جی پلاس

اشتباه باورنکردنی در لیگ برتر فوتبال ایران/ "کولینگ برک" وسط پاییز؟!

در حالی که در آستانه شروع سومین ماه پاییز قرار داریم اما در لیگ برتر فوتبال ایران هم چنان در نیمه اول و دوم "کولینگ برک" یا قانون خنک شدن بازیکنان انجام می شود!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، با گذشته حدود دو هفته از لیگ برتر فوتبال ایران در فصل بیستم اما یک اتفاق عجیب در جریان تمام بازی ها رخ می دهد و آن این است که داوران برای نوشیدن آب و استراحت یا به عبارتی کولینگ برک (خنک شدن بازیکنان) بازی را متوقف می کنند!

با توجه به اینکه تمام لیگ های فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و چندین هفته از فصل گذشته رقابت ها در اکثر کشورهای جهان در فصل تابستان برگزار شد، فدراسیون جهانی فوتبال در نیمه اول و دوم هر مسابقه کولینگ برک تعیین کرد تا گرما به بازیکنان فشار زیادی نیاورد و آن ها بتوانند در مقطعی از مسابقه استراحت کوتاهی همراه با نوشیدن آب انجام دهند. (البته در حال حاضر در لیگ های اروپایی انجام نمی شود)

در واقع کولینگ برک ربطی به ویروس کرونا ندارد و صرفا برای گرمای هواست که قبل از شیوع ویروس کرونا هم برخی فدراسیون ها به داوران اجازه داده بودند که اگر تشخیص دادند گرمای هوا بیش از اندازه ست این وقت را به بازیکنان بدهند.

اما این اتفاق در فوتبال ایران در لیگ بیستم هم رخ می دهد و گویا مسئولان ایرانی تصور می کنند کولینگ برک به خاطر کرونا گذاشته شده است چرا که در تمام بازی های انجام می شود در حالی که فصل جاری رقابت ها در فصل معمول برگزار می شودو خبر از گرمای طاقت فرسا نیست!

با وجود اینکه اجرای کولینگ برک مشکلی در قوانین به وجود نمی آورد اما عدم آگاهی مسئولان سازمان لیگ و اجرا کردن این قانون در فصل پاییز جای تعجب دارد. یعنی هیچ یک از مسئولان نمی دانند کولینگ برک برای خنک شدن بازیکنان است؛ نه شیوع ویروس کرونا؟!

دیدگاه تان را بنویسید