گزارش جی پلاس

دو سوم امتیازها از دست رفت/ آغاز نه چندان دلچسب لیگ قهرمانان برای ایران+عکس و فیلم/جدول

دو باخت، یک تساوی و یک برد حاصل تلاش چهار نماینده ایران در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا از روز دوشنبه 21 بهمن کار خود را در فصل جدید رقابت ها و در مرحله گروهی آغاز کردند که حاصل چهار بازی 2 باخت، یک تساوی و یک برد و در واقع کسب 4 امتیاز از 12 امتیاز ممکن بود. تیم های ایرانی یک سوم امتیازها را کسب کردند.

استقلال یک - الشرطه یک

اولین بازی استقلال در شهر اربیل عراق برگزار شد و شاگردان فرهاد مجیدی به یک امتیاز قناعت کردند. استقلال در این بازی توپ و میدان را در دست داشت اما نتوانست دروازه حریف را بیش از یک بار باز کند؛ البته تک گل استقلال را هم حسام کاظم به اشتباه وارد دروازه خودی کرد. استقلال در نیمه اول با این گل پیش افتاد اما پنالتی روی بازیکن الشرطه باعث شد، فائز  در دقیقه 48 بازی را به تساوی بکشاند. با توجه به زمین بد شهر اربیل که البته ایرانی ها خیلی با زمین های نامساعد غریبه نیستند، کار دو تیم سخت شد. ضمن اینکه مهدی قائدی در نیمه دوم به دلیل مصدومیت از بازی بیرون رفت. بعد از بیرون رفتن قائدی بازهم استقلال دچار مشکل شد و با وجود اینکه توپ و میدان را در دست داشت اما نتوانست دروازه تیم یازدهم جدول لیگ عراق را بازکند. بازی ضعیف مرتضی تبریزی بازهم در این بازی برای شاگردان مجیدی به چشم آمد. الاهلی و الوحده نیز در این گروه به تساوی یک یک رضایت دادند.

فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال بعد از این بازی گفت: تمام تیم‌هایی که در گروه ما هستند تیم‌های خوبی محسوب می‌شوند و ما در تمام بازی ها با تمام قوا بازی می‌کنیم. ما نشان دادیم اگر چند بازیکن ما مصدوم باشند از بقیه بازیکنان که با کیفیت هستند استفاده می‌کنیم. از این بابت مشکلی نداریم و مطمئن هستم بازی‌های بعدمان را در این گروه با پیروزی به پایان می‌رسانیم. شرایط زمین هم چون مساعد نبود نمی‌شد فوتبال خودمان را بازی کنیم ولی از بچه‌ها ممنون هستم که تمام تلاش خود را انجام دادند، ان شاالله در بازی های بعد بهتر بازی می‌کنیم.

الکساندر ایلیچ سرمربی تیم الشرطه نیز درباره تساوی برابر استقلال گفت: ما به دنبال پیروزی در این بازی بودیم اما نتیجه تساوی در نخستین حضور آسیایی‌مان بد نیست. با توجه به شرایط آماده‌سازی که برای تمام تیم‌ها مساله شناخته‌شده‌ای است کسب نتایج مثبت می‌تواند عاملی برای صعود به مرحله بعدی باشد. ما بازی با استقلال را پشت‌سر گذاشتیم و آماده بازی بعدی با تیم الوحده امارات می‌شویم. این بازی نیز کم‌اهمیت‌تر از بازی امروز نیست. من به طور کلی از عملکرد بازیکنان الشرطه در بازی برابر استقلال با توجه به تاکتیک اعمال‌شده که بر مبنای ریسک کمتر برابر یکی از باتجربه‌ترین تیم‌های ایرانی لیگ قهرمانان آسیا بود راضی هستم.

استقلال در بازی دوم خود دوشنبه 28 بهمن به مصاف الاهلی عربستان می رود.

لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا

الهلال عربستان 2 - شهرخودرو صفر

با توجه به شرایط الهلال و داشتن بازیکنان گرانقیمت و البته نامدار از ابتدا معلوم بود که کار شهرخودرو در بازی برابر این تیم بسیار دشوار است. اولین گل این بازی را کاریو در دقیقه 45 به ثمر رساند و گومیس هم در دقیقه 69 گل دوم را وارد دروازه مهدی رحمتی کرد. با وجود اینکه این تیم دو گل را دریافت کرد اما رحمتی عملکرد بدی درون دروازه نداشت و چندین بار مانع گلزنی بازیکنان الهلال مدافع عنوان قهرمانی رقابت ها شد. دیگر بازی این گروه میان الاهلی امارات و پاختاکور با برتری 2 بر یک پاختاکور همراه شد.

