جی پلاس

استقلال و پرونده پرابهام استراماچونی!/ چرا مدارک تبرئه زودتر به فیفا ارسال نشد؟

در حالی که مسئولان استقلال اعلام کرده بودند در صورت بازنگشتن استراماچونی به نیمکت استقلال باید بیش از دو میلیون یورو غرامت بدهند اما این اتفاق رخ نداد و موضوع دیگر درخصوص پرونده استراماچونی این است که چرا مدارکی که استقلال ادعا می کند برای شکستن رای در اختیار دارد زودتر از این ها به فیفا ارسال نشده است!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، بعد از خلاص شدن باشگاه استقلال از پرونده شفر حالا آن ها با یک مشکل دیگر رو به رو هستند و باید به دنبال یافتن منبعی برای تامین غرامت به استراماچونی باشند! با اعلام فیفا باشگاه استقلال  به پرداخت یک میلیون و 354 هزار و 999.94 یورو ( به علاوه 5 درصد بهره پس از 29 ژانویه 2020) به استراماچونی محکوم شده است.

زمانی که مسئولان وقت استقلال به دنبال بازگرداندن استراماچونی بودند اعلام کردند اگر او شکایت کند در بهترین حالت دو میلیون یورو از استقلال می گیرد و این مبلغ می تواند به 3 میلیون یورو غرامت هم برسد! ضمن اینکه احمد سعادتمند در اظهار نظری اعلام کرد که استقلال برای پرداخت این مبلغ فقط هفت روز مهلت دارد و نمی تواند به دادگاه CAS هم شکایت کند!

حالا استقلال باید مبلغی در حدود 50 میلیارد به استراماچونی پرداخت کند؛ درست است که این مبلغ هم برای استقلالی که تازه یوروهایش را به شفر داده سنگین است اما با رقمی که سعادتمند و مسئولان این تیم اعلام می کردند تفاوت فاحشی دارد!

در حالی که بعد از داستان شفر یک پرونده دیگر از استقلال رو شده است مشخص نیست چرا مسئولان پاسخگوی این اشتباهات نیستند که با عملکرد خود سبب شدند چنین رایی ضد استقلال صادر شود؟ البته باشگاه اعلام کرد که دو مدرک مهم برای شکستن رای دارد و قطعا با ارسال آن به CAS این موضوع ختم به خیر خواهد شد!

اگر فرض را براین بگیریم که مدارک استقلال اثر بخش است این سوال پیش می آید که چرا آن ها این مدارک را زودتر به فیفا ارسال نکردند تا اصلا این حکم صادر نشود؟ در حال حاضر برای گرفتن مشروح حکم، استقلال باید 7 هزار دلار هزینه کند و قطعا بردن پرونده به دادگاه حکمیت ورزش هم نیازمند صرف پول است! چرا باید برای مدرکی که چند ماه پیش بدون صرف هزینه می توانست به فیفا ارسال شود، باشگاه استقلال امروز اقدام می کند؟! اگر قرار بود این هزینه ها از جیب مسئولان و هیات مدیره باشگاه برود بازهم شاهد چنین عملکردی از سوی آن ها بودیم؟

تمام این اتفاقات و اظهارنظرهای متناقض سبب می شود که هواداران تفاوت راست و دروغ را متوجه نشوند و شاید بیش از آن که مسئولان داخلی اعتماد داشته باشند به حرف های استراماچونی استناد می کنند! با وجود اینکه اعلام شد استقلال مدارک رد حکم را دارد اما امروز کمتر هوادار استقلال است که نسبت به این مدارک احساس خوشایندی دارد چرا که آن ها در زمان شکایت در خصوص رای سوپرجام هم ادعا می کردند برنده خواهند بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید