گزارش جی پلاس

سرخابی ها گرفتار مدیرانی که به هیچ صندلی نه نمی گویند!

مدیران باشگاه های پرسپولیس و استقلال بدون آن که احساس مسئولیت داشته باشند در مواقع حساس به راحتی شانه خالی می کنند و هیچ تلاشی برای رفع مشکلات نمی کنند و مشخص نیست چرا نام خود را مدیر گذاشته اند؟!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ یکی از تکراری ترین و خسته کننده ترین اتفاقات سال های اخیر فوتبال ایران پرداخت بدهی های خارجی است. صرف نظر از قراردادهای عجیب یا نفوذ دلال ها یکی از اتفاقات روتین وعده های مسئولان مربوطه در این باره است.

اخیرا پرونده برانکو با پرسپولیس رویه داشت که دقیقا همان مسیر همیشگی را طی کرد!

در ابتدا که پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس بسته شد مسئولان تیم از جمله مهدی رسول پناه با اطمینان خاطر اعلام کردند تا مهلت تعیین شده پول برانکو پرداخت می شود و کار به کسر امتیاز یا جریمه های دیگر نمی رسد. دقیقا همان زمانی که این مدیران می گویند هواداران نگران نباشند همان جاست که تن و بدن می لرزد که قطعا یک اتفاق تلخی رخ خواهد داد!

هفته گذشته هم رسول پناه گفت مشکلی نیست و پول این مربی کروات به حساب او واریز می شود اما وکیل برانکو صحبت های دیگری انجام داد. بوشیچ اعلام کرد که مسئولان پرسپولیس در حالی که شماره حساب او را داشتند دوباره آن را از این وکیل دریافت کردند ولی گفته اند به این زودی ها پول واریز نمی شود!

 در نهایت داستان تکراری دوباره رخ داد و کمتر از یک روز مانده به پایان مهلت رسول پناه گفت نمی تواند پول را برای برانکو واریز کند و هیچ راهی برای ارسال پول ندارد!

اما او بازهم همه ماجرا را نگفت چرا که اصلا طلب برانکو به طور کامل جور نشده بود که آن را  به حساب او واریز کنند! حتی در این بسیاری اعلام کردند که پرسپولیس پول را به ما بدهد تا ما برای برانکو واریز کنیم!

اگر این امروز و فرداها را کنار بگذاریم نکته جالب توجه عدم مسئولیت پذیری مدیران است. رسول پناه به راحتی می گوید نمی توانم راهی برای پرداخت پول پیدا کنم! آیا برای نشستن روی صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس نباید بیش از این ها احساس مسئولیت کرد؟

مگر نه اینکه یک مدیر باید در چنین شرایط سختی خودش را نشان دهد؟ اینکه دقیقه ۹۰ کسی بگوید من نمی توانم! این مدیریت است؟ چرا زمانی که قرار به انتخاب مدیرعامل هیچ کدام نه نمی گویند؟! آیا صندلی مدیریت به قدری جذاب است که حتی در صورت عدم توانایی بازهم افراد ترجیح می دهند ولو برای چندماه هم که شده آن را تجربه کنند و حداقل نامی برای خود دست و پا کنند؟

شاید اگر افرادی به مانند رسول پناه از همان ابتدا کاری که در آن تخصصی ندارند را قبول نمی کردند و البته وزارت ورزش هم برای پرسپولیس و استقلال از مدیران باتجربه و کارآمد تر استفاده میکرد این همه مشکلات گریبان آن ها را نمی گرفت. در سال های اخیر هیچ یک از مدیران پرسپولیس و استقلال هیچ گام مثبتی برای برداشتن یک بار از روی دوش این تیم نکرده اند و آن ها فقط یک کوه مشکلات دیگر ایجاد کردند. در نهایت هم هر مدیری تقصیر را گردن مدیر قبلی می اندازد و می رود و وزارت ورزش هم هیچ مواخده ای نمی کند؛ دور باطلی که سال هاست در این دو تیم پرطرفدار تکرار می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید