محمدرضا تندروان در گفت وگو با جی پلاس؛

کارشناس والیبال: مربی ایرانی به اندازه یک خارجی آزادی عمل ندارد/ ایگور خوش اخلاق بود اما موفق نه!

کارشناس والیبال ایران معتقد است مربیان ایرانی از نظر فنی جایگاه بالایی دارند اما اگر یک مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب شود هیچ گاه به اندازه خارجی ها به او آزادی عمل داده نمی شود و همین به تیم ملی آسیب می زند.

لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا تندروان کارشناس و مربی والیبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درخصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان ایران اظهار کرد: وضعیت والیبال ایران به مانند گذشته نیست که بگوییم با یک مربی درجه دوم هم می توانیم کار را پیش ببریم بلکه باید بهترین مربی ممکن را به ایران بیاوریم و به عنوان سرمربی انتخاب کنیم. با توجه به کیفیتی هم که داریم کار برای مسئولان راحت تر است چرا که مربیان برای کسب موفقیت کار آسان تری دارند. مسائل مالی هم اهمیت زیادی دارد و عدم برخورداری از شرایط خوب مالی هم می تواند مانع بزرگی باشد اما بازهم امیدواریم با توجه به شرایط تیم ملی مربیان بزرگ راحت تر از گذشته به ایران بیایند.

تندروان در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه با انتخاب سرمربی ایرانی برای تیم ملی موافق است، گفت: مربیان ما هم به مانند تیم ملی پیشرفت زیادی داشتند و ما شاهد کسب عناوین متعدد این سرمربیان با تیم های خود در رقابت های مهم بین المللی بودیم اما به نظر من هنوز به حدی نرسیده که بتوانیم از آن ها به عنوان نفر اول تیم ملی استفاده کنیم.

او ادامه داد: این موضوع فقط به خاطر شرایط یا دانش فنی آن ها نیست و با قاطعیت می توانم بگویم که این کوچکترین مانع پیش رو است. مشکل اصلی به شرایط و جو میان مربیان بازمی گردد. متاسفانه مربیان از یکدیگر حمایت نمی کنند و اگر یک مربی ایرانی انتخاب شود هجمه های زیادی علیه او شکل می گیرد و شاید همین موضوع به تیم ملی ضربه بزند و این اصلا ربطی به کم بودن دانش مربیان ایرانی ندارد. وقتی مربی ایرانی انتخاب می شود به مانند یک مربی خارجی باید نظراتش قابل اهمیت باشد اما شرایط فعلی به شکلی نیست که مربی ایرانی بتواند به اندازه یک مربی خارجی آزادی عمل داشته باشد.

کارشناس والیبال درباره فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ نیز گفت: ایگور از نظر اخلاقی مربی بسیار خوبی بود اما آن طور که انتظار می رفت به تیم ملی ایران کمک نکرد. ایگور در صربستان عملکرد به مراتب بهتری نسبت به ایران داشت و من نمی توانم نمره قبولی را به او بدهم و بگویم موفق بوده است.

تندروان در پایان صحبت های خود گفت: تعویق المپیک می تواند فرصت خوبی برای تیم ملی باشد تا با انتخاب یک سرمربی حرفه ای به نتیجه خوبی در این بازی ها برسد. البته با یک مربی خوب هم کار برای ما سخت است و نمی توانیم بگوییم اگر مربی خوب آوردیم تا فینال المپیک هم پیش می رویم.

 

چه کسی سرمربی تیم ملی والیبال ایران می شود؟ + معرفی گزینه های ایتالیایی

آیا تیم ملی والیبال ایران به نیمه نهایی المپیک صعود می کند؟

ایگور؛ مردی که هیچ گاه در ایران محبوب نشد!

کارشناس والیبال: به مربی خوب خارجی نیاز داریم/ باید تیم قدرتمندی را راهی المپیک کنیم

دیدگاه تان را بنویسید