در گفت وگو با جی پلاس؛

ابراهیم قاسمپور: مقصر تصمیم AFC مسئولان فدراسیون هستند/ با تفکر موجود سال های المپیکی نشدن تیم امید بیشتر می شود

کارشناس فوتبال ایران گفت: در سلب امتیاز میزبانی ایران مسئولان فدراسیون ایران مقصر هستند چرا که هیچ گاه نتوانستند در مشکلاتی که رخ می دهد رفتار درست انجام بدهند و از حق فوتبال ایران دفاع کنند.

لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم قاسم پور پیشکسوت فوتبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، بعد از حذف تیم ملی امید از رقابت های انتخابی المپیک اظهار کرد: بعد از 44 سال امیدوار بودیم که طلسم نرفتن تیم ملی به المپیک شکسته شود اما بازهم این اتفاق رخ نداد و ملی پوشان بازهم نتوانستند المپیکی شوند. آن چه که برای رسیدن به این تورنمنت نیاز داریم برنامه ریزی است که متاسفانه من تا به حال ندیدم که تیم امید با برنامه اصولی پای به رقابت های انتخابی المپیک بگذارد.

قاسمپور با بیان اینکه یکی از مشکلات تیم امید عدم توجه باشگاه ها به پایه هاست، گفت: ما یک نقص بزرگ را در تیم های باشگاهی خودمان داریم و آن هم عدم توجه به تیم های پایه و جوانان است. وقتی فدراسیون فوتبال به تیم های پایه خود اهمیتی نمی دهد، باشگاه ها نیز علاقه ای به این کار ندارند و ترجیح می دهند به فکر جام و برد باشند تا بازیکنسازی. در کشورهای اروپایی و پیشرفته فوتبال ما شاهد این هستیم تیم هایی که به پایه ها اهمیت می دهند با گذشت زمان به جام هم می رسند اما مدیران ما این طاقت را ندارند که برای رسیدن به نتیجه تحمل داشته باشند. همین اهمیت مدیران به نتیجه گرایی، باعث شده هیچ گاه شاهد این نباشیم که تیم های باشگاهی و حتی فدراسیون به تیم های امید و پایه اهمیت کافی را بدهند.

او درباره عملکرد حمید استیلی به عنوان سرمربی تیم ملی امید ایران در رقابت های انتخابی المپیک توکیو اظهار کرد: قطعا تیم ملی مشکلات زیادی در مسائل فنی داشت و در برخی از بازی ها اشتباه ترکیب به وضوح دیده می شد اما به نظر من همه این ها نشات گرفته از برنامه ریزی نادرست فدراسیون است. تیم ملی امید نه یک اردوی مناسب برگزار کرد و نه اینکه تمرینات منسجمی را انجام داد. تغییر زیاد سرمربی از نظر تاکتیکی ضربه بزرگی به تیم زد و بازیکنان هم هیچ گاه نتوانستند به یک هماهنگی برسند.

او در ادامه صحبت های خود به جی پلاس گفت: حالا چطور این تیم می تواند با کره جنوبی، ازبکستان و یا دیگر تیم هایی که برنامه بلندمدت آماده سازی داشتند مقابله کند؟ قبول دارم که تیم امید خوبی داشتیم و بازیکنان با تجربه در ترکیب بودند اما اگر شرایط مهیا نباشد بهترین بازیکنان هم نمی توانند کاری انجام بدهند. وقتی پایه یک تیم مشکل داشته باشد نمی توان کاری انجام داد.

قاسم پور با بیان اینکه باید سرمربی تیم ملی امید به زودی انتخاب شود، اظهار کرد: به نظر من باید خیلی سریع سرمربی تیم امید انتخاب شود و برنامه درست برای 4 سال آینده را از او بگیرند و امکانات لازم را هم در اختیار سرمربی قرار دهند. سال هاست که بعد از هر ناکامی تیم ملی امید این صحبت ها گفته می شود اما بازهم یک سال مانده به مسابقات همه یادشان می افتد که یک تیم امید هم داریم.؛ با این تفکر سال های عدم حضور ما در المپیک بیشتر هم می شود.

او در پایان درباره سلب امتیاز میزبانی از تیم های ایران در جام باشگاه های آسیا نیز به جی پلاس گفت: در اشتباه بودن این تصمیم هیچ شکی وجود ندارد اما از نظر من مقصران اصلی این اتفاق مسئولان فدراسیون ایران هستند که منفعلانه رفتار می کنند و هیچ رایزنی برای برطرف کردن چنین مشکلاتی انجام نمی دهند. ما در داخل هم مشکلات مدیریتی فوتبال را شاهد هستیم و حالا این مشکلات در عرصه بین المللی هم نمود پیدا کرده و باعث ایجاد مشکلات بزرگی شده است.

دیدگاه تان را بنویسید