جی پلاس

مقایسه رفتار استقلالی ها و ملی پوشان کُره جنوبی در مواجهه با توهین!

درگیری های رخ داده در فینال جام حذفی ایران و البته حوادثی که در فرودگاه تهران برای استقلال اتفاق افتاد باردیگر نشان داد فوتبال ایران برای رسیدن به اخلاق حرفه ای فاصله زیادی دارد و این زشتی ها کماکان ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، آخرین سکانس فوتبال ایران یعنی فینال جام حذفی در فصل طولانی که پشت سرگذاشته شد سراسر زشتی و تنش بود. فینال ها همیشه سراسر از هیجان و زیبایی است اما آن چه که پنجشنبه میان استقلال و تراکتور رخ داد شباهتی به به فینال هایی که حداقل در دو ماه گذشته دیده ایم نداشت!

وقت کُشی، ضرب و شتم و بی نظمی به وضوح در این دیدار وجود داشت. حرکت های عجیب و غریب ساکت الهامی سرمربی تراکتور که به هردلیل رقم خورد توجیه پذیر نبود؛ وقتی میلیون ها نفر پای تلویزیون در حال دیدن این مسابقه هستند چه چیز می تواند این رفتارهای زشت را توجیه کند؟

جشن قهرمانی تراکتور هم که به مانند جشن قهرمانی پرسپولیس نه چندان زیبا و شکیل برگزار شد تا به همه ثابت شود که بی نظمی سال های گذشته ربطی به حضور تماشاگر و افراد متفرقه نداشته است. وزیر ورزش همه که بعد از رای پرونده ویلموتس اعلام کرد دخالتی در فوتبال ندارد بازهم نفر اول صف اهداکنندگان جام بود و اتفاقا این بار هم رضایت نداد که زود از بین بازیکنان خارج شود و او بعد از گرفتن عکس های یادگاری از کادر بیرون رفت.

در حالی که فینال جام حذفی برای پایان بد فصل فوتبال ایران کافی بود اما درگیری بازیکنان استقلال با هواداران این تیم در فرودگاه آن را تکمیل کرد. چه اسم آن ها را هوادار بگذاریم و چه هوادارنما اتفاق رخ داده از سوی بازیکنان استقلال درست نبود. 

همین موضوع را با واکنش بازیکنان کره جنوبی در زمان بازگشت از جام جهانی 2018 و البته بعد از شکست آلمان مدافع عنوان قهرمانی مقایسه کنید. در فرودگاه انواع و اقسام شیرینی و تخم مرغ به بازیکنان کره جنوبی پرتاب شد؛ رفتاری که در این کشور نوعی توهین محسوب می شود. اما واکنش بازیکنان کره جنوبی چه بود؟ تقریبا می توان گفت آن ها هیچ واکنشی نداشتند. تیمی که در جام جهانی یک غول بزرگ را شکست داده بود به خاطر عدم نتیجه گرفتن توسط هوادارانش به بدترین شکل ممکن مورد استقبال قرار گرفت اما هیچ یک از آن ها به خودشان اجازه ندادند که برابر این رفتار واکنشی از خود نشان دهند.

حالا همین رفتار را با واکنش استقلالی ها مقایسه کنید! درست است که هوادار حتی از نوع واقعی آن هم در زمان شکست اجازه توهین و فحاشی را ندارد اما باید بدانیم این هواداران تربیت شده همین فوتبال هستند که مربی در آن به راحتی وسط مسابقه دیگران را کتک می زند و فوتبالی که بازیکنانش بدون هیچ حد و مرزی بدترین کلمات را نثار هم می کنند. حال از این هوادار چه انتظاری باید داشت؟

فوتبال ایران فصل پرفرازو نشیبی را پشت سرگذاشت؛ فصلی که می توان آن را تاسف بار دانست. اتفاقاتی که در این دوره از مسابقات رخ داد برای فوتبالی که خود را حرفه ای می داند ناامید کننده بود. اتفاقات رخ داده باردیگر لزوم تغییر نگرش درخصوص نظارت های اخلاقی بر بازیکنان، مربیان و مسئولان را ثابت کرد چرا که با این شرایط فصل به فصل این زشتی ها پررنگ تر و البته عادی تر می شود که این می تواند مقدمات مرگ فوتبال ایران را مهیا کند.

دیدگاه تان را بنویسید