سرمربی تیم والیبال سایپا در گفت وگو با جی پلاس؛

کارخانه: ساکت باشیم؛ حقمان را می‌خورند/ امیدوارم آلکنو انتخاب درستی باشد

سرمربی تیم والیبال سایپا گفت: مربی وقتی حق تیمش خورده شود عصبانی می‌شود اما اگر حرف بزنیم به کمیته انظباطی می‌رویم؛ حرف هم نزنیم در حقمان اجحاف میشود.

لینک کوتاه کپی شد

مصطفی کارخانه سرمربی تیم والیبال سایپا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط تیم سایپا اظهار کرد: وضعیت بد نیست ؛ به هر صورت مسابقات ادامه دارد و لیگ امسال بسیار سخت و پرفشار است؛ علاوه بر مشکلات کرونا تیم‌ها باید یک روز در میان بازی کنند. به هر حال تیم خوبی داریم و همچنان مدعی هستیم؛ درست است چهار باخت داشتیم اما معتقدم همچنان مدعی هستیم. یک سری نقطه ضعف‌های کوچک داریم که باید بر طرف کنیم تا بتوانیم مقتدرانه پیش برویم.

او ادامه داد: توان تیم ما بالاتر از این‌ها است؛ ضعف‌های کوچکی داریم که باید ترمیم شود. ما یک بازی معوقه با ورامین داریم که بعد از آن باید یک آسیب شناسی کلی انجام دهیم تا برای نیم فصل دوم که به مراتب کار سخت تری پیش رو داریم بتوانیم نقاط ضعفمان را به نقاط قوت تبدیل کنیم. قطعا با مسئولان باشگاه نشستی برگزارخواهیم کرد تا آسیب شناسی کنیم و به تیم متحد و منسجمی تبدیل شویم.

کارخانه با اشاره به اعتراض خود در مورد نبود ویدئو چک در مسابقات گفت: فدراسیون ویدئو چک دارد و باید قبول کند لیگ هم جزوی ازخانواده والیبال است و تیم‌ها این همه هزینه می‌کنند بنابراین وقتی ویدئو چک وجود دارد باید استفاده شود. این وسیله واقعا ضروری است مخصوصا الان که مسابقات حساس است و آن قدر تیم‌ها به هم نزدیک هستند که ویدئو چک خیلی می‌تواند کمک کند.

او در ادامه افزود: یک مربی زمانی که در حق تیمش اجحاف شود عصبی می‌شود. اگر حرف بزنیم به کمیته انضباطی می‌رویم؛ حرف هم نزنیم حقمان خورده می‌شود. بالاخره این مسائل باید بررسی و نسبت به باشگاه‌ها باید بیشتر توجه شود. در طول سال حدود 60 میلیارد در لیگ ما هزینه می‌شود. فدراسیون نباید فقط به ناظر مسابقه اکتفا کند بلکه باید یک ناظر نامحسوس کسی که مورد اعتماد خود فدراسیون است هم در مسابقات باشد. در بازی مقابل سپاهان چند هوادار آمده بودند در صورتی که در این وضعیت کرونا نباید هوادار در سالن حضور پیدا کند ما سه بار به ناظر اطلاع دادیم و به جای این که آن‌ها را بیرون کند با من بحث کرد و این اصلا قشنگ نیست. ناظر داوری نشسته و داور خط به اشتباه توپ ما را اوت اعلام کرده و به جای اینکه ناظر اشتباه و خطای او را یاد داشت کند مهر تایید می‌زند و چندین بار این اتفاق رخ داد.

مصطفی کارخانه در مورد انتخاب آلکنو به عنوان سرمربی تیم ملی تصریح کرد: به اتفاق اکثریت آرا به خصوص اعضای کمیته فنی آلکنو انتخاب شد. امیدوارم انتخاب درستی باشد گرچه ولادیمیر یک مربی با رزومه قابل اعتماد و قابل دفاع است. آلکنو یک دستیار ایتالیایی دارد که می‌تواند خیلی تاثیر گذارباشد. ولادیمیر کاریزمای مربیگری را دارد و خیلی مصمم است و والیبال ما در شرایط فعلی به چنین فردی نیاز داشت. با توجه به اینکه آلکنو نزدیک به المپیک هدایت تیم ملی را به عهده گرفته بنابراین بازیکنان به خاطر همین المپیک انگیزه بالایی دارند و این موضوع کار مربی را راحت تر می‌کند.

او با اشاره به نتایج نه چندان خوب تیم ملی والیبال ایران پس از جدایی ولاسکو از تیم گفت: امیدوارم آلکنو بتواند جبران کند. از رفتن ولاسکو حدود پنج سال گذشته و ما یک نسل طلایی داریم که سنشان بالا رفته اما به همان اندازه هم به تجربیاتشان اضافه شده؛ در المپیک هم تمام تیم‌ها بازیکنان باتجربه‌شان را به همراه می‌آورند  بنابراین می‌توان امیدوار بود.

سرمربی اسبق تیم ملی والیبال ایران تصریح کرد: هدف فدراسیون والیبال این است که تیم ملی کشورمان در المپیک در بین چهار تیم برتر قرار بگیرد که این موضوع چشم انداز و آرمان فدراسیون است که دوست دارد اتفاق بیافتد. معمولا امتحان هم که می‌خواهیم بدهیم اگر به امید نمره 20 در جلسه حاضر شویم حداقل 15 را می‌گیریم اما اگر به امید نمره 10 باشیم 6 هم نمی‌گیریم. فدراسیون هم به امید نمره 20، تیم را راهی المپیک می‌کند. ما جزو 8 تیم برتر دنیا هستیم و توانستیم تیم‌هایی مانند برزیل، ایتالیا، آمریکا، فرانسه و در کل تیم‌های اول تا هشتم را زمانی که روز خوبمان بود، شکست دهیم. اکنون هم اگر از تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایمان استفاده کنیم و هر کس وظیفه خود را به خوبی انجام دهد رسیدن به چهار تیم دور از دسترس نیست اما کار سختی است.  

او در پایان صحبت‌های خود گفت: همین لیگ ما را نگاه کنید رقابت‌ها بسیار نزدیک است و حتی تیم چهاردهم را هم نمی‌توان دست کم گرفت و این مسئله نشان می‌دهد والیبال ایران رشد کرده است. یک زمانی تیم‌های ایران یک روز درمیان تمرین می‌کردند  و تیم‌های دنیا صبح و بعداز ظهر اما والیبال ما آن قدر رو به جلو حرکت کرده که از نظر تمرینی هیچ چیز نسبت به دیگر تیم‌های دنیا کم ندارد. در گذشته اسم بدنسازی که می‌آمد بازیکنان ما فرار می‌کردند اما الان متوجه شده‌اند اگر بدنشان آماده باشد قابلیت‌هایشان هم افزایش پیدا می‌کند البته ضعف‌هایی داریم مثلا فیزیک بازیکن ایرانی نسبت به اروپایی خیلی متفاوت است؛ اروپا بازیکن زیر 2 متر ندارد اما از نظر هوشی بازیکن‌های ما خیلی قوی ترند. والیبال ایران اکنون به همدلی نیاز دارد اما  از مسئولان فدراسیون خواهش می‌کنم لیگ را رها نکنند و در مسابقات حضور پیدا کنند چون وقتی که یک مسئول به مسابقات می‌آید خیلی از تنش‌ها کمتر می‌شود بنابراین تقاضا دارم حداقل در مسابقات مهم حضور داشته باشند.         

 

دیدگاه تان را بنویسید