گزارش جی پلاس از وضعیت استقلال در سال ۹۸

روزهای شیرین اما عجیب با مرد ایتالیایی در سال پررفت و آمد استقلال

استقلال در سال گذشته از کسب جام بازماند و در روزهایی که هواداران این تیم خود را برای قهرمانی مقتدرانه در لیگ آماده می کردند به یک باره همه چیز با رفتن استراماچونی تغییر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، استقلال در سال 98 روزهای پرفرازونشیبی را روی نیمکت و در مدیریت داشت و در روزهای پایانی سال هم علی فتح الله زاده قید حضور در استقلال را زد و به گفته خودش به خاطر بیماری از سرپرستی این تیم استعفا کرد تا بازهم خلیل زاده کارهای این تیم را در اختیار بگیرد.

جیپ فرشید قهرمانی را هم پراند!

در همان بازی نخست استقلال در سال 98 که دیدار برابر پرسپولیس بود، این تیم شکست خورد و با از دست دادن این سه امتیاز عملا شانس قهرمانی آبی ها هم از دست رفت. پنالتی چیپ فرشید اسماعیلی هم به گل تبدیل نشد از مهم ترین اتفاقات بازی بود که در صورت گل شدن می توانست نتیجه دیدار را تغییر دهد.

cover_1440

خداحافظی مرد آلمانی با آبی ها

در حالی که بعد از برتری استقلال برابر سپاهان در اصفهان، وینفرد شفر یکی از خوشبخت ترین مربیان جهان بود اما بعد از شکست در داربی همه چیز برعکس شد و انتقاد ها علیه شفر شدت گرفت و او بالاخره از استقلال اخراج شد. بعد از اخراج این مربی مسئولان استقلال تصمیم گرفتند فرهاد مجیدی در سه بازی باقی مانده به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت حاضر باشد . مجیدی در این سه بازی 7 امتیاز به دست آورد و در نهایت جایگاه سوم لیگ نصیب شاگردان مجیدی شد.

57860143

ورود استرا و آغاز روزهای شیرین

در حالی که بسیاری تصور می کردند مجیدی در فصل آینده نفر اول نیمکت استقلال است اما مسئولان اعلام کردند که به دنبال مربی دیگری هستند. گزینه های زیادی برای نیمکت استقلال مطرح شد و در نهایت آندره آ استراماچونی به عنوان سرمربی استقلال انتخاب شد. در هفته های اولیه شاید از نظر نتیجه گیری استقلال شرایط خوبی را نداشت اما شیوه بازی این تیم کاملا متحول شد. بالاخره پیروزی های پرگل و پیاپی شاگردان استراماچونی آغاز شد و این تیم قبل از نیم فصل به صدرجدول لیگ رسید و بعد از سال ها در جدول بالاتر از رقیب قرار گرفت.

شیرینی این روزها برای هواداران استقلال طولانی نبود و استراماچونی پس از انتشار شایعاتی مبنی بر نارضایتی اش، بالاخره از ایران رفت. او بارها از شیوه مدیریت و پرداخت ها انتقاد کرد و به مدیران استقلال گفته بود که اگر مطالبات مالی پرداخت نشود، قراردادش را فسخ می کند اما آن ها جدی نگرفتند.

رفتن استراماچونی نیمی از داستان هم نبود چرا که مسائل اصلی بعد از رفتن او به ایتالیا به وجود آمد. مسئولان استقلال اعلام می کردند که توافق حاصل شده و او در تاریخی مشخص به ایران می آید اما استراماچونی در صفحه شخصی اش پیام تصویری منتشر می کرد و می گفت: مسئولان با من رو راست نبودند و هنوز هیچ دریافتی ندارم. این اتفاق و رفت و آمد در بانک سپه ایتالیا نه یک بار بلکه بارها و بارها تکرار شد و هواداران و بازیکنان استقلال هم از شرایط کلافه شدند؛ آن هم در حالی که وریا غفوری در روزهای نبود سرمربی دستورات تاکتیکی او را به بازیکنان منتقل می کرد و جانشین استرا بود!

بالاخره بعد از حدود دو ماه پایان کار استقلال و استراماچونی اعلام شد (لازم به ذکر است که این خبر هم چندین بار گفته شد اما بعد از چند روز مسئولان بازهم به دنبال بازگرداندن استراماچونی بودند.)

این مربی ایتالیایی در زمان حضورش در استقلال باعث شکوفایی مهدی قایدی شد و کاری کرد که این مهاجم جوان به موثرترین بازیکن تیم تبدیل شود.

پریدن+غلامپور+در+بغل+استراماچونی

فرهاد برگشت

بعد از رفتن استراماچونی مسئولان استقلال اعلام کردند که فرهاد مجیدی گزینه اول هدایت این تیم است اما هواداران عصبانی تیم علاقه به حضور او در روی نیمکت استقلال نداشتند و مجیدی هم به همین خاطر از سرمربی گری استقلال انصراف داد و اعلام کرد هر زمانی که هواداران بخواهند به تیم می آید. این گفته بیش از یک ماه هم دوام نداشت و مجیدی دوباره در مذاکره با مسئولان استقلال پیشنهاد سر مربی گری را پذیرفت و بالاخره سرمربی استقلال شد. او در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی با استقلال گرفت و راهی دور گروهی شد. مجیدی در داربی یک تساوی از پرسپولیس گرفت و تیمش بازی خوبی هم به نمایش گذاشت اما در ادامه راه باخت استقلال به گل گهر سیرجان، تیم ته جدولی باعث داغ شدن تنور انتقادات از مجیدی شد.

photo_2020-01-06_11-26-00

فتح الله زاده نه به خاطر کرونا؛ با آنفلونزا رفت

در حالی که فتح الله زاده در چندمین حضورش در استقلال اعلام کرده بود به دنبال ایجاد آرامش در این تیم است و می خواهد با تقویت استقلال این تیم را به دوران اوجش بازگرداند اما به یک باره مریضی او باعث شد استعفا بدهد. فتح الله زاده که با انتشار عکسی تلاش کرد اعلام کند مریضی او شدت گرفته بعد از چندین روز گفت نمی تواند مدیریت در استقلال را ادامه دهد. با توجه به دوره طولانی مریضی او، بارها رسانه ها اعلام کردند که فتح الله زاده به کرونا مبتلا شده اما نزدیکانش اعلام کردند فقط آنفلونزا است؛ آنفلونزایی که در ادامه منجر به استعفای او شد!

با توجه به مشکلات شدید مالی استقلال و بدهی های زیادی که حتی از زمان مدیریت قبلی فتح الله زاده باقی مانده است بسیاری معتقدند او به خاطر این مسائل رفته و بیماری تاثیر زیادی در تصمیمش نداشته است. استقلال هم به مانند پرسپولیس درگیر پرونده های مالی زیادی است و شاید در ادامه این پرونده های مالی اتفاقات تلخی را برای استقلال و پرسپولیس رقم بزنند.

5360953

 

دیدگاه تان را بنویسید