براساس اعلام سایت لیگ پرتغال

طارمی در دقایق پایانی آقای گلی را از دست داد!+جدول گلزنان

مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم ریوآوه پرتغال با وجود تعداد گل های مساوی با وینیسیوس، عنوان آقای گلی این لیگ را در دقایق پایانی از دست داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، مهدی طارمی در آخرین بازی تیمش در لیگ برتر پرتغال دو گل برای ریوآوه به ثمر رساند تا این تیم با کسب سه امتیاز مسابقه راهی پلی آف لیگ اروپا شود. بعد از اتمام مسابقه او منتظر ماند تا اگر در بازی بنفیکا وینیسیوس و پیتزی گلزنی نکردند آقای گلی خود را هم جشن بگیرد اما در نهایت طارمی در دقایق پایانی ناکام ماند و کفش طلا را از دست داد.

طارمی 18 گل زده در کارنامه دارد که 7 گل آن از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. طارمی همچنین دو پاس گل را به نام خود ثبت کرده است و در نهایت به خاطر دقایق بیشتر بازی نسبت به وینیسیوس دومین گلزن برتر لیگ پرتغال شد. 

وینیسیوس که در دقیقه 88 بازی آخر تیمش گلزنی کرد با 18 گل، 5 پاس گل و بدون گل از روی نقطه پنالتی با اعلام سایت رسمی مسابقات لیگ پرتغال به عنوان بهترین گلزنی معرفی شد چرا او دقایق کمتری نسبت به طارمی و پیتزی بازی کرد. در واقع طارمی در دقایق پایانی عنوان ارزشمند بهترین گلزن را از دست داد.

طارمی هم با 18 گل، دو پاس گل و 2350 دقیقه بازی در جایگاه دوم قرار گرفت. پیتزی هم که خودش به وینیسیوس پاس گل داد تا مانع آقای گلی طارمی شود سومین گلزن برتر جام لقب گرفت.

با وجود اینکه طارمی نتوانست به عنوان آقای گل این لیگ معرفی شود اما او دست به کار بزرگی زد و توانست به اندازه دو مهاجم خوب لیگ پرتغال گلزنی کند و این اتفاق تفاوتی با آقای گلی ندارد و می توان آقای گلی مشترک را به او اطلاق کرد.

چند روز پیش سردار آزمون موفق به کسب آقای گلی لیگ روسیه شد و جهانبخش نیز سابقه آقای گلی در لیگ هلند را دارد.

آمار دقیق سه گلزن برتر لیگ پرتغال:

1- وینیسیوس از بنفیکا: 18 گل، 5 پاس گل، 1782 دقیقه بازی و گلزنی در هر 99 دقیقه

2- مهدی طارمی از ریوآوه: 18 گل، دو پاس گل، 2350 دقیقه بازی و گلزنی در هر 131 دقیقه

3- پیتزی از بنفیکا: 18 گل، 14 پاس گل، 2822 دقیقه بازی و گلزنی در هر 157 دقیقه

برخی از سایت های خبری ملاک انتخاب برترین گلزن را تعداد پاس گل معرفی کردند و برخی هم تعداد پنالتی های کمتر که با هیچ یک از معیارها طارمی شانس کسب آقای گلی ندارد و فقط امکان دارد جایگاهش به رده سوم‌ نزول کند. با توجه به اعلام وینیسیوس به عنوان بهترین گلزن از سوی سایت رسمی لیگ پرتغال به نظر می رسد ملاک انتخاب تعداد دقایق کمتر بازی بوده است.

مساوی بودن تعداد گل های سه بازیکن در یک فصل لیگ پرتغال هم اتفاق جالب توجهی به نظر می آید.

3334

0000055

دیدگاه تان را بنویسید