جی پلاس ؛ داستان های جهان ورزش

خودکشی اشتباهی یک هوادار در فینال لیگ قهرمانان اروپا!

در سال 2005 و در حالی که هواداران لیورپول شاهد معجزه بزرگی بودند اما یکی از طرفداران این تیم بین دو نیمه بازی فینال لیگ قهرمانان خودکشی کرد و نتوانست پنجمین قهرمانی تیمش را جشن بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، لیورپول با پشت سرگذاشتن چلسی و میلان با پیروزی برابر آیندهوون به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 صعود کردند و در 25 می همان سال در ورزشگاه آتاترک استانبول ترکیه به مصاف هم رفتند.

بازی برای میلانی ها رویایی شروع شد و در همان دقیقه یک توسط کاپیتان مالدینی به گل رسیدند. گل دوم و سوم را هم کرسپو در همان نیمه اول به ثمر رساند تا شاگردان آنچلوتی با خیالی راحت از قهرمانی به رختکن بروند.

در این میان و در حالی که توجه تمام فوتبال دوستان به ورزشگاه المپیک استانبول در 15 دقیقه بین دو نیمه اتفاق عجیب و البته تاسف انگیزی رخ داد. یکی از هواداران پروپاقرص لیورپول با اطمینان از شکست تیمش در این فینال و از دست رفتن قهرمانی خودکشی کرد.

"مارک هاوستن" هوادار انگلیسی لیورپول زمانی که تیمش را 3 بر صفر بازنده دید، بین دو نیمه بازی با کمربند چرمی خودش را در آشپزخانه حلق آویز کرد و درگذشت. ژاکلین نامزد او اعلام کرد که مارک از افسردگی رنج می برده و به خاطر درگذشت املین هیوز یکی از اسطوره های لیورپول هم بسیار غمگین بوده است.

اطلاعات پلیس از پزشکان و خانواده او اینگونه بود که مارک دو سال قبل از این حادثه به عنوان راننده لیفتراک در کارخانه کاغذ فعالیت می کرده اما اخراج او باعث افسردگی مارک شده است. این فرد به دلیل تصادفی که داشته از ناحیه کمر و گردن به شدت آسیب دیده و همین علت اخراج او بوده است.

آلفرد پدر مارک درباره این اتفاق گفت: او در نوجوانی نیز دو بار سابقه خودکشی داشت. یک بار به من گفت هوا سرد است و بعد از کمربند را دور گردنش انداخت و روی یک میز ایستاد تا خودکشی کند. چند ماه بعد خودش به من گفت قصد داشته باردیگر این کار را انجام بدهد اما موفق نشده است. من تلاش زیادی کردم که به او اطمینان بدهم شرایط خوب می شود اما فایده ای نداشت.

پزشک معالج مارک هم تایید کرد او به افسردگی دچار و به روانپزشکان ارجاع داده شده بود.

مارک حتی یادداشتی هم قبل از خودکشی برجای نگذاشته بود.

در دقیقه 60 این مسابقه ژابی آلونسو گل تساوی لیورپول را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و شاید اگر این هوادار لیورپول فقط 20 دقیقه شرایط سختش را تحمل می کرد هیچ گاه این اتفاق رخ نمی داد!

دیدگاه تان را بنویسید