گزارش جی پلاس از هفته بیست و دوم لیگ برتر

پرسپولیس رنگ قهرمانی گرفت؛ وضعیت استقلال قرمز شد+ جدول و نتایج

در پایان هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس به صدرنشینی خود در لیگ ادامه داد اما استقلال با تساوی برابر سایپا کار خود را برای کسب سهمیه آسیایی سخت تر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

سرویس ورزشی جی پلاس، در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران پرسپولیس موفق شد اختلاف امتیاز خود را با تیم دوم جدول حفظ کند اما دو تیم انتهایی جدول یعنی گل گهر و پیکان کاری از پیش نبردند و از جای خود تکان نخوردند.

سپاهان و فولاد با پیروزی برابر رقبای خود در رده دوم و سوم قرار گرفتند تا به کسب سهمیه آسیایی امیدوارتر باشند اما استقلال کارش برای کسب سهمیه هم سخت شد. تساوی برابر سایپا بعد از شکست برابر فولاد کار شاگردان مجیدی را برای کسب سهیمه لیگ قهرمانان از طریق لیگ برتر سخت کرد.

تراکتور صفر- نساجی یک

در اولین بازی هفته بیست و دوم، دو تیم مخالف برگزاری لیگ برتر در تبریز به مصاف هم رفتند که تیم مهمان در دقیقه 3 دروازه رشید مظاهری را باز کرد و این گل هم تا پایان مسابقه بدون پاسخ ماند. گل این بازی را حسین زامهران روی پاس گل علی شجاعی به ثمر رساند. عرفان معصومی بازیکن نساجی در دقیقه 96 با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. با این سه امتیاز نساجی 26 امتیازی شد و تراکتور هم 37 امتیازی باقی ماند؛ تراکتور و نساجی جایگاه های ششم و نهم جدول را به خود اختصاص دادند. شکست خانگی برابر نساجی هفتمین باخت تراکتور بود  که در روز به دست آمدن ششمین برد نساجی رقم خورد. در بازی رفت دو تیم تراکتور با چهار گل پیروز شده بود.

شهرخودرو 2- ذوب آهن یک

ذوب آهن با لوکا بوناچیچ در مشهد به مصاف شهرخودرو رفت که با نتیجه دو بر یک مغلوب شد. شهر خودرو در دقیقه 6 مسابقه توسط سعید صادقی پیش افتاد و در دقیقه 21 اسماعیلی فر فرصت زدن گل مساوی را داشت که رحمتی با مهار ضربه پنالتی مانع این کار شد. در ادامه اما مارکوویچ گل تساوی را زد تا نیمه اول با تساوی یک یک به پایان رسید. در دقیقه 62 صادقی بار دیگر دروازه مهدی خلیل را باز کرد تا شهر خودرو سه امتیاز این مسابقه را کسب کند. با این سه امتیاز شهرخودرو به کسب سهمیه آسیایی امیدوار تر شد. دیدار رفت دو تیم هم در اصفهان با یک گل به نفع مشهدی ها به پایان رسید. با این پیروزی شاگردان سرآسیایی 38 امتیازی شدند و ذوب آهن هم 22 امتیازی ماند.

صنعت نفت آبادان 2- پارس جنوبی جم صفر

صنعت نفت که در ابتدای فصل با اسکوچیچ نتایج قابل توجهی را کسب کرده بود در خانه میزبان پارس جنوبی جم بود که موفق شد با کسب سه امتیاز این مسابقه خودش را به منطقه شانس کسب سهمیه نزدیک کند. در این بازی جبیره و مطلق زاده برای میزبان گلزنی کردند. شاگردان سراج با این سه امتیاز 36 امتیازی شدند. پارس جنوبی جم هم شرایط خطرناکی در پایین جدول دارد؛ 20 امتیاز باقی ماند.

شاهین شهرداری بوشهر 2- نفت مسجد سلیمان 2

بوشهری ها که در منطقه قرمز جدول قرار دارند در خانه پذیرایی نفت مسجد سلیمانی بودند که در میانه جدول قرار دارد. در این بازی تیم مهمان توسط بابا احمدی در دقیقه 25 به گل رسید و با همین یک گل هم نیمه اول به پایان رسید. در دقیقه 56 رزاق پور گل تساوی را به ثمر رساند اما بازهم نفتی ها در دقیقه 81 توسط عماد میرجوان به گل رسیدند. شاهین که برای امیدواری به بقا نیازمند کسب امتیاز در این مسابقه بود در دقیقه 92 توسط مشایخ گل تساوی را به ثمر رساند. شاهین با 17 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و نفت مسجد سلیمان هم با 29 امتیاز جایگاه هشتم به خود اختصاص داده است.

