جی پلاس

تبریک رسمی بارسلونا به دشمن دیرینه/ وطنی ها یاد بگیرند

با شکست بارسلونا برابر اوساسونا و پیروزی رئال مادرید، تیم پایتخت نشین اسپانیا قهرمانی لیگا را به دست آورد که بعد از مسجل شدن این عنوان اولین تبریک رسمی از سوی رقیب مهم برای کهکشانی ها منتشر شد.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس؛ رئال مادرید پس از دو فصل ناکامی در لالیگا که حتی موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی هم نمی شد، در این فصل سرانجام بالاتر از رقیب و البته دشمن سنتی یعنی بارسلونا موفق به کسب قهرمانی رقابت های لالیگا شد. حساب اصلی و رسمی باشگاه بارسلونا پس از تثبیت قهرمانی رئال مادرید به این باشگاه بابت این موفقیت تبریک گفت.

در این که باشگاه های بارسلونا و رئال مادرید چه اختلاف و دشمنی دیرینه ای دارند تردیدی وجود ندارد. اختلافاتی که البته از دایره ورزش بسیار فراتر رفته و ریشه در سیاست دارد. با این حال باشگاه بارسلونا در شرایطی که حامیان این تیم قهرمانی رقیب را برنتابیده و مشکلات و جنجال های فراوان داوری را در رقم خوردن آن سهیم دانسته اند، بی هیچ حاشیه و حرف و حدیثی این قهرمانی را به رئالی ها تبریک گفت.

یکی از مسائل مهم این فصل که بارها توسط رسانه ها پوشش داده شد، استفاده نامناسب از سیستم داور ویدیویی یا همان VAR بود. رئال مادرید در این فصل از سوی رقیبان متهم به سود بردن از این سیستم به شکل ناعادلانه شد. حتی در دیدار آخر این تیم برابر ویارئال نیز بار دیگر این تیم آشکارا از VAR سود برد چرا که پنالتی گرفته شده برای این تیم مشکوک بود و حتی زمانی که راموس و بنزما در اجرای پنالتی تصمیم به همکاری دو نفره گرفتند مرتکب خطا شدند اما داور رای به تکرار ضربه داد! با این حال همه این مسائل باعث نشد که باشگاه بارسلونا قهرمانی رقیب سنتی را به رسمیت نشناسد و به آنها تبریک نگوید.

فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا نیز بدون اشاره به حتی یک مساله حاشیه ای درباره قهرمانی رئال گفت: ما در کل فصل متوازن نبودیم و امتیازات زیادی را از دست دادیم. اما رئال مادرید در تمام مسابقات خود بعد از قرنطینه برنده شد. آنها شایسته قهرمانی بودند.

چنین ادبیاتی از سوی باشگاه بارسلونا و فوق ستاره اش نشان می دهد که دنیای رقابت هر اندازه شدید و هر اندازه آمیخته با مسائل غیرورزشی باشد در پایان احترام متقابل حرف نخست را می زند. چنین رفتاری از سوی تیم های انگلیسی پس از قهرمانی لیورپول در لیگ جزیره نیز مشاهده شد.

اما در الگوبرداری از فوتبال اروپا در ایران، تنها بخش اول رقابت یعنی کری خواندن، جنگ روانی، تلاش برای تضعیف حریف و ... وجود دارد و بخش پایانی آن یعنی احترام و تبریک به تیم برنده رسما وجود ندارد! معمولا در فوتبال وطنی مان خبری از تبریک های رسمی نیست و تیم های بازنده تلاش می کنند به هر شکل ممکن با بهانه های مختلف قهرمانی رقیب را لوث کرده و بی ارزش جلوه دهند.

رقابت های لیگ برتر ایران به ایستگاه های پایانی نزدیک شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد احتمالا پرسپولیس برای چهارمین بار پیاپی قهرمان خواهد شد. این که این قهرمانی در چه هفته ای مسجل می شود و اصلا لیگ با این وضعیت شیوع کرونا به کجا می رسد مشخص نیست، اما چیزی که معلوم است اینکه رقیبان در صورت قهرمانی پرسپولیسی از اتهام حمایت وزارت گرفته، تا داوری، کمیته انضباطی، حمایت پسر فلان وزیر و داماد فلان رئیس را به آن ها نسبت خواهند داد و خبری از تبریک صمیمانه و محترمانه وجود نخواهد داشت.

چه نیکوست ترمز تمام رقابت ها، کری خواندن ها، جنگ روانی ها، پیراهن چاک دادن ها و گلو پاره کردن ها با پایان یک رقابت کشیده شود و پس از آن ادامه پیدا نکند. تیم هایی که در رقابت قهرمانی بازنده می شوند نباید از یاد ببرند که در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخد و روزی هم نوبت قهرمانی آن ها خواهند رسید و مسلما حس خوشایندی را تجربه نخواهند کرد اگر قهرمانی و موفقیت آن ها از سوی رقبا بی ارزش جلوه داده شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید