کنار ستاره ای چون گادوین منشا برایش یک افتخار است.
این بازیکن فوتبال انتخاب دراگان اسکوچیچ را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخابی مناسب دانست و گفت: هر چند دوست داشتم یک سرمربی ایرانی هدایت تیم ملی را عهده دار شود اما حضور این مربی کروات نیز می تواند به تیم ملی کمک کند چرا که ایشان شناخت مناسبی از فوتبال ایران دارد و حضور در جام جهانی قطر با حضور اسکوچیچ میسر است.


تعادل در فضای مجازی و زندگی واقعی  
فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این روزها اوقات بسیاری از مردم را پر کرده است اما به گفته حسام پورهاشم این مساله نباید باعث شود تمام کار و زندگی یک فرد درگیر این قضیه شود و استفاده از فضای مجازی باید در حد تعادل باشد، رویه ای که او نیز در زندگی ورزش اش این گونه عمل می کند.
پورهاشم همچین دوری گزیدن از حاشیه را برای یک بازیکن فوتبال  بسیار با اهمیت می داند و معتقد است یک فوتبالیست می بایست شایستگی هایش را در زمین فوتبال نشان دهد و از هر گونه چالش غیر فوتبالی به دور باشد چرا که اهالی فوتبال الگوی جوانان هستند.
پورهاشم که علاوه بر بازی در چمن فوتبال سابقه حضور در فوتسال را نیز دارد بهترین بازی این فصل خودش را دیدار با ماشین سازی تبریز و کسب اولین برد تیمش می داند و می گوید: هر چند بازی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی تجربه ی ارزنده ای برایم بوده است اما از اینکه خودم هم تیمی هایم توانستیم در بازی با ماشین سازی مردم سیرجان را از کسب برد خوشحال کنیم حس بسیار خوبی داریم. 

خودباوری و ظرفیت ها
او در مورد ظرفیت فوتبالی زادگاهش استهبان نیز گفت: استهبان پتانسیل مناسبی در فوتبال دارد و هستند جوانان مستعدی که می توانند در سطوح بالا نیز بازی کنند اما  به باور من موفقیت در هر حوزه ای مستلزم خودباوری و تلاش است و  هر چند حمایت دست اندرکاران امر نیز  می تواند در شکوفایی استعدادها موثر واقع شود اما خودباوری در حصول موفقیت یک اصل است.
استهبان در 160 کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.