گزارش جی پلاس

آقای عزیز! عقل هواداران را شوخی نگیر

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در اظهار نظری تعجب آور و البته تامل برانگیر اعلام کرد که محمد نادری بابت یک سال بازی در استقلال پولی دریافت نمی کند!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، یکی از معضلات سال های اخیر فوتبال ایران به خصوص در رده باشگاهی عدم شفافیت مدیران با هواداران است که این گاهی سبب به ایجاد مشکلات بزرگی می شود. در حالی که مسئولان در تلاش هستند با هرسخن و رفتاری محبوبیت خود را افزایش بدهند اما این نکته که حقیقت چیز دیگری است و قطعا بسیاری از هواداران می توانند از آن باخبر شوند، را فراموش می کنند.

یکی از اظهارنظرهای عجیب 24 ساعت گذشته فوتبال ایران مربوط به صحبت های مهدی عبدیان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال است. او در اینستاگرام خود نوشت: نادری نه تنها بابت یک سال حضور خود در استقلال پولی دریافت نمی کند بلکه مبلغ قابل توجهی از جیب خودش برای رضایت نامه پرداخت می کند!!

حتی اگر این جمله را به یک شخصی غیر فوتبالی هم بگوییم او تعجب خواهد کرد. مگر می شود یک بازیکن یک سال در یک تیم بازی کند اما پول نگیرد؟!

محمد نادری میان استقلال و پرسپولیس تیم آبی پوش را انتخاب کرد اما هنوز فراموش نشده که این بازیکن دو روز قبل از امضای قرارداد با استقلال با گفتن این جمله که قطعا اتفاقات خوبی خواهید شنید از ساختمان باشگاه پرسپولیس بیرون رفت! و در مدتی که با استقلال مذاکره می کرد هم با مسئولان تیم قرمز پایتخت هم جلسه داشت. بنابراین علاوه بر علاقه مسائل دیگری هم در انتخاب این بازیکن نقش داشته است.

براساس گفته عبدیان،  محمد نادری قرار است هزینه رضایت نامه خود را پرداخت کند که این هم بعید به نظر می رسد چرا که به گفته خود عبدیان مبلغ رضایتنامه نادری در حدود 200 هزار دلار است. در صورت پرداخت از جیب خود نادری قطعا این مبلغ از حساب استقلال هم کم خواهد شد چرا که بعید به نظر می رسد یک بازیکن بیش از 5 میلیارد هزینه کند و رایگان برای تیمی بازی کند!

در حالی که گفته می شود نادری از استقلال مبلغی در حدود 7 میلیارد دریافت می کند اما عبدیان اصرار دارد حقیقتی کاملا روشن را که همه از آن با خبر هستند مخفی کند و به شکل دیگری نمایش دهد و بگوید نادری رایگان بازی می کند! دریافت پول در ازای کار نه در فوتبال بلکه در تمام مشاغل و در تمام دنیا پذیرفته است و کسی نمی تواند به نادری بگوید چرا از استقلال پول گرفتی!

اگر منظور عبدیان این است که با پرداخت مبلغ رضایتنامه گویی نادری در یک سال پولی از استقلال نگرفته در آن زمان این سوال پیش می آید که "مبلغ مناسب" که خودش درباره خرید نادری نوشته بود چقدر است؟ مبلغ رضایتنامه 200 هزار یورو است که با یورو 32 هزار تومانی 6 میلیاردو 400 هزار تومان خواهد شد؛ بنابراین نادری در یک سال حدود 7 میلیارد از استقلال دریافتی خواهد داشت؟

نکته مهم و تعجب برانگیز این است که برخی مسئولان بدون در نظر گرفتن عقل هواداران و احترام به درک و فهم آن ها به دنبال انتشار اخباری هستند که تصور می کنند در راستای محبوبیت خود و آن بازیکن است در حالی که کاملا برعکس خواهد بود.

این اتفاق نه درخصوص عبدیان و استقلال بلکه توسط بسیاری از مدیران دیگر هم رخ داده؛ اما شاید بهتر باشد همه مسئولان فوتبال برای عقل هواداران احترام قائل شوند و آن را شوخی نگیرند.

5483213

دیدگاه تان را بنویسید