جی پلاس

آخرین قهرمانان قبل از حکمرانی یوونتوس و بایرن مونیخ چه تیم های بودند؟

تیم فوتبال یوونتوس برای سی و ششمین بار قهرمانی سری A ایتالیا شد و نهمین قهرمانی پیاپی خود را جشن گرفت؛ این اتفاق در حالی رخ داد که آخرین تیمی که قبل از یووه قهرمان شد میلان با سرمربی گری آلگیری و با حضور بازیکنانی چون گتوسو، رونالدینیو، پاتو و اینزاگی بود!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم فوتبال یوونتوس با وجود اینکه بعد از آغاز دوباره رقابت های فوتبال نتایج خوبی را کسب نکرد و در کل فصل خوبی را با ساری پشت سرنگذاشت اما در نهایت بازهم توانست قهرمانی سری A ایتالیا را برای نهمین بارپیاپی از آن خود کند.

این تیم از فصل 2012-2011 به بعد در ایتالیا بی رقیب بوده و در اکثر فصل ها نیز به راحتی قهرمانی این رقابت ها شده است. اما یکی از نکات جالب توجه در خصوص لیگ ایتالیا، آخرین قهرمان قبل از یکه تازی یووه است.

آخرین تیمی که توانسته قبل از یوونتوس قهرمان شود، میلان آن هم با سرمربی گری ماسیمیلیانو آلگری بوده است.

اما ترکیب این تیم قهرمان جالب توجه است. در این تیم گتوسو و اینزاگی بازی می کردند که حالا خودشان سرمربی هستند!

ترکیب کامل میلان را در آن فصل کلارنس سیدروف، مارک یانکولفسکی، ماسیمو اوددو، ماسیمو آمبروسینی، تیاگو سیلوا، زلاتان ابراهیموویچ، الساندرو نستا، کریستین آبیاتی، رونالدینیو، فلیپو اینزاگی، ایگناسیو آباته، آندره آ پیرلو، جیان لوکا زامبروتا، الساندرو پاتو، متئو فلینی، روبینیو، کوین پرینس بواتنگ و گنارو گتوسو تشکیل می دادند.

AC-Milan-players-hold-the-Scudetto-troph

زنبورها با کلوپ آخرین تیم قهرمانی آلمان قبل از مونیخی ها

بایرن مونیخ هم هشتمین دوره پیاپی توانست قهرمانی در بوندسلیگا را جشن بگیرد و از این حیث رکورددار باشد. بایرن بیست و نهمین قهرمانی بوندسلیگا و سی امین قهرمانی فوتبال آلمان را به دست آورد.

آخرین تیمی که قبل از بایرن عنوان قهرمانی بوندسلیگا، دورتموندی بود که زیر نظر یورگن کلوپ دومین قهرمانی پیاپی خود را جشن گرفت. بعد از این قهرمانی هم هیچ تیم دیگری جز مونیخ دستش به جام قهرمانی آلمان نرسید.

وایدنفلر،سوبوتیچ، کهل، کوچ، کرینگ، لیتنر، داسیلو، لواندوفسکی، گوتسه، پریسیچ، هوملس، بلاژیکوفسکی، باریوس، گروسکرویتس، لانگراک، گوندوگان، بندر، کاگاوا، لو، اوومویلا، پیشچک، سانتانا، اشملزر، باکالرز، ورانچیچ، فوشر از بازیکنان دورتموند بودند.

e741b125275928f3189e4bb0aed66bf06ec2181c

دیدگاه تان را بنویسید