عذرخواهی به خاطر یک اشتباه عجیب در لیگ برتر والیبال

دیدار تیم های والیبال خاتم و فولاد سیرجان در اقدامی عجیب، بعد از ست نخست لغو و دوباره پیگیری شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در جریان بازی‌های هفته بیستو دوم لیگ برتر ‌والیبال مردان ایران، تیم‌های خاتم اردکان و فولاد سیرجان به میزبانی خانه والیبال تهران مقابل هم قرار گرفتند که این بازی با حواشی بسیاری همراه شد.

ایسنا نوشت: قضیه از این قرار بود که پس از برگزاری ست نخست این دیدار که با حساب ۲۷ - ۲۵ به سود سیرجان پایان یافت، ناظر بازی از پیگیری ادامه این دیدار جلوگیری کرده و با دستور او این مسابقه لغو شد. البته در اقدامی عجیب دو ست بعدی نیز پس از تاخیری حدودا یک ساعته پیگیری شد.

دلیل لغو این بازی توسط ناظر و دبیر کمیته رویدادهای فدراسیون والیبال، شکایتی بود که مسعود آرمات از تیم خاتم انجام داده است تا طلب سال‌های قبل خود را از این باشگاه دریافت کند. البته اکنون این سوال مطرح می‌شود که چرا این بازی پیش از اینکه آغاز شود لغو نشد؟

در ابتدا با اعلام این تصمیم، تندروان سرمربی فولاد سیرجان با لغو بازی ‌موافقت کرد اما این مسئله با مخالفت خاتمی‌ها همراه شد. نهایتا با توافق طرفین این دیدار برگزار شده و فولاد سیرجان سه بر صفر برنده این مسابقه پر حاشیه شد.

گفتنی است طلوع‌کیان سرمربی خاتم نیز شدیدا نسبت به این اقدام مسئولان فدراسیون معترض بود.

فدراسیون ‌والیبال نیز این اشتباه را خطای دبیر کمیته مسابقات دانسته و در گزارشی نوشت: “اشتباه دبیر کمیته رویدادها و مسابقات باعث توقف یک ساعته در دیدار دو تیم فولاد سیرجان و خاتم اردکان در چارچوب هفته بیست‌ و دوم لیگ برتر مردان ایران شد.

در نخستین دیدار این هفته، دو تیم فولاد سیرجان و خاتم اردکان در خانه والیبال تهران به مصاف هم رفتند که بعد از ست نخست مسابقه، این دیدار با دستور نادر انصاری دبیر کمیته رویدادها و مسابقات متوقف شد. 

دلیل این توقف، شکایت قضایی از تیم خاتم اردکان بود، اما دبیر کمیته رویدادها باید قبل از شروع مسابقه اقدام به لغو مسابقه می‌کرد و نه بعد از برگزاری یک ست از دیدار دو تیم. در نهایت بعد از یک ساعت دو تیم دوباره به زمین رفتند و مسابقه ادامه یافت.

گفتنی است تیم خاتم اردکان اگر تا روز جمعه سوم بهمن‌ماه مشکل قضایی خود را برطرف نکند، اجازه بازی در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر مردان را نخواهد داشت.”

شهرام عظیمی رئیس کمیته مسابقات فدراسیون‌ والیبال، درباره حواشی به وجود آمده در بازی تیم‌های خاتم اردکان و فولاد سیرجان از هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال، توضیح داد: به دلیل اشتباه پیش آمده توسط دبیر محترم کمیته مسابقات فدراسیون که باعث ایجاد یکسری مشکلات شد، ما صمیمانه از بازیکنان، کادرفنی و همه عوامل تیم سیرجان عذرخواهی می‌کنیم. 

او افزود: این موضوع اشکالی از جانب دبیر محترم کمیته مسابقات آقای انصاری بود که حکم قضایی تیم خاتم را در زمان خودش اعلام نکرده بودند. ما صمیمانه از جامعه محترم والیبال نیز عذرخواهی کرده و این اشتباه را می‌پذیریم. 

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون والیبال، درباره آخرین وضعیت تیم خاتم نیز گفت: این حکم بخاطر شکایت آقای آرمات از تیم خاتم است و اگر باشگاه خاتم تا پیش از هفته بیست و سوم یعنی روز جمعه، توافق نکرده یا به حکم‌ عمل‌ نکند، اجازه بازی در هفته بعد را هم‌ نخواهد داشت. تیم خاتم امروز هم نباید بازی می‌کرد اما متاسفانه اشتباهی بود ‌که ناخواسته رخ داد.

او در مورد صحبت‌هایی که راجع به وجود شرط بندی در لیگ والیبال مطرح‌می‌شود هم اظهار کرد: بر اساس دین مبین اسلام ‌و اعتقادات، ما هر زمان و هر جایی که در این مورد بو ببریم و مدارک و مستندات باشد، تمام قد ورود خواهیم‌ کرد تا چنین اتفاق ناخوشایندی تکرار ‌نشده و ریشه کن شود.

عظیمی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود خبرهایی که در مورد دستگیری چند تن از این افراد منتشر شده تا کنون‌ سند و مدارکی به دست فدراسیون نرسیده است؟ اظهار کرد: در حقیقت این اخبار تنها در حد شنیده‌ها بوده و تا کنون مستنداتی به فدراسیون ارائه نشده است. بنده از همین الان اعلام می‌کنم که هر کس مستنداتی دارد ارائه کند تا واکنش فدراسیون را ببینند. مطمئنا در این‌ مورد هیچ کم کاری از سمت ما صورت نمی‌گیرد.

او در مورد خبرهای بازداشت برخی از افراد شرط بند در لیگ یک‌ نیز گفت: این اخبار هم‌ تنها در حد شنیده‌ها و به صورت شفاهی مطرح شدند، هیچ بازداشتی تایید نشده و مدرکی هم ارائه نکرده‌اند. اگر قطعی شود فدراسیون شدیدا مقابل این‌ موضوع می‌ایستد.

 

دیدگاه تان را بنویسید