جی پلاس

کارنامه ناموفق معمار والیبال در بخش بانوان/ چرا داورزنی به مدیریت زنان اعتقادی ندارد؟

با وجود گذشت حدود 7 ماه از انتخاب دوباره داورزنی به عنوان رییس فدراسیون اما او هیچ علاقه ای به انتصاب نایب رییس بانوان ندارد تا مشخص شود رویه گذشته او یعنی اهمیت ندادن به بخش زنان ادامه دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، 29 آبان سال گذشته محمدرضا داورزنی به عنوان رییس فدراسیون والیبال انتخاب شد اما از آن روز و بعد از کنار رفتن زبردست تا به حال او نایب رییس بانوان را انتخاب نکرده است تا یک علامت سوال بزرگ را ایجاد کند. دو ماه ابتدایی فعالیت داورزنی، زبردست به عنوان سرپرست نایب رییسی در فدراسیون حاضر بود اما عملا فعالیتی تاثیرگذاری در فدراسیون نداشت.

پیش از این نفراتی هم چون صدیقه کعبی زاده و زهره میرسپاسی هم به عنوان نایب رییس بانوان همکار داورزنی بودند اما هیچ گاه نتوانستند تاثیر بسزایی در مدیریت بخش زنان داشته باشند و در واقع این اجازه به آن ها داده نمی شد که بتوانند به عنوان یک نایب رییس در فدراسیون حاضر باشند.

در مدیریت داورزنی، زنانِ مسئول اجازه تصمیم گیری کلان ندارند و هرگونه اظهار نظر بدون هماهنگی رییس به نوعی ممنوع است. در سال های اخیر کوچکترین پیشرفتی در والیبال زنان شاهد نبودیم و فدراسیون تنها به آوردن مربی خارجی اکتفا کرد. مربی خارجی که زود از تیم جدا شد و البته کسی هم نفهمید هدف از آوردن او چه بود!

در حال حاضر نیز مهناز شاددل به عنوان مشاور فدراسیون در امور زنان فعالیت می کند و به نظر می رسد رویه گذشته ادامه دارد. یعنی شاددل صرفا کارهایی که تصمیم گیرنده آن مردان فدراسیون هستند را اجرا می کند و برای پاسخگویی در خصوص مسائل زنان هم باید با مردان صحبت کرد.

میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال در گفت وگو با خبرنگار جی پلاس، در خصوص عدم انتخاب نایب رییس بانوان اظهار کرد: ما اصلا نگفتیم که نایب رییس را انتخاب نمی کنیم چرا که این سمت از ارکان فدراسیون است. در شرایط موجود اولویت های جدی دیگری داریم. در بحث بانوان ما احساس کمبودی نداریم. در حال حاضر هم برنامه های خوبی برای زنان داریم و به زودی خبرهای خوشی در این باره به والیبالیست ها می دهیم. بنابراین ما اولویت های مهم تر و جدی تری داریم.

دبیر فدراسیون به خوبی پاسخ علت عدم انتخاب نایب رییس را داد. فدراسیون والیبال احتیاجی به نایب رییس ندارد چرا که بود و نبود آن برای این بخش تاثیری ندارد و اگر مجبور به انتخاب شوند صرفا به خاطر قوانین است. در سال های اخیر و البته در بسیاری از فدراسیون ها نایب رییس بانوان فقط به این دلیل انتخاب می شوند که سمت آن ها در قانون تعریف شده و اگر بنا به تصمیم روسا بود هیچ گاه چنین سمتی را در چارت فدراسیون تعیین نمی کردند.

محمدرضا داورزنی و حامیانش که او را معمار والیبال ایران می دانند در بحث زنان یک شکست خورده به تمام معنا بوده و هیچ تاثیر چشمگیری در پیشرفت والیبال زنان نداشتند. وضعیت امروز والیبال زنان آشفته است و این بخش با یک رویه ساکن جلو می رود. والیبال زنان با روزمرگی پیش می رود و مربیان و بازیکنان دیگر به پیشرفت این بخش امیدی ندارند.

کسب رتبه های هفتم یا هشتمی در رقابت های آسیایی یک عادت خسته کننده در والیبال زنان شده و مشخص نیست چرا تاکنون مسئولان در خصوص بخش زنان فدراسیونی که نماد موفقیت شده است بررسی انجام نمی دهند؟ آیا صرف موفقیت یک بخش نشان دهنده مدیریت صحیح است؟ چرا رییس فدراسیون والیبال هیچ برنامه ریزی را برای زنان والیبالیست انجام نمی دهد و سال های سال است که درجا زده اند.

بهترین اتفاق برای والیبال زنان این است که محمدرضا داورزنی نه در مصاحبه ها، بلکه در عمل هم این بخش را به رسمیت بشناسد و بداند آن ها هم زیرمجموعه مدیریتی او هستند و عدم موفقیت زنان، عدم موفقیت خود اوست. چرا که در سال های گذشته گویی ناموفق بودن والیبال زنان هیچ ارتباطی به داورزنی ندارد!

دیدگاه تان را بنویسید