پرسپولیس 3- پیکان یک

صدرنشین لیگ برتر در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف پیکان قعرنشین لیگ برتر رفت و با نتیجه 3 بر یک برابر این تیم به برتری رسد تا 50 امتیازی شود و راهش را برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی پیاپی هموارتر کند. گل اول این بازی را علی علیپور با اشتباه شیخ ویسی به ثمر رساند. بعد از مصدومیت وحید امیری، مهدی عبدی به جای او به زمین آمد و این تعویض اجباری در بازی هم تاثیرگذار بود. او توانست دو گل برای تیمش بزند و شاگردان گل محمدی را سه بر صفر پیش بیندازد. در دقیقه 88 خطای علیرضا بیرانوند، پیکان را صاحب ضربه پنالتی کرد که شهریار مغانلو برخلاف حرکت دروازه بان پرسپولیس ضربه زد و پیکان به گل رسید. این بازی با نتیجه 3 بر یک به پایان رسید تا پیکان با 15 امتیاز در قعر جدول باقی بماند.

سپاهان 2 - گل گهر سیرجان صفر

شاگردان امیر قلعه نویی در بازگشت به لیگ برتر کار آسانی برابر تیم چهاردهم جدول داشتند و با دو گل کریمی و حسینی سه امتیاز مسابقه را کسب کردند. سپاهان با این برد به رده دوم بازگشت و اختلافش را با پرسپولیس حفظ کرد. گل گهر در این مسابقه نهمین شکست فصل خود را متحمل شد تا با 19 امتیاز در رده چهاردهم قرار بگیرد. این تیم کماکان در منطقه خطر سقوط قرار دارد. بازی رفت دو تیم هم با همین نتیجه به پایان رسیده بود.

فولاد 2 - ماشین سازی تبریز یک

شاگردان جواد نکونام در فولادآره نا به مصاف ماشین سازی رفتند که در ابتدا فرشاد احمدزاده گلزنی کرد اما بابک مرادی بازی را برای ماشین سازی به تساوی رساند. در ادامه و دقیقه 65 لوسیانو پریرا گل دوم فولاد را به ثمر رساند تا سه امتیاز مهم نصیب این تیم شود. در لحظات پایانی این مسابقه شهاب گردان دروازه بان فولاد که قصد وقت تلف کردن داشت با کارت زرد دوم داور از زمین مسابقه اخراج شد. با این پیروزی فولاد با 38 امتیاز در رده سوم قرار گرفت تا به سهمیه آسیایی نزدیک تر شود. ماشین سازی با این شکست در رده دهم باقی ماند.

استقلال یک - سایپا یک

تیم استقلال که با مصدومان زیاد و البته سرمربی محروم پای به مسابقه برابر سایپا گذاشته بود با شوت ریگی از حریف پیش افتاد اما قبل از پایان نیمه اول فرشید باقری به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازی به تساوی یک- یک برسد. تلاش دو تیم برای تغییر نتیجه بیهوده بود و بازی با تساوی به پایان رسید. نکته جالب توجه افت شدید بازیکنان استقلال از لحاظ بدنی از دقیقه 70 به بعد بود. با این تساوی استقلال از کسب قهرمانی دور و کارش برای کسب سهمیه هم سخت تر از قبل شد. استقلال با این یک امتیاز 37 امتیازی شد و به رده پنجم جدول سقوط کرد. این یک امتیاز برای ساپیا اهمیت بیشتری داشت و شاگردان صادقی را 20 امتیازی کرد. این تیم به رده سیزدهم صعود کرد.

نتایج کامل هفته بیست ودوم لیگ برتر

تراکتور صفر- نساجی یک

شهرخودرو 2- ذوب آهن یک

صنعت نفت آبادان 2- پارس جنوبی جم صفر

شاهین شهرداری بوشهر 2- نفت مسجد سلیمان 2

پرسپولیس 3- پیکان یک

سپاهان 2 - گل گهر سیرجان صفر

فولاد 2 - ماشین سازی تبریز یک

استقلال یک - سایپا یک

Untitled

دیدگاه تان را بنویسید