جی پلاس

لطفا از بچگی عاشق نشوید!

"از بچگی دوست داشتم در تیم فلان بازی کنم" هر زمان که این جمله را شنیدید اطمینان حاصل کنید که پول و مسائل مادی مهم ترین دلیل حضور گوینده جمله برای بازی کردن در تیم "فلان" است!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ فوتبال ایران در حال سپری کردن دوره ای است که همانند تمام بخش های دیگر آن و البته چند برابر بیشتر عجیب و غریب است یعنی فصل نقل و انتقالات! نه روند پیوستن بازیکنان به تیم های جدید سبک و سیاق حرفه ای و استاندارد دارد و نه روند جدایی از تیم های سابق با قواعد جهانی همخوانی دارد. هر کس هر چه دلش بخواهد می گوید و می کند. اعتراض و شکایت نسبت به فسخ های یک طرفه، قراردادهای داخلی غیرقانونی، مبالغ درخواستی عجیب، درخواست قرارداد ارزی و ... عادی ترین اخبار رایج در فصل نقل و انتقالات در فوتبال ایران است.

پای تمدید و یا امضای قرارداد جدید یک بازیکن که می رسد، جمله "از بچگی عاشق فلان تیم بودم" تیتر یک همه رسانه ها می شود. جملاتی مشابه از قبیل "بازی در فلان تیم رویای کودکی ام بود" و یا "از بچگی دوست داشتم پیراهن این تیم را بپوشم" نیز همان مفهوم و کاربرد مشابه را دارند. این تیترها البته با آنچه در حین مذاکره رخ می دهد هیچ همخوانی ندارند. در عمل صحبت از میلیارد است و درخواست های مالی فراوان که اگر یکی از آن ها عملی نشود، باشگاه می ماند و عشق نافرجام کودکی! چرا که بعضا سر چند ده میلیون بالا یا پایین، گوینده جملات فوق الذکر قید عشق بچگی اش را می زند و می رود!

در میان همه این بلوف های هوادارپسند (بخوانید عامه پسند) هستند بازیکنانی که بدون لفاظی و شیرین زبانی پای میز مذاکره می روند حرفشان را مستقیم می زنند و در نهایت کارشان را پیش می برند. البته که معمولا این دسته از بازیکنان در فضای فوتبال ایران رشد نیافته و احتمالا خارجی هستند.

بشار رسن یکی از بازیکنان دسته دوم است. بازیکنی که اصلا ایرانی نیست، پیش از حضور در دنیای فوتبال، در ایران زندگی نکرده و علاقه ای هم به هیچ کدام از دو تیم پرسپولیس و استقلال نداشته است. در فصول گذشته مدیران باشگاه با بی اخلاقی تا توانسته اند از سعه صدر و صبوری او سواستفاده کرده و حق و حقوقش را نداده اند. با این حال بدون طنازی برای هوادار، بدون بیان جملات نخ نما شده، باز هم پای میز مذاکره می رود و با وجود انبوهی از مطالبات پرداخت نشده قراردادش را تمدید می کند. نه از رویای کودکی اش می گوید، نه با بیان شصت مدل پیشنهاد نگفته و نشنیده بازارگرمی می کند و نه استوری های دلبرانه می گذارد. اصلا عاشق که عشقش را فریاد نمی کند!

رفتار بشار رسن در قیاس با سایر بازیکنان این تیم که یکی پس از دیگری در حال جدایی هستند، قطعا در ذهن هواداران خواهد ماند. بازیکنی بی ادعا با رفتار حرفه ای که علاقه اش به پرسپولیس را نه به زبان که در عمل نشان داد. ستاره های جدا شده پرسپولیس هم می توانند سرنوشت احتمالی آینده شان را با مشاهده وضعیت فعلی بازیکنان جدا شده از این تیم در سال های قبل حدس بزنند. هواداران زین پس ترجیح خواهند داد که بازیکنی که به تیمشان می پیوندد از بچگی عاشق آن نبوده باشد!

دیدگاه تان را بنویسید