حامد ملک خانبانان در گفت و و با جی پلاس؛

ملی پوش ایران: نمی‌دانم آینده واترپلو به کجا می‌رسد/ چرا مجوز تمرین ما صادر نمی شود؟

کاپیتان تیم ملی واترپلو گفت: رشته‌هایی که فعالیتشان آغاز شده مانند بوکس و کشتی و... ورزش کم برخوردی نیستند؛ نمی‌دانم چه بهانه‌ای دارند که مجوز تمرین و مسابقات صادر نمی‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

حامد ملک خانبانان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص وضعیت فعلی تیم ملی واترپلو اظهار کرد: درحال حاضر شرایط خوبی نداریم و متاسفانه فدراسیون هنوز موفق به دریافت مجوز برای برگزاری اردو نشده است. الان در هفته دو سه روز در استخر باشگاه انقلاب تمرین می‌کنیم اما این مجموعه مخصوص واترپلو نیست چون نه دروازه دارد نه امکاناتی که بتوانیم  آن طور که باید کار کنیم.

او با انتقاد از وضعیت فعلی تیم ملی واترپلو گفت: هیچ کسی به فکر ورزشی که بعد از سال‌ها مدال بازی های آسیایی کسب کرده و می‌توانست این موفقیت را پله‌ای برای موفقیت‌های بعدی ببیند نیست. خیلی از ورزش‌ها هم اردوها و هم مسابقاتشان برگزار می‌شود اما ما نه تمرین داریم و نه مسابقه. رشته‌هایی که فعالیتشان آغاز شده مانند بوکس و کشتی و... ورزش کم برخوردی نیستند؛ نمی‌دانم چه بهانه‌ای دارند که مجوز تمرین و مسابقات صادر نمی‌شود. فعلا منتظر ستاد مبارزه با کرونا هستیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

او در پاسخ به این سوال که حضور چیریچ به عنوان سرمربی خارجی چقدر می‌تواند به واترپلو برای کسب نتیجه قابل قبول در این شرایط کمک کند تصریح کرد: ما بازی‌های آسیایی ساحلی را درپیش داریم که فروردین ماه برگزار می‌شود و فرصتمان کم است. حدود یک سالی می‌شود که اردویی نداشتیم؛ درست است که بچه‌ها تمرین می‌کنند اما فایده‌ای ندارد چون تمرینات گروهی کاملا متفاوت است؛ چیریچ هم که فعلا صربستان است و ارتباط تمرینی شاید با وحید رضایی مربی تیم داشته باشد اما تاثیر گذار نیست. با این اوضاع نمی‌دانم آینده واترپلو به کجا قرار است برسد.

بازیکن تیم پرسپولیس با اشاره به عدم دریافت مبلغ قرارداد حتی پس از مصاحبه‌های بازیکنان و مسئولان گفت:  بازیکنان تیم پرسپولیس خیلی از شرایط ناراضی هستند و ما هنوز هم مبالغ قراردادهایمان را دریافت نکردیم. با این که چهار پنج  بازیکن ملی در این تیم بودیم و قهرمان هم شدیم باز هم حقمان را یک سال و نیم است که نداده‌اند.

ملک خانبانان در مورد کسب سهمیه المپیک توکیو تصریح کرد: واقعیتش این است که من خودم آن طور که برداشت می‌کنم بعید می‌دانم انتخابی المپیک برای ایران در پیش باشد. قبل از شیوع کرونا طبق صحبت‌ها قرار شده بود از قاره آسیا تیم آقایان قزاقستان و بانوان چین در المپیک حضورپیدا کنند و با توجه به اینکه ما در بازی‌‍‌های آسیایی مقام سوم را کسب کرده بودیم اعتراض کردیم اما بعد ویروس کرونا شایع شد و الان در این شرایط اصلا آمادگی نداریم؛ اگر بخواهند تاریخی برای مسابقه اعلام کنند دو سه ماه بعد است که ما آماده نیستیم چون با دو ماه تمرین به هماهنگی صددرصد نمی‌رسیم؛ ما باید هشت ماه تمرین پایه داشته باشیم که به آن 60 درصدر آمادگی سابق برسیم و بعد تمرینات تخصصی را آغاز کنیم.

ملی پوش واتر پلو در ادامه افزود: بحث شرکت کردن در انتخابی المپیک نیست آن طور که من اطلاع دارم به نظرم اصلا مسابقه‌ای وجود نخواهد داشت. قرار بود یک پلی آف میان ایران و قزاقستان به صورت رفت و برگشت برگزار شود که الان هم کرونا شیوع پیدا کرده و بعید می‌دانم مسابقه‌ای در پیش باشد.

حامد ملک خانبانان در پایان صحبت‌های خود گفت: در هر صورت شرایط فعلی مناسب نیست. حداقل دو استخر را باز می‌کردند تا اردوی تیم ملی برگزار شود و آمادگی نسبی داشته باشیم که اگر قرار باشد انتخابی برگزار شود 90 درصد آماده باشیم نه اینکه فقط دنبال این باشیم که مسابقات برگزار می‌شود یا نه. ما اتنظار بالایی از مسئولان نداریم فقط می‌خواهیم مجوزی صادر کنند تا اردو آغاز شود؛ تیم ملی ما جوان است و اگر بچه‌ها بیشتر از این انگیزه‌شان را از دست بدهند واترپلو صدمه بزرگی می‌بیند.

دیدگاه تان را بنویسید