علیرضا پاکدل در گفت وگو با جی پلاس؛

رئیس فدراسیون هندبال: قبول دارم برای تیم ملی پشتوانه سازی نکردیم / لژیونرها با جان و دل برای کشورمان بازی کرده اند

رئیس فدراسیون هندبال گفت: قبول دارم برای نسل فعلی ملی پوشان هندبال پشتوانه سازی نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس درباره صدور مجوز برگزاری لیگ برتر بانوان و آقایان اظهار کرد: با توجه به جلسه‌ای که داشتیم و اینکه توانستیم مجوز ستاد مبارزه با کرونا و فدراسیون پزشکی را برای برگزاری مسابقات دریافت کنیم برنامه ریزی کردیم که  18 مهر شروع لیگ برتر آقایان باشد؛ البته با حفظ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی. به هر حال فدراسیون‌های جهانی و آسیایی در حال برنامه ریزی برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان هستند بنابراین ما هم باید با شرایط فعلی کنار بیاییم چون مشخص نیست تا چه زمانی این بیماری وجود خواهد داشت.

او در ادامه صبحت های خود گفت: تلاش می‌کنیم فعالیت‌هایمان را با رعایت تمامی قوانین بهداشتی و حداکثر احتیاط لازم عملی کنیم چون ورزشکاران و مربیان مطالبه دارند که بازی‌ها برگزار شود و حقوق و مزایای آن‌ منوط به این است که مسابقه‌ای باشد و قراردادی ببندند؛ از طرفی نفرات انتخابی تیم ملی از خروجی همین لیگ‌های برتر ما هستند لذا با سخت گیری فراوان مسابقات را برگزار می‌کنیم؛ حتی بخشنامه‌ای به تمامی باشگاه‌ها ارسال کردیم که تمامی بازیکنان ، کادر فنی و اعضای باشگاه در تاریخ‌های 1، 8 و 15 مهر ماه تست پی سی آر بدهند و در روز مسابقات جواب را ارائه کنند و یک روز قبل مسابقات هم با آزمایشگاه مورد تایید فدراسیون هماهنگ می‌کنیم تست بدهند تا در یک شرایط تمام بهداشتی رقابت‌ها پیگیری شود.

او با اشاره به نحوه برگزاری مسابقات گفت: طبق مجوزی که از ستاد مبارزه با کرونا و فدراسیون پزشکی دریافت کردیم مسابقات باید به صورت متمرکز برگزار شود بنابراین لیگ آقایان در تهران پیگیری می‌شود اما برای بانوان هنوز تصمیمی نگرفتیم.

رئیس فدراسیون هندبال در پاسخ به این سوال که اردوی تیم ملی بزرگسالان چه زمانی آغاز می‌شود گفت: منتظر هستیم لیگ برتر تمام شود تا بازیکنان را با توجه به عملکردشان انتخاب کنیم و اردو آغاز شود.

پاکدل همچنین با اشاره به مشکلات پیش روی هندبال تصریح کرد: یکی از مشکلات ما پشتوانه سازی است که در تلاش هستیم این خلاء را پر کنیم. ما نتوانستیم پشت نسل فعلی‌ سازندگی داشته باشیم تا در یک زمان 4 ساله، جایگاهمان در این رشته ورزشی به وضعیت ایده آلی برسد.

رئیس فدراسیون هندبال در پایان صحبت‌های خود در خصوص بازیکنان لژیونر و کم توجهی‌شان به تیم ملی اظهار کرد: پیش از این هر زمان از بازیکنان لژیونر درخواست کردیم با جان و دل آمدند و کار کردند. با توجه به این که این بازیکنان تحت قرارداد با باشگاه‌ها هستند بنابراین باشگاه طبق تقویم فدراسیون جهانی بازیکنان را در اختیار فدراسیون کشورشان می‌گذارد و به خاطر تعداد زیاد لژیونرها و تعداد روزهای کمی که این بازیکنان در کنار هم قرار گرفتند آن طور که باید و برنامه ریزی کرده بودیم پیش نرفت. اما در عین حال آنها هر زمان آمدند با تمام توان تلاش کردند. این که پشت این بازیکنان بازیکن جدیدی ساخته نشد را قبول دارم  بنابراین در تلاشیم جوان‌های مستعد را پرورش بدهیم تا اگر ملی پوشان فعلی خداحافظی کردند پشتوانه داشته باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید