گزارش جی پلاس

خداحافظ افسانه! / همه چیز از زندگی کوبی برایانت +عکس و فیلم

اسطوره بسکتبال جهان در سن 41 سالگی در یک حادثه هوایی درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، کوبی برایانت متولد 23 اوت 1978 در پنسیلوانیا فیلادلفیا از بزرگترین نوابغ بسکتبال و ورزش جهان بود که در سال های بازیگری اش عناوین و افتخارات فردی، باشگاهی و ملی زیادی را به دست آورد. او که "مامبای سیاه" معروف بود کمتر افتخاری در جهان بود که به دست نیاورده باشد. کوبی همراه با دختر 13 ساله و بسکتبالیستش یعنی جیانی که همه جا همراه پدرش بود براثر سقوط هلیکوپتر در کالیفرنیا در گذشت.

این حادثه در کمتر از 24 ساعت بعد از شکسته شدن رکورد کوبی توسط لبرون جیمز رخ داد. او در آخرین توییت خود در این باره خطاب به جیمز نوشت: "به حرکت رو به جلوت ادامه بده، به برادرم خیلی احترام می گذارم"

آغاز افسانه

جو برایانت بازیکن مشهور بسکتبال و پاملا کاکس پدر ومادر کوبی بودند که فرزند سوم خانواده شان سال ها بعد به یک اسطوره در جهان ورزش تبدیل شد. برایانت در سال های ابتدایی زندگی اش در ایتالیا بود و بعد به آمریکا برگشت. او که از سه سالگی بسکتبال را شروع کرده بود از همان ابتدا از هواداران تیم لس آنجلس لیکرز بود و البته از تیم های باشگاهی فوتبال هم علاقه خاصی به میلان ایتالیا داشت. در نهایت او سال 1996 به لیکرز پیوست و تا زمان بازنشستگی اش در 2016 برای این تیم بازی کرد. او تنها ورزشکار جهان محسوب می شود که دو شماره پیراهن از یک تیم به احترام او بازنشسته شده است. کوبی ابتدا شماره 8 و سپس شماره 24 تیمش را برتن کرد که هردو شماره بایگانی شده است.

او هم بازی شکیل اونیل بود؛ بازیکنی که بعد از مرگ برایانت نوشت: هیچ کلمه‌ای برای بیان درد از دست دادن برادرزاده‌ام جیجی و برادرم کوبی باشه نیست. من عاشق شما هستم و جای خالی تان حس می‌شود. من با خانواده برایانت و سایر خانواده های افراد حاضر در آن هلکیوپتر همدردی می‌کنم. من در حال حاضر حال خوبی ندارم.

اسکار برای مامبای سیاه

در نوامبر ۲۰۱۵ کوبی برایانت اعلام کرد در پایان فصل بازنشسته می شود. او که یک شعر را برای خداحافظی اش سروده بود، تصمیم گرفت از روی آن یک فیلم بسازد و در نتیجه همین تفکر منجر به ساخت یک انیمیشن کوتاه شد. در نهایت این انیمیشین در آن سال توانست جایزه بهترین انیمیشن کوتاه اسکار را به خود اختصاص دهد.

بسکتبالیست تاجر

کوبی یکی از تاجرهای موفق هم محسوب می شد چرا که در سال 2013 بعد از تایگر وودز و راجر فدرر سومین ورزشکاری بود که به درآمد بیش از 63 میلیون دلار در سال می رسید.

ناگفته های زندگی شخصی کوبی برایانت

او درسال 2001 با ونسا لین ازدواج کرد؛ این اتفاق در حالی رخ داد که خانواده برایانت در مراسم عروسی این دو غایب بودند چرا که با ازدواج آن ها مخالف بودند. کوبی که می خواست یک آلبوم موسیقی منتشر کند به یک دفتر ساخت موزیک ویدیو رفته بود و با ونسا که از کارمندان این شرکت بود آشنا شد (آلبوم کوبی هیچ گاه منتشر نشد). به نظر می رسد سن کم ونسا و البته آمریکایی نبودن آن مهم ترین عامل مخالفت خانواده کوبی بود، هرچند که بعد از سال ها ارتباط خانوادگی برایانت به مانند گذشته شد.

ناتالیا اولین دختر برایانت و ونسان بود که در سال 2003 به دنیا آمد و جیانی هم که همراه با کوبی درگذشت، در سال 2006 به دنیا آمده بود. نکته جالب توجه این بود که جیانی تنها 6 دقیقه زودتر از دختر شکیل اونیل هم بازی پدرش به دنیا آمد! بیانکا و کاپری دو دختر دیگر کوبی هستند.

یکی از حواشی زندگی کوبی برایانت اتهام تجاوز جنسی به یک مهماندار هتل بود که باعث دستگیری او هم شد اما برایانت هیچ گاه این اتهام را قبول نکرد و البته ثابت هم نشد.

کوبی برایانت 26 ژانویه 2020 و در سن 41 سالگی همراه دخترش و دیگر سرنشینان هلیکوپتر در کالاباس کالیفرنیا درگذشت.

افتخارات کوبی برایانت:

5 قهرمانی در NBA

2 جایزه باارزش ترین بازیکن مرحله حذفی NBA

یک جایزه ارزشمندترین بازیکن NBA

18 بار حضور در NBA ALL STAR

4 جایزه باارزش‌ترین بازیکن بازی آل-استار

او با 33 هزار و 643 امتیاز، سومین بازیکن امتیازآور تاریخ NBA محسوب می شود. کوبی 7 هزار و 47 ریباند و 6 هزار و 306 پاس منجر به گل هم در کارنامه داشت.

برایانت همراه با تیم ملی آمریکا در المپیک 2008 و 2012 قهرمان شد.

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

کوبی برایانت

جهان ورزش در شوک/ کوبی برایانت درگذشت+ تصاویر حادثه

اتفاق باورنکردنی از مرگ برایانت/ مسی تا ترامپ؛ واکنش ها به درگذشت اسطوره بسکتبال جهان+عکس و فیلم

انتشار اولین ویدیو از سقوط هلیکوپتر کوبی برایانت +عکس

دیدگاه تان را بنویسید