 لوچسکو سرمربی الهلال عربستان بعد از پیروزی 2 بر صفر تیمش مقابل شهر خودرو گفت: ما در این دیدار سوار بر بازی بودیم و موقعیت های زیادی را خلق کردیم. رقیب در اکثر مواقع در لاک دفاعی بود و چیزی برای گفتن نداشت. ما قهرمان آسیا هستیم به همین خاطر تمام تیم ها با انگیزه بالا مقابل ما بازی می کنند. در این باید گل های بیشتری را به شهرخودرو می زدیم و من از این موضوع ناراحتم.

شهرخودرو دوشنبه 28 بهمن با پاختاکور ازبکستان دیدار می کند.

لیگ قهرمانان آسیا

العین صفر - سپاهان 4

بهترین نتیجه ایرانی ها در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا را شاگردان امیرقلعه نویی در یک بازی خارج از خانه کسب کردند. سپاهان توانست العین یکی از تیم های اماراتی که سابقه قهرمانی آسیا را دارد در خانه با گل های زیاد شکست بدهد و در گروه موسوم به مرگ سه امتیاز مهم را به دست آورد. در این بازی محبی، کی روش، رفیعی و طیبی وارد دروازه العین کردند. با توجه به تساوی 2-2 السد و النصر در این گروه، سه امتیاز بازی نخست می تواند برای ادامه راه و صعود کمک زیادی به سپاهان بکند.

امانوئل، سرمربی العین بعد از شکست مقابل سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا گفت: حرف های زیادی برای گفتن بعد از این باخت سنگین داریم. این نتیجه توجیهی ندارد. ما در این بازی اصلا در سطح خود نبودیم و در چنین بازی حساسی در لیگ قهرمانان آسیا این چنین عملکرد قابل قبول نیست. فردا روزی جدید برای ما خواهد بود و باید خودمان را برای بازی های آینده آماده کنیم.می دانیم با کسب این نتیجه باعث ناامیدی هواداران شدیم اما بدون شک ما با حمایت آنها می توانیم به روزهای اوج برگردیم و بازی های خوبی را از خود به نمایش بگذاریم و در کنارش نتایج مطلوب را کسب کنیم.

امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان نیز گفت: تمام بازیکنان در این بازی بهترین عملکرد را داشتند و من از تمام آنها رضایت داریم. سپاهان در این بازی در ورزشگاه هزاع بن زاید یک نتیجه تاریخی به دست آورد و بعد غیبت 4 ساله از لیگ قهرمانان آسیا این نتیجه خوب را کسب کرد.تمام بازیکنان به بهترین نحو ممکن در این بازی وظایف خود را انجام دادند. مخصوصا در میانه زمین هافبک ها بهترین عملکرد را داشتند و موفق شدند بازیکن های خطرناکی مثل کایو و کانیدو را مهار کنند. بازیکنان از تمام فرصت های به دست آمده بهترین استفاده را کردند و 4 گل برای تیم به ثمر رساندند. این پیروزی اهمیت زیادی برای ما دارد و انگیزه بازیکنان را در آینده بالا می برد. امروز ما جشن گرفتیم و از فردا تمرکز خود را برای بازی های آینده می گذاریم.

سپاهان در دومین بازی خود سه شنبه 29 بهمن با السدقطر دیدار می کند.

لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا

الدحیل 2 - پرسپولیس صفر

با توجه به بازیکنان و ستاره هایی که تیم الدحیل در ترکیب دارد پیش بینی می شد که پرسپولیس کار سختی در قطر دارد اما با توجه به پیشینه خوب قرمزها برابر این تیم امید می رفت آن ها بتوانند بازی خوبی را برابر حریف قدر و صدرنشین لیگ قطر انجام بدهند. با این حال فقط 5 دقیقه از بازی گذشته بود که با اشتباهات پشت سرهم بازیکنان پرسپولیس به مانند همان کاری که بازیکنان ایران در دیدار برابر ژاپن در صحنه گل اول این تیم انجام دادند، ماریو مانژوکیچ کروات با ضربه سر دروازه بیرانوند را باز کرد و این تیم با یک گل پیش افتاد. در ادامه بعد از گذشت 8 دقیقه این بار نوبت ادمیلسون بود که دروازه پرسپولیس را باز کند تا شاگردان گل محمدی 2 بر صفر عقب بیفتند. پرسپولیس در پایان نیمه اول با مصدومیت ترابی مواجه شد و نیمه دوم اوساگونا به جای او به زمین آمد. با وجود اینکه پرسپولیس مالک توپ و میدان بود اما به جز دقایق پایانی بازی نتوانست دروازه حریف را تهدید کند و در یک بازی ضعیف شاگردان گل محمدی 3 امتیاز نخست را از دست دادند. دیگر بازی این گروه هم با برتری یک بر صفر التعاون برابر شارجه همراه شد.

