در گفت وگو با جی پلاس؛

مجتبی عابدینی: تمرینات فشرده ای را در تیم ملی شمشیربازی داریم/ محمد رهبری: حمایت شویم نتیجه خوبی در المپیک می گیریم

دو سابریست المپیکی ایران درباره شرایط خود در لیگ و هم چنین برنامه های تیم ملی برای حضور در توکیو 2020 صحبت کردند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ دور رفت رقابت‌های لیگ برتر شمشیربازی ایران در اسلحه سابر 7 بهمن سالن شهید افراسیابی تهران آغاز شد.

این فصل از مسابقات با شرکت ۷ تیم دانشگاه آزاد، اشتادسازه مشهد، آکادمی شمشیربازی ساری، فولاد آلیاژی ایران، نزاجای فارس، هیات شمشیربازی تهران و طراوت لاهیجان برگزار شد که تیم دانشگاه آزاد با ترکیب مجتبی عابدینی و علی پاکدامن شمشیربازان المپیکی ایران  و همچنین فرزاد باهر ارسباران و امیرحسین شاکر با برتری مقابل تمام رقبای خود قهرمانی دور رفت را از آن خود کرد. اشتادسازه مشهد نیز با ترکیب محمد رهبری، محمد فتوحی، نیما زاهدی و نیما آقایی با کسب پنج پیروزی و یک شکست مقابل دانشگاه آزاد در رده دوم قرار گرفت.

مجتبی عابدینی ملی پوش المپیکی شمشیربازی ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط خود و مصدومیتش اظهار کرد: مصدومیتم فعلا مشکل خاصی ندارد و تحت درمان هستم. من در لیگ بازی کردم و الان هم در اردو هستیم.

او در مورد آغاز لیگ برتر شمشیربازی بعد از مدت‌‌ها دوری از مسابقات گفت: بعد از یک سال مسابقاتی برگزار شد و بچه‌های تیم ملی آمادگی‌شان را مورد بررسی قرار دادند و در شرایط مسابقه قرار گرفتند. تیم‌های خوبی هم شرکت کردند؛ درست است هفت تیم حضور داشت اما به نوعی چکیده بازیکن‌ها بود و همه می‌جنگیدند چون بعد از یک سال آمده بودند و انگیزه بالایی داشتند.

او افزود: از نظر اجرای پروتکل‌ها وموارد بهداشتی هم همه چیز خوب بود. تمام تیم‌ها قبل از ورود به سالن مسابقات تست کرونا دادند و شرکت در مسابقات منوط بر این بود که هر تیمی که تست داده می‌تواند در رقابت‌ها حضور پیدا کند.

عابدینی با اشاره به تاثیر لیگ در آمادگی ملی پوشان برای حضور در المپیک توکیو تصریح کرد: بازیکنان در این مسابقات توانستند خود را ارزیابی کنند و دور برگشت هم که هفته آینده آغاز می‌شود. تمام این‌ها برای ملی پوشان اتفاق خوبی است.

ملی پوش شمشیربازی ایران در پایان صحبت‌های خود گفت: در اردوی تیم ملی شرایط خوبی داریم. هفت بازیکن هستیم که با هدایت پیمان فخری تمریناتمان را با رعایت تمامی موازین بهداشتی انجام می‌دهیم و تمرینات فشرده‌ای داریم. در دوران کرونا ما هم مانند تمام مردم و ورزشکاران مشکلاتی داشتیم و با این ویروس دست و پنجه نرم کردیم اما تمام تلاشمان را کردیم که رعایت کنیم و خدا را شکر مشکل خاصی تا الان ایجاد نشده است.

محمد رهبری دیگر ملی پوش شمشیربازی کشورمان نیز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، اظهار کرد: همه چیز خوب پیش می‌رود و بعد از 11 ماه بالاخره لیگ با تاخیر شروع شد. مسابقات خیلی خوب بود و راضی بودم. در سال 99 هیچ رقابتی نداشتم و اولین مسابقات رسمی بود که شرکت کردیم. متاسفانه بعد از سهمیه المپیک نتوانستیم در مسابقه‌ای شرکت کنیم و به خاطر کرونا خانه نشین شدیم تا اینکه اردوها آغاز شد و در فضای اردو و تمرین فشار زیادی به ما وارد شد و نیاز داشتیم که نتیجه و عملکرد تمریناتمان را در مسابقه بررسی کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا کرونا باعث کاهش مبلغ قراردادها شده یا نه تصریح کرد: تفاوت زیادی نسبت به قبل از کرونا ایجاد نشده است.

رهبری با اشاره به به هم خوردن برنامه‌های تیم ملی به دلیل شیوع کرونا گفت: کرونا تمام برنامه ریزی‌های ما را به هم زد. ما برنامه دقیقی داشتیم و به پیک آمادگی‌مان نزدیک می‌شدیم اما کرونا باعث شد نتوانیم برنامه‌ها را آن طور که باید پیش ببریم با این حال فرصت دوباره‌ای به ما داد. با سهمیه‌ای که داشتیم تمام تلاشمان این بود که در این رقابت نتیجه بگیریم و الان هم تمام فکر و ذکرمان همین است. اردوها را شروع کردیم و می‌توان گفت فعلا جز المپیک هدف دیگری نداریم می‌خواهیم نتیجه برنامه ریزی‌مان را در المپیک ببینیم. ما انتظار زیادی از مسئولان نداریم فقط اگر بیشتر حمایت کنند مطمئنا نتیجه بدی از شمشیربازی نخواهند دید.

او در خصوص ارزیابی و پیش‌بینی‌اش از نتایج تیم ملی شمشیربازی ایران در المپیک توکیو تصریح کرد: تا الان فدراسیون برای ما چیزی کم نگذاشته و هر چیزی که خواستیم انجام داده و این مدیریت باعث می‌شود تمام تمرکزمان را روی المپیک بگذاریم. روز به روز در حال بهتر شدن هستیم و همین طور هم که می‌بینید تمام کشورها تمرین می‌کنند و ما از طریق اینستاگرام با بقیه در ارتباط هستیم و تمریناتشان را مشاهده می‌کنیم. خوشبختانه ما هم تمرین را جدی گرفته‌ایم و زمانی هم که معمولا از اردو خارج می‌شویم مربی و سرمربی برنامه آن تایم‌ها را هم به ما می‌دهند تا تمریناتی که باید را انجام دهیم.

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مشکلات ورزشکاران در دوران کرونا گفت: قرنطینه، بسته بودن سالن‌های ورزشی و نداشتن اردوی تیم ملی از مهم ترین مشکلات ما است. شمشیربازی رشته‌ای است که باید حتما حریف تمرینی وجود داشته باشد تا پیشرفت کنیم و متاسفانه در شهرستان‌ها حریف تمرینی که بتواند ما را به چالش بکشد نیست؛ همین مسئله باعث می‌شود یک مقدار از نظر آمادگی فاصله بگیریم اما باز هم خدا را شکر زمان زیادی تا المپیک داریم و برنامه ریزی ما هم کامل است.

 

دیدگاه تان را بنویسید