در گفت و گو با جی پلاس؛

توضیحات جدید مدیریت بحران آهار درباره حادثه تلخ پنجم دی: کوهنوردان گیر افتاده ر ا ما نجات ندادیم!

مدیریت بحران آهار با بیان اینکه از صحبت های گذشته او برداشت اشتباه صورت گرفته است، گفت: کوهنوردان آهار، نفرات گیرافتاده را نجات دادند و ما این کار را انجام ندادیم.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ جمعه پنجم دی ماه بود که اتفاق ناگواری در رشته کوهنوردی افتاد که در پی آن 12 کوهنورد جان خود را در ارتفاعات شمال تهران از دست دادند. مدیر بحران آهار که در مورد اتفاقات اخیر گفت وگویی با خبرنگار ورزشی جی پلاس انجام داده بود با اعلام اینکه سوء تفاهمی ایجاد شده توضیحاتی را دوباره به جی پلاس ارائه داد که در زیر می‌خوانید:

علی علی عسگری در این خصوص اظهار کرد: من صحبت‌هایی در مصاحبه قبلی انجام دادم که باعث شده کوهنوردان فکر کنند منظورم این بوده که ما 4 کوهنورد گیرافتاده را نجات دادیم و پیکر دکتر فاطمی را هم به پایین منتقل کردیم و از این حرف ناراحت شدند. قضیه از این قرار است که یک مسیر از میدان آهار تا ده تنگه  به دلیل بارش برف مسدود بود و از ده تنگه تا پاوش هم کلا یک مسیر دیگر است. کوهنوردان از ده تنگه تا پاوش جسد را آوردند و از میدان آهار تا ده تنگه هم ما آوردیم.

او در پایان توضیحات خود گفت: بچه‌های کوهنوردی آهار و نیرو‌های آتشنشانی شمشک برای امداد به کوه رفتند و از میدان آهار تا  روستای ده تنگه هم من، نیروی هلال احمر و آقای رسولی (یکی از کوهنوردان آهار) رفتیم. ما از منطقه آهار تا ده تنگه با ماشین راه را باز کردیم و کوهنوردانی که جسد دکتر فاطمی را پیدا کرده بودند او را را تا ده تنگه آوردند و ما آن جا پیکر را تحویل گرفتیم و به روستا بردیم. آن چهار نفر را هم ما نجات ندادیم بلکه خود کوهنوردان نجات دادند و من اتفاقات را از زبان آن‌ها در صحبت قبلی‌ام توضیح دادم.  

مصاحبه علی علی عسگری مدیریت آهار را در اینجا بخوانید.

دیدگاه تان را بنویسید