منصور شیشه‌فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با نردیک شدن به فصل بهار طبیعی است که شاهد بارش‌های رگباری و تندباد و بادهای شدید و گاه طوفان باشیم که در فصل بهار نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به احتمال وقوع سیل در استان اصفهان و ضرورت پیش بینی‌های لازم در این زمینه ابراز داشت: بر این اساس جلسه ستاد مدیریت بحران با دستگاه‌ها در راستای برنامه‌ریزی درباره مقابله با سیل به صورت ویدئوکنفرانس برگزار و دستورالعمل‌ها ابلاغ شد.

انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از سیل

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اقدامات لازم برای پیشگیری از سیل ابراز داشت: رسوب برداری و بازگشایی دهانه پل‌ها، گشت و بازرسی در اطراف مسیل‌ها، رودخانه‌ها و آبراهه‌ها و همچنین به کارگیری تجهیزاتی کنترل سیلاب مانند موتورهای آبکش و پمپ‌ها برعهده شهرداری‌ها گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به احتمال بارش برف به ویژه در مناطق غربی استان اصفهان تاکید کرد: بر این اساس به منظور مقابله با بسته شدن راه‌ها بر اساس بارش برف، واحدهای پاسخ به بحران و هشدار از جمله هلال احمر و فوریت‌های پزشکی در روستاها در حالت آماده باش هستند.

جهیز راهدارخانه‌های استان به خودروهای برف روب

شیشه فروش با تاکید بر تجهیز راهدارخانه‌های استان به خودروهای برف روب گفت: با توجه به پیش بینی‌های جوی همچنین برای رعایت احتیاط سیل بندها اطراف جاده‌های استان تقویت خواهد شد و ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی استان اصفهان نیز وظیفه رصد کانون‌های گرد و غبار را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه به منظور کنترل شیوع بیماری کرونا و همچنین اجرای برنامه‌های ایمنی در برابر سیل، طوفان، گرد و غبارهمه مرخصی‌ها لغو شده است، ابراز داشت: به طور کلی حدود ۴۵۰ تیم امدادی امسال برای پیشگیری و کنترل سیل و شیوع کرونا به حالت آماده باش در آمدند که این تیم‌ها در سال‌های گذشته برای خدمت رسانی در ایام سفرهای نوروزی فعالیت داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.