گزارش جی پلاس/ تصور دنیای ورزش بدون کووید ۱۹

اگر امروز کرونا نبود ...

اگر کرونا نبود، اهالی فوتبال در هیجان انگیزترین روزهای خود به سر می بردند و المپین ها در حال آماده سازی برای حضور در توکیو 2020 بودند اما فعلا این کرونا است که با تمام توان خود توانسته ورزش جهان را تحت تاثیر قرار دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ ویروس کرونا جان ورزش را گرفته و به جزء چند کشور نه چندان مطرح، تمام مسابقات کوچک و بزرگ در قواره های ملی و بین المللی لغو شده است. برای مخاطبان ورزش، این اتفاق در کنار سایر لطمه های کرونا، غیرقابل باور به شمار می رود.

کرونا تاکنون رویدادهای مهمی از جمله المپیک و جام ملت های اروپا را به یک سال دیگر موکول کرده است اما برای برخی از رویدادهای سال جاری که در طول فصل برگزار می شوند، نسخه ای صادر نشده و تعطیلات به طور مرتب تمدید شده است.

نگاهی به تقویم مسابقات جاری که در مقابل همگی عنوان «لغو یا موکول به آینده» دیده می شود، نشان از فصلی هیجان انگیز برای اهالی رقابت های ورزشی به خصوص فوتبال داشت تا با مسابقات جذاب در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد، آدرنالین را به خون خود تزریق کنند.

اگر کرونا نبود، اتفاقات مهمی می توانست در روزها و هفته های آینده رخ دهد که هیجان را به اوج خود برساند و کری را میان هواداران بازگرداند و یک بار دیگر عاشقان ورزش ثابت کنند که چرا نسبت به رنگ، نماد و تیمی خاص، تعصب دارند.

https://img.rasset.ie/0013c0a7-1600.jpg

*رونمایی از تیم اسکوچیچ و آمادگی برای بازی با عراق و بحرین

اگر کرونا نبود، تیم ملی دو مسابقه با هنگ کنگ و کامبوج را در فروردین 99  پشت سر گذاشته بود و تیم اسکوچیچ برای اولین بار در معرض دید مردم قرار می گرفت و زنان و مردان در ورزشگاه آزادی یوزهای خود را تشوق می کردند. ایران برای بازی با عراق و بحرین در خرداد آماده می شد تا سهمیه صعود به مرحله بعد را به دست آورد اما این مسابقات فعلا لغو و احتمالا در پاییز برگزار خواهد شد. هرچند در شرایط عادی فاصله ایجاد شده در برگزار مسابقات می تواند به سود هر تیمی باشد اما فعلا اسکوچیچ هم در خانه مانده تا از کرونا در امان باشد.

*تنور لیگ داغ می شد

اگر لیگ برتر برگزار می شد، مسابقات به پنج هفته پایانی خود می رسید و رقابت ها در صدر و قعر جدول داغ می شد و فصل با تمام سرعت به نقطه پایانی خود می رسید.  با این حال بعد از شیوع کرونا و لغو مسابقات، فعلا 9 بازی باقی مانده که زمان مشخصی برای برگزار آن اعلام نشده است.

*مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حوالی خط پایان

لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری جذابیت کمی برای ایرانی ها داشت چرا که AFC با دلایل عجیب میزبانی دور رفت را از نمایندگان ایران گرفت و شروع مسابقات هم با نتایج ناامید کننده ای برای هر چهار تیم همراه بود. با این حال اگر کرونا نبود، اکنون مسابقات به هفته پنجم می رسید و شاید برخی از تیم ها حذف و برخی همچنان امیدوار به صعود می ماندند. البته AFC قول داده بود تیم های ایرانی در دور برگشت میزبان شوند که صحت و سقم این ماجرا هم مشخص می شود.

*قهرمانی لیورپول در انگیس

لیورپول

بدون شک لیورپول یکی از بدشانس ترین تیم های جهان است که بعد از سه دهه می توانست با اقتدار کامل جام قهرمانی را هفته ها قبل از اتمام فصل، بالای سر ببرد اما فعلا زور کرونا به این تیم هم چربیده تا کلوپ و شاگردانش از رسیدن به جام ناکام بمانند.

*رقابت تنگاتنگ در ایتالیا و اسپانیا

رقابت های فصل جاری فوتبال ایتالیا با حضور یوونتوس، اینتر و لاتزیو و رقابت اسپانیا با جدال سنتی بارسلونا و رئال مادرید همچنان با فاصله نزدیکی ادامه داشت و هفته های پایانی به عنوان هفته های سرنوشت ساز برای تعیین تیم قهرمان برگزار می شد.

*قهرمانی پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ

در فوتبال آلمان و فرانسه، دو تیم قدرتمند بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن می توانستند همانند فصول گذشته با اتکا به قدرت بلامنازع خود قهرمانی را چندین هفته زودتر جشن بگیرند.

*قرعه کشی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

لیگ قهرمانان اروپا

بدون ویروس کرونا، اکنون رقابت های مرحله یک چهارم نهایی و قرعه کشی نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شده بود و چهار تیم نهایی رقبای خود را شناخته بودند  اما فعلا بازی ها در مرحله یک هشتم نهایی متوقف شده و شاید حدس اینکه کدام چهار تیم شانس حضور در نیمه نهایی را داشتند بسیار دشوار باشد.

*مربیان مالی در تدارک یورو 2020

جام ملت های اروپا 2020 قرار بود در تابستان برگزار شود تا تابستانی هیجان انگیز در انتظار فوتبالی ها باشد اما فعلا این مسابقات به علت فشرده شدن رقابت ها به سال 2021 موکول شده و خبری از فوتبال نیست. در دنیای بدون کرونا، مربیان ملی در جست و جوی آخرین بازیکنان مدنظر خود برای تکمیل فهرست تیم هایشان برای یورو 2020 بودند.

*المپیک به توکیو نزدیک می شد

برای اولین بار در تاریخ ورزش، المپیک برای اولین بار به یک سال فرد منتقل شد و همه ورزشکاران رشته های مختلف باید تمرینات خود را یک سال دیگر انجام دهند تا شاید در تابستان 2021 با کلی خستگی وارد میدان مسابقه شوند.

*توقف بسکتبال NBA، فرمول یک و تنیس

یکی از مهمترین مسابقات ورزشی دنیا یعنی لیگ بسکتبال NBA نیز به علت ابتلای چند ورزشکار به کرونا در دور گروهی متوقف شده و مشخص نیست فصل جاری با این حجم از مسابقات معلق شده، چه زمانی تمام خواهد شد. تنیس ویلمبدون بعد از سالیان دراز برگزار نشد و ستاره هایی مانند نادال، فدرر، جوکوویچ و دومنیک تیم باید در قرنطینه آمادگی خود را حفظ کنند.

به گزارش جی پلاس؛ اگر چه کرونا جان ورزش را گرفته و خیلی ها به خاطر این ویروس ضرر کردند، اما یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول می گوید هیچ رقابتی در دنیا ارزش زندگی یک انسان را ندارد. در این نبرد همه دنیا در برابر ویروسی هستند که در تاخت و تاز برای گرفتن زندگی انسان ها است.

 

دیدگاه تان را بنویسید