گزارش جی پلاس

چرا لیگ برتر فوتبال عراق بدون قهرمان به اتمام رسید؟

روز گذشته اعلام شد که لیگ برتر فوتبال عراق بدون تعیین قهرمان ناتمام اعلام شده و همین باعث برخی این تصمیم را به فوتبال ایران هم تعمیم بدهند و به نوعی به مسئولان توصیه کنند از این لیگ الگوبرداری کند اما علت تصمیم عراقی ها کاملا مشخص و درست بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، روز گذشته اعلام شد که مسئولان لیگ عراق تصمیم گرفتند مسابقات این کشور را بدون تعیین قهرمان به پایان برسانند. ضمن اینکه آن ها نه تیم قهرمان و نه تیم های سقوط کننده را تعیین نکردند.

این تصمیم عراقی ها باعث شد این ادعا مطرح شود که مسئولان لیگ ایران باید از لیگ عراق الگو برداری کنند و مسابقات را بدون تعیین قهرمان به پایان برسانند. درواقع آن ها معتقد هستند که شرایط ایران به مانند برخی کشورها نظیر آلمان نیست که به راحتی بتوان تمام پروتکل های بهداشتی را در بخش فوتبال اجرا کرد و به همین دلیل باید از ادامه لیگ منصرف شد.

چرا در لیگ عراق تیم قهرمان مشخص نشد؟

نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که شرایط لیگ ایران با لیگ عراق کاملا متفاوت است. یک مقایسه ساده جواب این پرسش را که چرا عراقی ها لیگ خود را بدون تعیین قهرمان و تیم های سقوط کننده به پایان رساندند، مشخص می کند.

تنها چهار هفته از لیگ برتر فوتبال عراق گذشته و برخی تیم ها سه، دو و حتی یک بازی بیشتر انجام نداده اند. در واقع از لیگ 20 تیمی این لیگ تنها 4 هفته انجام شده و حتی نیمی از بازی های نیم فصل هم برگزار نشده است. در واقع اعلام قهرمان و تیم های سقوط کننده در عراق یک بی عدالتی بود.

در این لیگ المینا از 4 بازی 8 امتیاز و نیروهوایی از 3 بازی 7 امتیاز را به دست آورده اند. تیم های الطلبه، نفت میسان و زاخو با یک امتیاز سه تیم پایین جدولی این لیگ هستند.

درخصوص آمار کرونا در این کشور هم باید گفت که تاکنون 8 هزار و 168 هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت شده که 256 نفر هم جان خود را از دست داده اند. عراق در جدول ابتلا به کرونا در رده شصت و نهم جهان قرار دارد.

این اتفاق به شکل دیگری برای لیگ هلند رخ داد. جایی که تیم های آژاکس و آلکمار هردو 56 امتیازی و تیم سوم و چهارم یعنی فاینورد و آیندهوون هم 50 و 49 امتیازی بودند. همین باعث که لیگ این کشور هم بدون تعیین قهرمان و تیم های سقوط کننده نیمه کاره به اتمام برسد.

بنابراین لیگ عراق شباهتی به لیگ برتر فوتبال ایران ندارد که تصمیم گیری نهایی درباره آن به یک شکل باشد. با توجه به شرایط موجود کرونا در کشور بعید نیست که لیگ برتر فوتبال ایران هم نیمه کاره البته با تعیین قهرمان و تیم های سقوط کننده به اتمام برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید