گزارش جی پلاس از سی و یکمین سالگرد بزرگترین حادثه ورزشی بریتانیا

خودکشی به خاطر فروش بلیت به یکی از جان باختگان فاجعه هیلزبرو

یکی از هواداران لیورپول 22 سال بعد از فاجعه هیلزبرو به خاطر فروش بلیت این مسابقه به دوستش، خودکشی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، 15 آوریل سال 1989 و درست 31 سال قبل تیم های لیورپول و ناتینگهام فارست در نیمه نهایی جام حذفی در ورزشگاه هیلزبرو به مصاف یکدیگر رفتند. اما پایان این مسابقه خبری از پیروزی و شکست تیم ها نبود و تنها خبری که از این بازی در تمام دنیا مخابره شد: فاجعه! بود. در حالی که تماشاگران لیورپول استقبال زیادی از این بازی کرده بودند، کادر اجرایی بدون آن که ظرفیت اصلی این ورزشگاه را در نظر بگیرند اجازه دادند آن ها وارد ورزشگاه شوند و همین باعث شد بسیاری زیر دست و پا له شدند.

در این فاجعه که هنوز هم بزرگترین فاجعه قضایی و ورزشی انگلیس محسوب می شود 96 کشته و 766 زخمی برجای ماند. بسیاری از بازماندگان این حادثه دچار بیماری های روحی و روانی شدند اما عجیب ترین اتفاق در خصوص این فاجعه، خودکشی فردی بود که اصلا در ورزشگاه حضور نداشت!

استفن ویتل 22 سال بعد از این حادثه خود را جلوی قطار انداخت و جان باخت. ویتل 50 ساله که از همان سال دچار افسردگی شده بود به دلیل آن که خود را مقصر مرگ یکی از تماشاگران می دانست اقدام به خودکشی کرد.

ویتل در آن بازی بلیت خود را به یکی از دوستانش می دهد و او به جای ویتل به ورزشگاه می رود و جزو قربانیان حادثه قرار می گیرد. ویتل هیچ گاه نتوانست این موضوع را هضم کند و در نهایت بعد از سال ها افسردگی و عذاب وجدان خودکشی کرد.

نکته جالب توجه این است که اسم ویتل به عنوان یکی از قربانیان حادثه درج شده بود و هنوز هم به خاطر عدم رضایت خانواده فرد متوفی، خانواده ویتل نام او را فاش نمی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید