امیر زائر رفیعی در گفت وگو با جی پلاس؛

حمله تند ملی پوش سابق دوچرخه سواری به فدراسیون: عکس های خانوادگی ام را به مسئولان وزارت و کمیته نشان دادند/ اعلام کردند من مشکل اخلاقی دارم

ملی پوش اسبق دوچرخه سواری گفت: فدراسیون دوچرخه سواری از افرادی استفاده می‌کند که از آن‌ها آتو داشته باشد تا هر زمان خواستند اخراج کنند.

لینک کوتاه کپی شد

امیر زائر رفیعی ملی پوش سابق دوچرخه سواری ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، با بیان اینکه مشکلات مهمی برسر راه او قرار گرفته که مربوط به سال ها پیش است، اظهار کرد: مشکلات من به حدود هشت سال قبل برمی‌گردد. در آن زمان در باشگاه پیکان رکاب می‌زدم که آن ها 10 میلیون از قراردادم را پرداخت نکردند. من نزد خسرو قمری رفتم و گفتم خوب شد یکی از خانواده دوچرخه سواری به عنوان ریاست انتخاب شده حالا که شما رئیس شده‌اید پیگیری کنید ما حقمان را بگیریم و قمری گفت مگر آن زمان که پول می‌گرفتید چیزی به ما دادید که الان پیگیری کنیم؟! من هم دیگر قید پول را زدم چون مدارک را هم نگرفته بودند که داخل کارتابل بگذارند و هیچ مدرکی نداشتیم و باشگاه پیکان حقمان را خورد. از آن زمان رئیس فدراسیون با من لج کرد تا اینکه سال گذشته اوج مشکلات ما با او بود. بعد بازگشت از بازی‌های آسیایی و نتیجه ضعیفی که دوچرخه سواری کسب کرد با چند رسانه صحبت کردیم که این فدراسیون حتی نمی‌تواند حرف بزند چه برسد به اینکه درخواستی از وزارت ورزش داشته باشد؛ بعد از آن عکس‌های خانوادگی من را از صفحه شخصی اینستاگرامم برداشتند و به وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المیپک نشان دادند و گفتند که این ورزشکار مشکل اخلاقی دارد. حتی بعد از اینکه آقای علی نژاد معاون وزیر شد در مجمع با رئیس فدراسیون برخورد کرد که طبق گفته ورزشکاران، کارشناسان و پیشکسوتان این فدراسیون حتی در مسابقات نتیجه هم نمی‌تواند کسب کند و این مطلب در رسانه‌ها منتشر شد و نشان داد که معاون وزیر با ما هم نظر است.

رفیعی با بیان اینکه بدون برگزاری جلسه کمیته انضباطی او را کنار گذاشته اند، گفت: یک بار به کمیته آموزش فدراسیون رفتم و از آن ها خواستم کارت مربیگری درجه دو من را بدهند تا در کلاس مربیگری درجه یک شرکت کنم اما هنوز هم که هنوز کارت المثنی مربیگری درجه دو من را نداده‌اند! یک مدت امروز و فردا کردند و گفتند رئیس فدراسیون گفته نمی‌خواهیم به تو کارت بدهیم و صلاحیت نداری؛ در حقیقت بدون هیچ گونه برگزاری جلسه کمیته انظباطی و عدله کافی من را کنار گذاشتند.

او در ادامه صحبت های خود افزود: یک روز تماس گرفتند و گفتند به عنوان مربی تیم جوانان فعالیت کنم وقتی رفتم گفتند نامه درخواست بنویسم من هم نامه نوشتم و درآخر اشاره کردم که مشکلاتمان با فدراسیون حل شده و هدفمان پیشرفت دوچرخه سواری است. درخواست را به رئیس فدراسیون دادم اما نه نگاه کرد و نه جواب داد. حالا نمی‌دانم درخواست را چه کار کرده اند. بعد که صحبت کردم گفتند حراست اعلام کرده رفیعی نمی‌تواند کار کند و من با آقای برخورداری مسئول حراست که صحبت کردم گفت اصلا نامه‌ای به دست ما نرسیده که بخواهم شما را رد یا قبول کنم. مربی تیم ملی را باید حراست تایید کند اما اصلا نامه نزده بودند؛ در اصل خودشان درخواست دادند و خودشان هم رد کردند.

رفیعی با بیان اینکه فدراسیون از افرادی استفاده می کند که در زمان مناسب بتواند به راحتی آن ها را کنار بگذارد؛ تصریح کرد: مشکل اصلی اینجا است که گویا فدراسیون از افرادی استفاده می‌کند که از آن ها آتو دارد. مثلا از شخصی استفاده کردند که دخترش به علت دوپینگ 4 سال محرومیت دارد. معضل اصلی دوچرخه سواری این است است که فدراسیون از افرادی استفاده می‌کند که از آن ها عدله داشته باشد تا هرزمان خواست کنارشان بگذارد. آن زمان گفته شد ما با پنج مدال از بازی‌های آسیایی برمی‌گردیم؛ من که در تیم ملی نیستم می‌دانستم این اتفاق رخ نمی‌دهد بعد رئیس یک فدراسیون چگونه این حرف را می‌زند؟ الان هم گزینه‌ای جز گنج خانلو به عنوان لژیونر یا ورزشکار حرفه‌ای نداریم که بتواند نتیجه بگیرد.

ملی پوش اسبق دوچرخه سواری در پایان صحبت‌های خود گفت: من اگر این حرف‌ها را می‌زنم می‌خواهم دوچرخه سواری یک حرکتی برای پیشرفت انجام دهد. فقط می‌گویند امروز با فلان شهرداری تفاهم نامه امضا کردیم و خیلی صحبت‌های دیگر؛ پس نتیجه و خروجی این تفاهم نامه‌ها، همکاری‌ها و قراردادها کجاست؟ قمری می‌گوید فقط آن چیزی که من می‌گویم باید انجام شود. شاید دبیر فدراسیون، رئیس فدراسیون هم شود و رای‌ها به نفع او شود!!

 

دیدگاه تان را بنویسید