جی پلاس

بارسلونا یا رئال مادرید؛ چه تیمی قهرمان لالیگا می شود؟

تیم های رئال مادرید و بارسلونا که در جدول لالیگا اول و دوم هستند چهاربازی تا انتهای فصل پیش رو دارند که با توجه به دیدارهای باقی مانده و البته اختلاف امتیاز شانس قهرمانی شاگردان زیدان بیشتر از حریف است.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، قبل از تعطیلی رقابت های فوتبال در اروپا، رئال مادرید در الکلاسیکو موفق به شکست بارسلونا و صعود به صدر جدول لالیگا شد اما هفته بعد از آن با شکست برابر رئال بتیس و پیروزی بارسلونا مقابل رئال سوسیداد بازهم تیم کاتالانی به صدرجدول رفت و رئال در جایگاه دوم قرار گرفت.

بعد از آغاز دوباره لیگ های اروپایی رئال مادرید عملکرد بهتری نسبت به شاگردان کیکه ستین داشت و توانست 21 امتیاز را از 7 مسابقه کسب کند که آمار فوق العاده ای برای شاگردان زیدان محسوب می شود. بارسایی ها در 3 بازی مهم امتیاز از دست دادند و به تساوی برابر حریفان رسیدند تا 4 امتیاز از رقیب عقب بیفتند. 

ادامه بازی های دو تیم اول لالیگا نشان می دهد که حریفان دو تیم تا حدودی در یک سطح هستند و شاید اگر بازی های رئال مادرید سخت تر بود بارسا امیدوار به امتیاز از دست دادن حریف می ماند. با این حال بسیاری از کارشناسان با توجه به بازی های هفته های گذشته رئال معتقدند که این تیم حتما امتیاز از دست می دهد اما نکته مهم این است که بارسلونا نیز از شرایط آرمانی دور است و حتی زمزمه های رفتن ستین قبل از پایان فصل وجود دارد و نمی توان امیدوار بود که بارسلونا هر 12 امتیاز ممکن را به دست می آورد. آن چه که مشخص است اینکه ستین در فصل بعد سرمربی بارسلونا نیست و اگر شانس بیاورد تا آخر فصل روی نیمکت بماند.

اگر رئال مادرید موفق به کسب عنوان قهرمانی شود، سی و چهارمین عنوان اولی خود را در لالیگا به دست می آورد اما اگر این اتفاق رخ ندهد بارسلونا برای بیست و هفتمین بار قهرمان اسپانیا می شود.

از سال 2000 تاکنون رئال مادرید 6 و بارسلونا 10 بار قهرمانی لالیگا را کسب کردند. نکته جالب توجه این است که در پنج سال گذشته رئال فقط یک بار قهرمانی لالیگا را از آن خود کرده است.

 

7 بازی برگزار شده دو تیم بعد از آغاز دوباره لالیگا:

بارسلونا (15 امتیاز)

بارسلونا 4- مایورکا صفر/ بارسلونا 2- لگانس صفر/ سویا صفر- بارسلونا صفر/ بارسلونا یک- اتلتیکو بیلبائو صفر/ بارسلونا 2- سلتاویگو 2/ بارسلونا 2- اتلتیکومادرید 2/ بارسلونا 4- ویارئال یک.

رئال مادرید (21 امتیاز)

رئال مادرید 3- ایبار یک/ رئال مادرید 3- والنسیا صفر / رئال مادرید 2- رئال سوسیداد یک/ رئال مادرید 2- مایورکا صفر / رئال مادرید یک- اسپانیول صفر/ رئال مادرید یک- ختافه صفر / رئال مادرید یک- اتلتیکوبیلبائو صفر.

چهار بازی بازی باقی مانده بارسلونا و رئال مادرید در لالیگا:

هفته سی و پنجم

بارسلونا یک- اسپانیول صفر (تیم بیستم)

رئال مادرید- آلاوس (تیم هفدهم)

هفته سی و ششم

بارسلونا-وایادولید (تیم سیزدهم)

رئال مادرید - گرانادا (تیم نهم)

هفته سی و هفتم

بارسلونا- اوساسونا (تیم یازدهم)

رئال مادرید- ویارئال (تیم پنجم)

هفته سی و هشتم

بارسلونا- آلاوس (تیم هفدهم)

رئال مادرید- لگانس (تیم نوزدهم)

 

 

جدول رده بندی لالیگا

دیدگاه تان را بنویسید