به گزارش روز چهارنشبه ایرنا ، در هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم سپیدرود رشت با نتیجه  سه بر دو  استقلال خوزستان را شکست داد، داماش با یک گل برابر آرمان گهر سیرجان به برتری رسید و ملوان بندرانزلی با نتیجه سنگین چهار بر صفر مغلوب فجر سپاسی شیراز شد.

تیم فوتبال سپیدرود رشت در دیداری حساس برابر تیم استقلال خوزستان قرار گرفت که در نهایت موفق شد این حریفش را با شکست بدرقه کند و سه امتیاز این دیدار را کسب کند.این بازی از چند لحاظ حائز اهمیت بود چون هر دو تیم سپیدرود و استقلال خوزستان فصل گذشته در رقابت های لیگ برتر حضور د اشتند و این دیدار نبردی میان دو تیم فصل گذشته لیگ برتری بود.

از طرف دیگر بازی نمایندگان شمال و جنوب کشور حساسیت ویژه ای نیز برای سرخپوشان  رشتی و طرفداران این تیم داشت چون فصل گذشته و در رقابت های لیگ برتر، سپیدرودی ها در هر دو دیدار رفت و برگشت مغلوب استقلال خوزستان شدند تا به سقوط از این لیگ نزدیکتر شوند که در نهایت نیز این تیم به لیگ دسته اول سقوط کرد.

با این وجود هر دو تیم که از مشکلات مالی رنج می برند رو در روی هم قرار گرفتند اما در نهایت تیم سپیدرود رشت در این مسابقه حساس با نتیجه سه بر دو استقلال خوزستان را مغلوب کرد تا علاوه بر کسب هر سه امتیاز این بازی، انتقام شکست های فصل گذشته را از این تیم بگیرد.

البته این دیدار جذابیت های خاص خودش را داشت چون تیم استقلال خوزستان به اولین گل خود در این دیدار دست یافت تا طرفداران سپیدرود در شوک قرار گیرند و از طرف دیگر، فکر سومین شکست متوالی نیز در ذهن طرفداران سپیدرود نقش بندد.

اما در ادامه تیم سپیدرود گل خورده را جبران کرد و هنگامی که بازی با نتیجه مساوی دو بر دو در جریان بود، یکی از بازیکنان سپیدرود با گرفتن دومین کارت زرد در دقیقه ۷۸ از زمین بازی اخراج شد.

اما این پایان ماجرا نبود و سپیدرودی ها با حمایت طرفداران خود و هنگامی که ۱۰ نفره بودند، به سومین گل نیز دست یافتند تا با یک بازیکن کمتر برابر استقلال خوزستان به پیروزی برسند تا دومین پیروزی متوالی خود را جشن بگیرند.

سپیدرودی ها که هفته گذشته در تهران برابر نیروی زمینی به برتری رسیبده بودند، در این دیدار نیز پیروز شدند تا علاوه برکسب دومین پیروزی در لیگ دسته اول ، اولین پیروزی خانگی خود در این مسابقات را نیز جشن بگیرند.

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که حال و روز خوشی ندارد در هفته چهارم این رقابت ها در شیراز میهمان تیم فجر سپاسی بود که در نهایت در یک بازی ضعیف با نتیجه چهار بر صفر مغلوب حریفش شد تا سیر نزولی این تیم ادامه یابد.

همان طور که پبیش بینی می شد تیم ملوان بندرانزلی در شیراز و برابر تیم فجر سپاسی کار دشواری را پیش رو داشت اما در نهایت این تیم با شکستی سنگین شیراز را ترک کرد تا همچنان تا پایان هفته چهارم ضعیف ترین نماینده گیلان در لیگ دسته اول باشد.

ملوانان که هفته گذشته در اولین دربی گیلان در لیگ دسته اول در بندرانزلی برابر تیم داماش به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافته بودند، در دیدار برابر فجر سپاسی شیراز نتوانستند کاری از پیش برده و در نهایت با دریافت چهار گل، شکست سنگین را متحمل شدند.

با توجه به شرایط موجود مسئولان ورزش و فوتبال وهمچنین سایر مسئولان استان باید فکری به حال این تیم پرطرفدار و قدیمی انجام دهند تا مشکلات ملوان به حداقل رسیده و این تیم با قدرت رقابت های لیگ دسته اول را ادامه دهد.

اما تیم فوتبال داماش که تاکنون نتایح قابل قبولی را در رقابت های لیگ دسته اول کسب کرده ، در هفته چهارم این مسابقات در یک دیدار خانگی رو در روی تیم آرمان گهر سیرجان قرار گرفت و در نهایت با نتیجه یک بر صفر برابر حریفش پیروز شد.

البته انتظار می رفت که داماشی ها در این دیدار بهتر ظاهر شوند و با تعداد گل های بیشتر برابر تیم آرمان گهر به پیروزی برسند اما این مدافع تیم آرمان گهر بود که در همان دقایق اولیه بازی به اشتباه دروازه خود را باز کرد.

در جریان این دیدار داماشی ها چند بار تا آستانه فروپاشی دروازه تیم حریف پیش رفت اما نتوانستند تعداد گل های زده خود را به عدد دو افزایش دهند و در نهایت با همان یک گل به برتری رسیدند و سه امتیاز این بازی را کسب کردند.

البته در جریان این مسابقه، تیم آرمان گهر سیرجان نیز چند فرصت مناسب گلزنی به دست آورد اما بازیکنان این تیم نیز نتوانستند از این فرصت ها استفاده کنند و در نهایت با شکست رشت را ترک کرد.

با توجه به پیروزی تیم داماش گیلانیان در هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور ، این تیم همچنان بهترین نتیجه را بین تیم های گیلانی در این رقابت ها کسب کرده و طرفداران داماش انتظار دارند که این تیم همچنان روند رو به رشد خود را ادامه دهد.

تا پایان هفته چهارم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم داماش با کسب ۱۰ امتیاز در مکان ششم ، سپیدرود رشت با کسب هفت امتیاز در مکان نهم و تیم ملوان بندرانزلی با کسب دو امتیاز در مکان پانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان ، ۱۸ تیم  در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می پردازند.

۷۲۸۵ /6030

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.