گزارش جی پلاس از آغاز رقابت های والیبال انتخابی المپیک

آخرین تلاش آسیایی ها برای رزرو بلیت توکیو/ مردان والیبالیست در انتظار صعود؛ زنان به دنبال نمایش آبرومند

تیم ملی والیبال ایران آخرین شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک توکیو در چین امتحان می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، آخرین شانس تیم های آسیایی در بخش مردان برای رسیدن به المپیک، رقابت های انتخابی قاره ای است که در جیانگمن چین برگزار می شود و تیم قهرمان جواز حضور در المپیک 2020 توکیو را کسب می کند.

تیم ملی والیبال ایران در اولین مرحله از رقابت های انتخابی المپیک 2020 توکیو در روسیه با تیم میزبان، کوبا و مکزیک هم گروه بود که با دو برد و یک باخت برابر روسیه از کسب سهمیه بازماند. شاگردان کولاکوویچ حالا در آخرین شانس خود برای رسیدن به توکیو باید در چین تیم های میزبان، استرالیا، کره جنوبی و ... را کنار بزنند و تک سهمیه آسیا را هم کسب کنند. (ژاپن به واسطه میزبانی سهمیه مستقیم گرفت) تیم ملی والیبال ایران اولین حضورش در المپیک را در سال 2016 تجربه کرد که توانست در رقابت های انتخابی از 6 بازی 15 امتیاز بگیرد و با سرمربی گری رائول لوزانو راهی المپیک شود.

سعید معروف، جواد کریمی، سید محمد موسوی، علی شفیعی، علی اصغر مجرد، رضا عابدینی، شهرام محمودی، پوریا یلی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی، مجتبی میرزاجانپور، مرتضی شریفی، محمدرضا موذن و محمدرضا حضرت‌پور بازیکنان ایران برای رقابت های انتخابی المپیک هستند.

چین تایپه

برخلاف ایران و چین، تیم چین تایپه در آسیا افتخارات زیادی را به دست نیاورده و دو افتخار تاریخی آن ها مربوط به سومی در بازی های آسیای است. چین تایپه برای اولین بار در سال 1998 درجایگاه سومی بازی ها قرار گرفت و در آخرین دوره یعنی 2018 جاکارتا هم مدال برنز را به دست آورد. شاگردان چن یون که در سال های اخیر عملکرد بهتری داشتند شانس ناچیزی برای رسیدن به المپیک دارند و می توان گفت از تیم های سطح دو آسیا محسوب می شود که سهمیه گرفتنش یک شگفتی بزرگ است!

ایران و چین تایپه سه شنبه 17 دی و از ساعت 11:30 به مصاف هم می روند.

قزاقستان

تیم ملی والیبال قزاقستان دومین حریف تیم ملی ایران در رقابت های انتخابی المپیک است. بهترین عنوان این تیم در بازی های آسیایی در سال 1994 و در ژاپن به دست آمد. قزاق ها در قهرمانی آسیا2017 و 1993 مدال نقره گرفتند. قزاقستان سال های 2002 و 2006 نیز دوبار پیاپی در قهرمانی جهان حاضر شدند که در اولین دوره نوزدهم و در دومین حضور هم بیست ویکم شدند.

دیدار تیم های ایران و قزاقستان ساعت 11:30 چهارشنبه 18 دی به مصاف هم می روند.

چین

تیم ملی چین در سال های اخیر یکی از قدرت های برتر آسیا بود که توانست سه بار قهرمانی این قاره را به دست آورد. این تیم هم چنین 6 بار هم نایب قهرمان آسیا شد. شاگردان رائول لوزانو آرژانتینی که اولین مربی غیرچینی این تیم است دوبار در المپیک حاضر بودند. این تیم در المپیک 1984 مونترال برای اولین بار حضور در این رقابت ها را تجربه کرد و در جایگاه هشتم هم قرار گرفت. در سال 2008  که چینی ها خودشان میزبان المپیک بودند توانستند دومین حضورشان در این رقابت ها تجربه کنند و در نهایت هم رده پنجم را به خود اختصاص دادند. این تیم با گرفتن میزبانی رقابت های انتخابی المپیک تلاش می کند برای سومین بار حضور در بازی های مهم المپیک را تجربه کنند. 3 قهرمانی در بازی های آسیایی از دیگر افتخارات چینی هاست.

دیدار ایران و چین ساعت 15:30 پنج شنبه 19 دی برگزار می شود.

گروه A

رده تیم بازی برد باخت امتیاز
1 چین        
2 چین تایپه        
3 ایران        
4 قزاقستان        

 

گروه B

رده تیم بازی برد باخت امتیاز
1 استرالیا        
2 هند        
3 کره جنوبی        
4 قطر        

 

تیم ملی والیبال زنان ایران نیز در رقابت های انتخابی المپیک که در تایلند برگزار می شود شرکت می کند اما شانسی برای کسب سهمیه ندارد. شاگردان میترا شعبانیان در گروه B رقابت ها با قزاقستان، کره جنوبی و اندونزی هم گروه هستند. با وجود اینکه ملی پوشان ایران شانسی برای رسیدن به توکیو ندارند اما از پیش باخته نیستند و برای کسب نتایجی خوب راهی تایلند شدند.

فاطمه امینی، هاله متقیان، فاطمه عنایت، زهرا کریمی، حانیه محتشمی‌پور، آیتک سلامت، اسما سعیدی، سارا نظری، الهام فلاح، ریحانه کریمی، مینا روستا، نگین شیرتری، مونا آشفته و الهه پورصالح ملی پوشان دختر ایران را در این رقابت ها تشکیل می دهند.

 

گروه B
رده تیم بازی برد باخت امتیاز
1 استرالیا        
2 چین تایپه        
3 تایلند        

 

گروه B
رده تیم بازی برد باخت امتیاز
1 اندونزی        
2 ایران        
3 قزاقستان        
4 کره جنوبی        

 

برنامه و نتایج والیبال زنان انتخابی المپیک 2020 توکیو + جدول

برنامه و نتایج کامل رقابت های والیبال انتخابی المپیک 2020 توکیو +جدول

دیدگاه تان را بنویسید