گزارش جی پلاس

دود آتش نقدهای بی پایان به انتخاب اسکوچیچ در چشم تیم ملی!

دود آتش انتقادهای مستمر از انتخاب پرابهام دراگان اسکوچیچ برای سرمربیگری تیم فوتبال کشورمان فقط به چشم تیم ملی آن هم در مقطع حساس انتخابی جام جهانی 2022 می رود!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و پُز میدان دادن به مربیان ایرانی، سرانجام سرمربیگری تیم ملی به یک کروات رسید. دراگان اسکوچیچ با سابقه سال‌ها مربیگری در لیگ ایران و حضور در باشگاه‌هایی نظیر ملوان، خونه به خونه، فولاد و نفت آبادان.

اسکوچیچ در دو مقطع هدایت ریه‌کا در لیگ کرواسی را هم بر عهده داشته و با تیمی از اسلوونی نیز به قهرمانی در جام حذفی این کشور دست یافت. اسکوچیچ دوره‌ای را هم در عربستان پشت سر گذاشت و سپس وارد چرخه مربیگری باشگاهی در لیگ ایران شد. 

درباره انتخاب سرمربی تیم ملی نمی‌دانیم خوشحال باشیم یا ناراحت. از اینکه تیم ملی دوران تلخ بلاتکلیفی را سپری کرد، می‌توانیم آرام باشیم اما وقتی نام سرمربی را شنیدیم کمی از این انتخاب نگران شدیم. دراگان اسکوچیچ به تمام مربیان حاضر در لیگ ایران ترجیح داده شد تا هدایت تیمی را بر عهده بگیرد که انواع و اقسام بازیکنان بین‌المللی را در اختیار دارد.  

از دلایل انتخاب دراگان اسکوچیچ تنها همین را می‌دانیم که او با شخصیت است و لیگ ایران را می‌شناسد. اگر ملاک بر شناخت از لیگ باشد، قریب به اتفاق مربیان حاضر در لیگ برتر، بازیکنان را مثل کف دست‌شان می‌شناسند و دقیقاً می‌دانند که چه کسی در کدام پست بهترین است و چه کسی نمی‌تواند مشکلات تیم ملی را حل کند.  

حالا اما دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شده و قراردادش هم به امضاء رسیده. در این مدت کوتاه انتقادهایی هم از او صورت گرفته و انواع و اقسام کارشناس‌ها و مربیان انتخاب او را نقد کرده‌اند. نکته اصلی اما این است که تیم ملی کمتر از دو ماه دیگر باید فعالیتش را در مسیر مقدماتی جام جهانی 2022 از سر بگیرد و دو بازی نخست را مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج برگزار کند. 

خیلی‌ها این دو بازی را دیدارهایی آسان تلقی می‌کنند اما فوتبال در جهان و به خصوص قاره آسیا پیشرفت کرده و قدرت تیم‌ها به یکدیگر نزدیک شده است. به همین دلیل نه تنها بحرین و عراق بلکه هنگ‌کنگ و کامبوج هم می‌توانند بازی‌هایی سخت و نفسگیر برای اسکوچیچ و تیم ملی باشند. از طرفی مربی که در سطح ملی هرگز فعالیت نکرده، نیازمند زمان کافی برای آشنایی با شرایط مربیگری در یک تیم ملی و برخی موانع برای جمع کردن کامل تیمش از لیگ های مختلف هم مطرح است.

اکنون که این اتفاق رخ داده و اسکوچیچ انتخاب شده و قرارداد برگشت ناپذیر فدراسیون بی رئیس با این مربی هم قابل برگشت نیست، بخاطر تیم کشورمان چاره‌ای نداریم جزء حمایت از این مربی کروات که برای صعود ایران به جام جهانی قطر کار سخت و مشکلی پیش رو خواهد داشت. بهتر است مربیان منتقد، رسانه‌ها و البته کارشناس‌هایی که هنوز هم شمشیر را از رو برای اسکوچیچ بسته‌اند، انتقادها را به پایان برسانند و رویه حمایتی پیش گیرند تا از حداکثر امیدی که بوجود می آید بتوانیم به نفع موفقیت تیم ملی بهره ببریم. 

دیدگاه تان را بنویسید