امیرحسین اسفندیار در گفت وگو با جی پلاس؛

لژیونر والیبال ایران: نمی خواهم در المپیک غایب باشم/ فدراسیون بهترین تصمیم را برای تیم ملی می گیرد

لژیونر جوان والیبال ایران که به تازگی به تیمی از کشور بلژیک پیوسته است، بازی کردن برای تیم ملی در المپیک توکیو را مهم ترین هدف خود عنوان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیرحسین اسفندیار یکی از موفق ترین والیبالیست های جوان ایران در سال های اخیر بود که توانست عنوان ارزشمندترین بازیکن رقابت های قهرمانی زیر 21 ساله های جهان را از آن خود کرد. او که در تیم کاله مازندران عضویت داشت با انعقاد قراردادی راهی تیم گرین‌یارد بلژیک شد.

امیرحسین اسفندیار بعد از پیوستن به گرین یارد در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درخصوص انتقالش به اروپا و لژیونر شدن اظهار کرد: به غیر از بلژیک از کشورهای دیگر هم چند پیشنهاد داشتم و در نهایت تصمیم گرفتم که درخواست گرین یارد را قبول کنم. به هرحال این تیم شرایط خوبی داشت و در لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند. همین موضوع انگیزه بیشتری به من داد تا در میان گزینه های موجود، به درخواست بلژیکی ها پاسخ مثبت دهم.

اسفندیار درباره اینکه از چه کشورهایی پیشنهاد داشت، گفت: کره جنوبی، لهستان، ایتالیا و ترکیه پیشنهاد داشتم اما با توجه به شرایطی که این تیم داشت تصمیم گرفتم گرین یارد را انتخاب کنم. اینکه هم تیمی ایرانی هم دارم تاثیر زیادی در انتخاب این تیم داشت. من و جواد کریمی هردو جوان هستیم و فکر می کنم در کنار یکدیگر می توانیم پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

ملی پوش والیبال ایران درباره پیشنهادهای داخلی خود نیز گفت: پیشنهادهای داخلی زیادی داشتم اما امسال بیشتر بچه ها می خواهند خارج از ایران بازی کنند و من هم این انگیزه را داشتم که لژیونر شوم.

او در پاسخ به این سوال که لژیونر شدن تا چه اندازه انگیزه اش را برای پیشرفت بالا برده، اظهار کرد: قطعا این اتفاق روحیه من را برای پیشرفت و حتی پیوستن به دیگر تیم های مطرح اروپایی بالا برده است. با توجه به آن چه که دیگر والیبالیست ها گفته اند تجربه حضور در خارج از ایران می تواند کیفیت یک بازیکن را بالا ببرد. تمام تلاشم را انجام می دهم که بتوانم از موقعیت به دست آمده بهترین استفاده را کنم.

اسفندیار با بیان اینکه برای او بازی کردن در المپیک 2020 اهمیت زیادی دارد گفت: هر پیشنهادی که از تیم های خارجی داشتم یکی از اولویت هایم این بود که بتوانم در آن تیم بازی کنم و نیمکت نشین نباشم. بازیکن نیمکت نشین فرصتی برای نشان دادن خود ندارد و من هم نمی خواهم در المپیک توکیو غایب باشم.

او درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: این موارد در حیطه وظایف من نیست و فدراسیون تصمیم گیرنده نهایی است. قطعا فدراسیون بهترین تصمیم را برای تیم ملی می گیرد و مسئولان هم می خواهند بهترین مربی در تیم ملی حاضر باشد تا ما بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

ملی پوش جوان والیبال ایران درخصوص فسخ قرارداد با کولاکوویچ گفت: کولاکوویچ برای تیم ملی زحمات زیادی کشید و او اولین مربی بود که در تیم بزرگسالان به من فرصت بازی کردن داد و بابت این موضوع از او تشکر می کنم. به هرحال تصمیمی بود که فدراسیون و خود کولاکوویچ گرفتند و امیدوارم در آینده بهترین اتفاق برای تیم ملی رخ بدهد.

باشگاه گرین‌یارد مازیک بلژیک تاکنون 17 بار قهرمان لیگ این کشور، 14 بار بار قهرمان جام حذفی و ۱۳ بار نیز  سوپر کاپ بلژیک را بالای سر برده است. گرین یارد در این فصل صدرنشین لیگ بلژیک بود که با وجود تعطیلی لیگ به خاطر کرونا به عنوان قهرمان معرفی شد.

 

بازیکن تیم ملی والیبال راهی لیگ بلژیک شد

کولاکوویچ: ایمان داریم که به المپیک صعود خواهیم کرد/ ۱۴ بازیکن نهایی را در لحظه آخر اعلام می‌کنم

محکومیت پیکان به پرداخت طلب پنج بازیکن شد/ محرومیت تماشاگران کاله

کولاکوویچ: به عنوان یک خارجی دلسوزتر از برخی ایرانی ها هستم/ قول سکوی المپیک نمی دهم

دیدگاه تان را بنویسید