سرمربی تیم والیبال لبنیات هراز در گفت وگو با جی پلاس؛

بهروز عطایی: برگزاری لیگ به صورت متمرکز سخت است/ سرمربی تیم ملی تا پایان لیگ به ایران نمی آید

سرمربی تیم والیبال لبنیات هراز گفت: یک گروه کارشناسی در حال تجزیه و تحلیل برای انتخاب سرمربی تیم ملی هستند و اگر این اتفاق زودتر رخ دهد به نفع والیبال خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

بهروز عطایی سرمربی تیم والیبال لبنیات هراز در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شرایط این تیم در لیگ برتر اظهار کرد: پس از وقفه‌ای که در ادامه لیگ ایجاد شد و بعد از چهار پنج روز استراحت تمرینات را دوباره شروع کردیم؛  اکنون تحت فشار هستیم و خودمان را آماده می‌کنیم تا در مرحله دوم کار عملکرد قابل قبولی داشته باشیم. در حال حاضر بازیکن مبتلا به ویروس کرونا نداریم. دو بازیکن مبتلا داشتیم که قرنطینه شدند و خدا را شکر با آزمایشی که اخیرا انجام دادیم همه در سلامت کامل هستند.

او با اشاره به نحوه برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: فدراسیون در مورد برگزاری مسابقات سه روش را به باشگاه‌ها پیشنهاد داده بود. اولا موضوع مهم این است که ما با آگاهی کامل از وضعیت موجود وارد عرصه مسابقات شویم. بعد باید پیش بینی این موضوع می‌شد و برنامه‌ای برای آن داشتیم ضمن اینکه ویروس به گونه‌ای در جامعه عمل می‌کند که متغیر است ، گاهی شدت زیادی می‌گیرد گاهی کم؛ بنابراین ما باید پیش بینی همه چیز را داشته باشیم یعنی فدراسیون مجبور شود تغییرات لحظه‌ای را انجام دهد. فدراسیون سه راهکار پیشنهاد داده بود که راهکار اول و دوم شبیه مسابقاتی است که در حال اجراست یعنی یکی همین مسابقات است و دیگری هم برگزاری همین نوع رقابت فقط با پلی آف متمرکز.  در نهایت پیشنهادی مبنی بر متمرکز شدن مسابقات مورد قبول واقع شد. می‌دانیم که شهرهای کوچک از عهده میزبانی بر نمی‌آیند بنابراین شهرهای بزرگ باید میزبان شوند که آن‌ها هم در وضعیت فوق قرمز به سر می‌برند و جمع کردن یک تعداد ورزشکار خطرات را بیشتر می‌کند به نظرم اگر بازی‌ها در همان دو گروه به صورت رفت و برگشت بود می‌توانست بیشتر از بقیه روش‌ها کمک کند.

عطایی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی تصریح کرد: به هر حال فدراسیون سعی کرد از نظرات جامعه والیبال استفاده کند، یک کمیته فنی تشکیل شد و اعضای آن پس از جمع بندی‌های نهایی با سه گزینه هم عقیده شدند و بررسی می‌کنند کدام یک از این سه فرد بیشتر می‌تواند به والیبال ما کمک و تیم ملی را در المپیک همراهی کند. یک گروه کارشناس در این زمینه هستند و در نهایت تصمیم درستی گرفته می‌شود اما هر چه این اتفاق زودتر رخ دهد به نفع والیبال خواهد بود.

او در مورد اینکه گفته شده بود سرمربی به مسابقات لیگ برتر خواهد آمد تا با دیدن عملکرد بازیکنان حاضر در رقابت‌ها تیم ملی را تشکیل دهد گفت: در حقیقت او مربی‌ نخواهد بود که بتواند لیگ را از نزدیک تماشا کند و قطعا اطلاعات را از آنالیزورهای تیم‌های باشگاهی می‌گیرد. ضمن اینکه هر مربی‌ وارد ایران شود شاکله مربیان ایران را می‌شناسد و می‌داند که بازیکن‌های پر اهمیت ما چه کسانی هستند بنابراین با شناخت کامل می‌آید. طبیعتا این مربی به نظرم تا پایان لیگ وارد ایران نخواهد شد چون مربی‌ انتخاب می‌شود که قطعا درگیر کار باشگاهی هم خواهد بود و شاید از فروردین به ما ملحق شود.

بهروز عطایی در پایان صحبت‌های خود در خصوص اینکه به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی مطرح می‌شد گفت: به هر حال با نظر فدراسیون و کمیته فنی قرار شد برای المپیک از گزینه خارجی استفاده شود و این تصمیمی بود که من به آن احترام می‌گذارم.   

 

دیدگاه تان را بنویسید