گزارش جی پلاس از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال

قهرمانی به سبک لیورپول در انتظار پرسپولیس؛ رقیبان به دنبال تعویق پوکر! +برنامه و جدول

در هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال تیم پرسپولیس می تواند قبل از زدن سوت دیدارش برابر نفت مسجد سلیمان قهرمان لیگ شود!

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، تیم فوتبال پرسپولیس در هفته بیست و ششم لیگ برتر این شانس را دارد با نتیجه نگرفتن حریفانش در بالای جدول بدون آن که برابر نفت مسجد سلیمان به میدان برود، چهارمین قهرمانی پیاپی خود را جشن بگیرد و سرنوشتی به مانند لیورپول در لیگ برتر در انتظار آن هاست.

ماشین سازی - گل گهر سیرجان

شاگردان هومن افاضلی در هفته گذشته برنده بازی جنجالی و پر حرف و حدیث برابر ذوب آهن بودند و با 27 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفتند. قطر سقوط این تیم را تهدید نمی کند اما در آن سو گل گهر سیرجان که چند بازیکن کرونایی دارد کماکان در منطقه سقوط هستند. آن ها در دیدار مهم هفته گذشته برابر شاهین به برتری رسیدند اما با 22 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به پیکان در رده پانزدهم قرار گرفتند. دیدار دو تیم ساعت 20:15 در تبریز انجام می شود.

شهرخودرو - تراکتور

شهر خودرو با سهراب بختیاری زاده هفته بیست و پنجم را با شکست برابر پارس جنوبی پشت سرگذاشت اما تراکتور توانست یک پیروزی ارزشمند برابر سپاهان کسب کند. این دو تیم در جدال برای کسب سهمیه آسیایی و هم چنین نایب قهرمانی لیگ هستند . تراکتور 44 و شهر خودرو 42 امتیازی است و جایگاه دوم و چهارم لیگ را به خود اختصاص دادند. این بازی جزو دیدارهایی است که می تواند در قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان تاثیرگذار باشد.

سپاهان - صنعت نفت آبادان

با وجود اینکه صنعت نفت در دیدار برابر استقلال با دو گل شکست خورد اما عملکرد بدی نداشت و چندین موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند. این تیم که فرصت نزدیک شدن به بالای جدول را بعد از این باخت از دست داد حالا در اصفهان باید به مصاف دیگر تیم بالا جدولی یعنی سپاهان برود که شرایط خوبی را پشت سرنمی گذارد. سپاهانی ها بعد از تساوی برابر پارس جنوبی و شکست برابر تراکتور به رده سوم جدول سقوط کردند و حالا به دنباا بازگشت این رده و در ادامه هم کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هستند.

پیکان - پارس جنوبی جم

پیکان شرایط خوبی را در جدول ندارد و کار سختی برای ماندن در لیگ دارد؛ آن ها باید در خانه به مصاف تیمی بروند که با یک بازی کمتر، تنها دو امتیاز از آن ها بالاتر است. شاگردان ویسی  اگر بازنده این بازی باشند می توانند به رده پانزدهم سقوط کنند اما اگر پیروز باشند می توانند کمی به جایگاه شان در جدول سروسامان بدهند و از قعر فاصله بگیرند. پارس جنوبی جم 24 و پیکان 22 امتیازی هستند.

فولاد - ذوب آهن

شاگردان جواد نکونام با 23 بازی 39 امتیازی و در رده ششم هستند و در بهترین شرایط بعد از انجام این دو بازی می توانند 45 امتیازی شوند و هنوز شانس اول نایب قهرمانی محسوب می شوند. فولاد برای نایب قهرمانی و حداقل سهمیه گرفتن نیاز به پیروزی در بازی خانگی خود برابر ذوب آهن دارد. در آن سو ذوب آهن با لوکا بوناچیچ نتایج پرفرازو نشیبی را کسب کرده و با 25 امتیاز در رده یازده است. شاید ذوب آهن با تیم قعر جدول هشت امتیاز فاصله داشته باشد اما هر تعللی می تواند برای این تیم خطرناک باشد. بازی دو تیم جمعه ساعت 21 در فولاد آره نا برگزار می شود.

شاهین شهرداری بوشهر - سایپا

یکی از مهم ترین جدال های پایین جدولی میان تیم قعر جدولی و 17 امتیازی شاهین و سایپای 23 امتیازی و رده سیزدهمی برگزار می شود. به عقیده بسیاری شاهین دیگر شانسی برای ماندن در لیگ ندارد اما سایپا که یک امتیاز بیشتر با گل گهر رده پانزدهمی فاصله ندارد کار سختی برابر تیم بوشهری دارد. سایپا هفته پیش برابر پیکان به تساوی رسید و شاهین هم 4-2 به گل گهر باخت.

استقلال - نساجی مازندران

با برتری برابر صنعت نفت آبادان، استقلال شرایط روحی بهتری را کسب کرده و با 3 امتیاز هفته قبل 41 امتیازی شد و در رده پنجم قرار گرفت. شاگردان فرهاد مجیدی در ورزشگاه آزادی و از ساعت 21 روز پنج شنبه باید با نساجی مازندران دیدار کنند. نساجی هم با 28 امتیاز در رده هشتم است و بعید به نظر می رسد خطری آن ها را برای سقوط تهدید کند. استقلال برای ماندن در کورس کسب سهمیه باید در ورزشگاه آزادی مهمان خود را شکست دهد.

نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس

شاگردان یحیی گل محمدی در تیم پرسپولیس این شانس را دارند در صورت امتیاز از دست دادن رقیبان در بالای جدول بدون اینکه برابر نفت مسجد سلیمان به میدان بروند قهرمان شوند اما اگر این اتفاق رخ نداد این تیم می تواند با پیروزی برابر میزبان قهرمان شود. نکته جالب توجه این است که پرسپولیس در خانه نفتی ها تاکنون به پیروزی نرسیده است. نفت با 33 امتیاز در رده هشتم است و هیچ خطری آن ها را برای سقوط تهدید نمی کند.

برنامه هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال

پنج شنبه 2 مرداد

ماشین سازی -  گل گهر سیرجان ساعت 20:15

شهرخودرو - تراکتور ساعت 20:15

سپاهان - صنعت نفت آبادان ساعت 20:45

پیکان - پارس جنوبی جم ساعت 21

فولاد - ذوب آهن ساعت 21

شاهین شهرداری بوشهر - سایپا ساعت 21

استقلال - نساجی مازندران ساعت 21

جمعه 3 مرداد

نفت مسجد سلیمان - پرسپولیس ساعت 20:45

 

جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال

 

دیدگاه تان را بنویسید