الرکراکی، سرمربی الدحیل بعد از این پیروزی گفت: به بازیکنانم به خاطر این عملکرد خوب تبریک می گویم. در نیمه اول سوار بر بازی بودیم و بازی خود را به رقیب تحمیل کردیم. در نیمه دوم  از عملکرد بازیکنان رضایت ندارم چون فرصت هایی را به بازیکنان رقیب دادند. این پیروزی ارزشمندی بود چون پرسپولیس در 12 بازی گذشته نباخته بود و بازیکنان بهترین عملکرد را داشتند. باید بگویم که ما در هر 5 روز یک بازی انجام می دهیم و این فشردگی درحالی است که ما بازیکنانی را نیز به خاطر مصدومیت در ترکیب نداریم و این کار ما را سخت تر می کند. این فشردگی باعث شد تا در نیمه دوم افت داشته باشیم. از این رنج می برم که از فرصت های به دست آمده نهایت استفاده را نمی کنیم. اما یک خط دفاع عالی داریم که می تواند به خوبی دفاع کند و این باعث دلگرمی ما در بازی های آینده است. در چنین بازی هایی باید به پیروزی برسیم. این هنوز اول راه است. امیدواریم در آینده المساکنی و اسماعیل به ترکیب اضافه شوند. هنوز چیزی به دست نیاوردیم و باید به راهمان ادامه دهیم تا بتوانیم به مراحال بالایی برسیم.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس بعد از اولین شکست خود با این تیم که در لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد، گفت: انتظار بازی سخت را داشتیم و اشتباهات زیادی داشتیم و آنها ما را بابت این اشتباهات تنبیه کردند. خیلی تلاش کردیم به گل برسیم و موقعیتهایی هم داشتیم اما تیم حریف بازی را بسته بود و گلر آنها عملکرد خوبی داشت. تیم الدحیل فقط سه موقعیت داشت که توانست دو گل به ثمر برساند. ما همه مهره‌های هجومی تیم را وارد زمین کردیم ولی نتوانستیم به گل برسیم چون حریف بسیار بسته بازی می‌کرد. باید بگویم شروع بدی داشتیم و تمرکز نداشتیم باعث شد برای ما مشکل پیش بیاید.

گل محمدی در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت؛ گل اول الدحیل اشتباه بود؟ تصریح کرد: فکر می‌کنم که می‌شد تصمیم بهتری گرفت. معمولا درباره داوری حرف نمی‌زنم. داور چند تصمیم اشتباه داشت ولی مشکل اصلی ما این بود که در ابتدای بازی تمرکز نداشتیم.

پرسپولیس در بازی دوم خود سه شنبه به مصاف شارجه امارات می رود.

لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا

 

 

 

نتایج هفته اول رقابت ها
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
پاختاکور 2 1 الاهلی امارات دوشنبه 21 بهمن 14:30
الشرطه 1 1 استقلال دوشنبه 21 بهمن 18
الهلال 2 0 شهرخودرو دوشنبه 21 بهمن 18:10
الوحده 0 1 الاهلی عربستان دوشنبه 21 بهمن 19:05
العین 0 4 سپاهان سه شنبه 22 بهمن 18:20
الشارجه 0 1 التعاون سه شنبه 22 بهمن 18:25
النصر 2 2 السد سه شنبه 22 بهمن 18:45
الدحیل 2 0 پرسپولیس سه شنبه 22 بهمن 18:45

 

برنامه هفته دوم رقابت ها
تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
الاهلی     الهلال دوشنبه 28 بهمن 17
الشرطه     الوحده دوشنبه 28 بهمن 17:30
پاختاکور     شهرخودرو دوشنبه 28 بهمن 17:30
الاهلی عربستان     استقلال دوشنبه 28 بهمن 19
العین     النصر سه شنبه 29 بهمن 18:25
السد     سپاهان سه شنبه 29 بهمن 19:05
التعاون     الدحیل سه شنبه 29 بهمن 19:05
شارجه     پرسپولیس سه شنبه 29 بهمن 19:05

گروه A

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 الاهلی عربستان  1 1 0 0 3
2 استقلال  1 0 1 0 1
3 الشرطه 1 0 1 0 1
4 الوحده 1 0 0 1 0

 

 

گروه B

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 الهلال عربستان 1 1 0 0 3
2 پاختاکور 1 1 0 0 3
3 الاهلی 1 0 0 1 0
4 شهر خودرو 1 0 0 1 0

 

گروه C

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 الدحیل قطر 1 1 0 0 3
2 التعاون عربستان 1 1 0 0 3
3 الشارجه امارات 1 0 0 1 0
4 پرسپولیس 1 0 0 1 0

 

گروه D

رده تیم بازی برد تساوی باخت امتیاز
1 سپاهان 1 1 0 0 3
2 السد قطر 1 0 1 0 1
3 النصر عربستان 1 0 1 0 1
4 العین 1 0 0 1 0

 

 

دیدار شهرخودرو با مدافع عنوان قهرمانی و جدال پرسپولیس با ستاره های گرانقیمت +برنامه تیم های ایرانی

برنامه و نتایج کامل لیگ قهرمانان آسیا 2020 +جدول

 

دیدگاه تان را بنویسید