در گفت وگوی سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون والیبال با جی پلاس مطرح شد

انصراف دو گزینه از سرمربی گری تیم ملی والیبال/ چه کسی شانس بیشتری دارد؟

سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون والیبال گفت: برای نخستین بار است که سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان با مشورت کارشناسان انتخاب می‌شود

لینک کوتاه کپی شد

ناصر میرفخرایی سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون والیبال در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، در خصوص آخرین تصمیمات فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار کرد: از آذر ماه 98 تاکنون تقریبا 10 جلسه برگزار شده است و محور بیشتر صحبت ها در مورد تیم ملی و حضور در المپیک بود. نظر فدراسیون این است که با توجه به توانایی‌هایی که داریم می‌توانیم جزو چهار تیم برتر المپیک باشیم و بر همین اساس هیات رئیسه چند جلسه داشت و این نظر را تایید کرد؛ به شرطی که نقاطی که احتمال دارد آسیب ببینیم را شناسایی کنیم و یکی از فاکتورها  منجر به این شد که یک مربی خارجی باکارنامه روی نیمکت تیم قرار بگیرد.

میرفخرایی با بیان اینکه از میان پنج گزینه مدنظر فدراسیون برای سرمربی تیم ملی، دو نفر انصراف دادند؛ گفت: کمیته فنی سه چهار جلسه برگزار کرد و بعد از مصوبه هیات رئیسه اعلام کرد که گزینه های مدنظر معرفی شوند و فدراسیون هم 10- 12 مربی را در نظر گرفت و بعد از صحبت‌ها پنج نفر انتخاب شدند و قرار شد فدراسیون  مکاتبات لازم را انجام دهد؛ برنامه‌ها و رزومه هایشان را بگیرد و سوال‌هایی در خصوص حقوق و مزایا در مذاکره پرسیده شود. داورزنی با این پنج گزینه صحبت کرد و دو نفر انصراف دادند و بنابراین سه گزینه دیگر مانده که یکی از آن‌ها بیوگرافی و نظرات خود را فرستاده، یک نفر هم یکشنبه قرار بود بفرستد و نفر سوم هم تا جمعه قرار است ارسال کند. اگر موارد مورد نیاز تا جمعه ارسال شود هفته آینده باز جلسه کمینه فنی برگزار می‌شود و اعضا نظرشان را می‌دهند. این نخستین بار است که برای انتخاب سرمربی از کارشناسان مشورت گرفته می‌شود  و به نظرم اتفاق خوبی است و نزدیک به 9 ماه است که این موضوع در حال کارشناسی است.

او در مورد این که قرار بود سرمربی جدید به مسابقات لیگ بیاید و نفرات تیم ملی را با توجه به عملکرد آن ها را انتخاب کند، گفت:  احتمالا در جلسه‌ای که برگزار می‌شود راجع به تعداد دعوت شدگان صحبت خواهد شد؛ از طرفی تصویب شده که سرمربیان لیگ برتر به علاوه چند کارشناس تا پایان دور رفت  لیست 24 نفر از بهترین‌ها چه لژیونر و چه بازیکنانی که در داخل کشور بازی می‌کنند را به کمیته فنی بدهند و کمیته نفرات نهایی را انتخاب و درنهایت فدراسیون در اختیار سرمربی بگذارد.

سخنگوی هیات رئیسه فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که ملاک انتخاب این پنج گزینه سرمربیگری تیم ملی چه بود تصریح کرد: ملاک نظر جمع است. تعدادی از کارشناس به همراهی داورزنی  صحبت کردند و در جمع بندی نهایی پنج نفر نهایی بیشترین رای را آوردند.

میرفخرایی درباره این که کدام یک از سه گزینه نهایی شانس بیشتری برای سرمربیگری تیم ملی را دارد گفت: باید ببینیم برنامه‌های این سه مربی چگونه است. ممکن اهست راجع به یک مربی نظر بیشتری داشته باشیم اما از لحاظ مالی به توافق نرسیم. بالاخره مواردی از جمله حقوق، زمان آمدن به ایران و این که با چه کادری می‌آید اهمیت دارد.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا فدراسیون این شرط را در نظر دارد که سرمربی جدید از دستیار ایرانی استفاده کند گفت: صد درصد همین طور است و تا جایی بتوانیم از دستیار ایرانی استفاده خواهیم کرد.

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال در پایان صحبت‌های خود گفت: کمیته فنی فدراسیون، افرادی که در والیبال هستند و رسانه‌ها باید خودمان را آسیب شناسی کنیم و همچنین نقاط قوت تیم‌های المپیکی را هم بشناسیم. وقتی فدراسیون مصوب کرده که می‌توانیم جزو چهار تیم باشیم پس همه باید کمک کنیم تا به این هدف برسیم. رقبای ما از ما جلوترند و تمام تیم‌هایی که به المپیک می‌آیند به دنبال کسب مقام هستند. ما مقابل تمام این تیم‌ها پیروز شدیم پس این بار هم می‌توانیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید