جی پلاس

درس بزرگ شیخ دیاباته به فوتبال ایران: انسان باشید!

مهاجم تیم فوتبال استقلال با حضور کوتاه در برنامه تلویزیونی صبحت هایی را بر زبان راند که می تواند درس مهمی برای بسیار از اهالی فوتبال ایران باشد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، آقای گل حال حاضر لیگ برتر در روزهایی که فوتبال ایران در حضیض اخلاقی به سر می برد، صحبت هایی انجام داد که حال و هوای آلوده فوتبال ایران را ولو برای لحظاتی قابل تنفس کرد.

دیاباته در واکنش به قهرمانی پرسپولیس، بر خلاف نظر قریب به اتفاق استقلالی ها، رقیب را ستود و آن ها را شایسته قهرمانی دانست. واکنشی که نه از سوی استقلالی ها و نه حتی از سوی رقیبانی مانند سپاهان، تراکتورسازی و ... که قافیه را به پرسپولیس باختند هرگز دیده نشد.

 مهاجم آفریقایی – فرانسوی استقلال همچنین درباره تقلید شادی گل او توسط علیپور نیز واکنش جالبی داشت و گفت نه تنها ناراحت نشدم بلکه خوشحال هم شدم. این در حالی بود که استقلالی ها با کاسه ای به شدت داغ تر از آش، حرکت علیپور را بی حرمتی به دیاباته دانسته بودند.

مهاجم استقلال روحیه جوانمردی و منش بالایش را با بخشیدن کسی که قراردادش را منتشر کرده نشان داد و گفت: از شخصی که آن کار را در اینستاگرام انجام داده بگذرید چرا که من هم او را بخشیدم. او همچنین برای قلعه نویی سرمربی تیم رقیب نیز آرزوی سلامتی کرد.

فوتبال ایران به بازیکنانی – چه داخلی و چه خارجی – از جنس دیاباته بسیار نیاز دارد. بازیکنی که در زمین بدون حاشیه بر اساس توانایی های فنی اش کار کند و بیرون از زمین یک انسان به تمام معنا باشد. مسلما فوتبال ایران تا رسیدن به وضعیتی که هر تیمش 11 بازیکنی با این خصوصیات اخلاقی داشته باشد فاصله بسیار زیادی دارد، اما شاید حضور حتی یک دیاباته در هر تیم، سطح فرهنگی – اخلاقی فوتبال ایران را به شدت بهبود بخشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید