جی پلاس

چرا "آقا معلم" تا آخر فصل با گل گهر نماند؟

در حالی که گل گهر سیرجان در آستانه سقوط به دسته یک قرار دارد مجید جلالی از سرمربی گری این تیم استعفا داد و تا آخر فصل همراه تیم نماند.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، گل گهر سیرجان در حال حاضر با 19 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد و با شکستی که برابر پیکان داشت بیش از گذشته کارش برای بقا در لیگ سخت شد. در جریان بازی این تیم برابر پیکان در هفته بیست و چهارم و زمانی که جلالی اقدام به تعویض مهرداد عبدی کرد؛ این بازیکن به خاطر تصمیمی که گرفته شد واکنش تندی نشان داد. گفته می شود عبدی و جلالی هم در رختکن درگیری لفظی داشتند و بعد از این اتفاق عبدی رختکن را ترک کرده است. درگیری با بازیکن معترض به عملکرد منشا و البته بحث با سجاد آشوری از دیگر اتفاقاتی است که گفته می شود در رختکن گل گهر و بعد از بازی با پیکان رخ داده است.

کمتر از 24 ساعت بعد از این شکست که شرایط گل گهر را وخیم تر از قبل کرد؛ مجید جلالی بعد از جلسه با مدیران باشگاه از سرمربی گری تیم استعفا داد تا این تیم به فکر سرمربی جدید باشد.

مجید جلالی در مهرماه سال گذشته جانشین وینگو بگوویچ شد تا گل گهر را از منطقه سقوط خارج کند. در آن زمان هم گل گهر در رده پانزدهم بود و حالا هم که جلالی از تیم می رود در رده پانزدهم است و در واقع او تیم را در همان رده ای که تحویل گرفته بود؛ تحویل داد!

یکی از مسائلی که نه تنها مجید جلالی بلکه بسیاری از مربیان تیم های پایین جدولی آن را تکرار می کنند، فرار از نیمکت قبل از قطعی شدن سقوط است! شاید مسئولان تیم گل گهر هم تصمیم به برکناری جلالی می گرفتند اما متاسفانه در فوتبال ایران هیچ یک از مربیانی که تیم شان در منطقه سقوط قرار گرفته است تا آخرین بازی همراه تیم نمی مانند و گاهی به این بهانه که می خواهند تیم با شوک مواجه شود و شاید با مربی دیگر نتیجه بهتری بگیرد از تیم جدا می شوند!

شاید در فوتبال ایران پول زیادی به مربیان تیم های پایین جدولی پرداخت نشود که امروز از آن ها انتقادی صورت بگیرد که ضرر مالی به تیم وارد  شده است اما به نظر می رسد این یک رویه در فوتبال ایران شده که به راحتی از تیم جدا می شوند تا درنهایت سقوط یک تیم به نام آن ها ثبت نشود. به هر حال اگر گل گهر به دسته یک سقوط کند دیگر نامی از بگوویچ و جلالی نخواهد بود و سقوط به نام سرمربی درج می شود که آخرین بازی روی نیمکت تیم نشسته بود.

اتفاقاتی هم که در رختکن گل گهر رخ داده نشان می دهد ارتباط سرمربی با بازیکنان هم دچار مشکل بوده و شاید جلالی مجبور به رفتن از تیم بوده است. به هرصورت این انتظار از مجید جلالی که به آقا معلم فوتبال ایران معروف است، می رفت که با شرایط بهتری از تیم جدا شود. با وجود اینکه به نظر می رسد این جدایی توافقی بوده و با توجه به ارتباط نه چندان خوب سرمربی و بازیکنان، راه حل بهتری وجود نداشته اما این نه برای اولین بار است که رخ می دهد و نه آخرین بار.

دیدگاه تان را بنویسید