لیگ دسته یک والیبال کشور در سال ۹۸ با حضور و اعلام آمادگی ۲۱ تیم در ۲ گروه یک شامل تیم‌های مقاومت تهران، شهرداری قزوین ، عقاب تهران، صنعت فرش اصفهان، سفیر جوان رامسر، پاس گرگان، شهروند نکا ، مجتمع صنعتی اسفراین، خاتم جوان اردکان، نماینده قم ، وارنا شهر باران و در گروه دوم تیم‌های هوشیار اسپرت تبریز، هورسان رامسر، فرش گل نقش آران و بیدگل، کیمیاگر تهران، ادیما نور، نیروی زمینی ، خوش سیما آمل، دشتستان بوشهر، شهرداری جوان ارومیه و شهرداری کرج کار خود را آغاز کرد.
دوشنبه ۱۱ آذرماه سال جاری این مسابقات  در شهرهای مختلف آغاز شد و شور و هیجان ورزش جذاب والیبال را در سطوح مختلف جامعه ایجاد کرد.
برگزاری مسابقات والیبال در این سطح ، به عنوان ورزشی محبوب و خانوادگی بین ایرانیان که در مراسم و مناسبت‌های گوناگون مانند ایام نوروز و تعطیلات هر گروه از خانواده‌ها توپ و تور تهیه و به آن مبادرت می ورزد، در کشور هیجان و نشاط فراوانی را به ویژه برای شهرهایی که سابقه اینچنینی نداشتند ایجاد کرد.
کم تجربه‌گی شهرها در برگزاری چنین مسابقاتی و همچنین کم دقتی فدراسیون در گماردن برگزارکنندگان از جمله ناظر و داور  گاه سبب تلخی حتی پیروزی تیم ها و تماشاگران این ورزش پرهیجان شد. 
لیگ دسته یک کشور به عنوان پشتوانه لیگ برتر و در نهایت تیم ملی، باید بسیار با دقت و وسواس از سوی فدراسیون والیبال دیده شود و دستورالعمل‌های قانونی برگزاری آن به صورت واحد به تمامی شهرها و برگزارکنندگان ابلاغ گردد.

در لیگ امسال و نیم فصل نخست شاهد تناقض اجرای دستورات در بسیاری از شهرها بودیم ازجمله  درمورد وسایل و ابزار تشویق تماشاگران، حضور افراد غیر مسئول در نزدیکی نیمکت ذخیره‌ها و حضور بانوان محترمه در سالن و
بسیاری از موارد ذکر شده مربوط به فدراسیون والیبال و ابلاغ دستورالعمل شفاف و واحد به تمامی شهرهای برگزار کننده است، استفاده از ناظران کم دقت و ایجاد شائبه بین تیم‌ها در این زمینه مساله‌ای است که باید در سطوح مدیریت کلان والیبال کشور حل شود و انتظار می‌رفت که  پس از ۲۸ دوره دیگر این مسائل حل شده باشد.
اما حضور بانوان و خانواده‌های بازیکنانی که سال‌ها زحمت کشیده و تمرین کرده تا به این مرحله رسیده‌اند ، نیازمند فرهنگ‌سازی و توجیه دغدغه‌مندان است. 
ورزشکاران و در نهایت قهرمانان در تمام دنیا نیاز به دیده شدن برای گرفتن انگیزه و روحیه و در نهایت الگو شدن دارند و چه کسی بیش از خانواده او می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد که باید این مهم بین بزرگان و اهالی ورزش حل و فصل شود.
حضور قشرهای مختلف در فضا و محیط‌های ورزشی ضمن بالا بردن ضریب سلامت جامعه ، سبب شور و نشاط ، و بر غنای آن ورزش در سطوح بالاتر خواهد افزود.
نیم فصل نخست لیگ دسته یک والیبال کشور با همه فراز و فرودها به پایان رسید اما برطرف کردن مشکلات برشمرده و دیگر مسائلی که تیم‌های مختلف باتوجه به بافت اجتماعی و منطقه ای و اقلیم خود دارند به ساختن والیبال مقتدر کمک شایانی خواهد کرد.
کسب تجربه تیم داری و برگزاری مسابقات در این سطح برای شهرهای به ویژه کم سابقه در این امر مهم ، نیازمند همکاری و همیاری دستگاه‌های مختلف و بزرگان دینی و پیشکسوتان است تا بتوان جوانان زحمت کشیده در این مسیر را به مقصد بالندگی و اوج رسانده و از آن مهمتر روحیه پهلوانی و قهرمانی را در دیگر فرزندان میهن ایجاد کنیم.
برخوردهای ناپخته و ناسنجیده در هر مرحله از مسیرهای ورزشی، جز دور کردن بچه‌های خاک خورده در رشته‌های مختلف ورزشی، خالی کردن پشتوانه تیم‌های ملی و رهاکردن جوانان در راه‌های غیرمفید نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

نیم فصل نخست لیگ دسته یک والیبال کشور در حالی به پایان رسید که در گروه یک تیم افق قم با  ۱۸ امتیاز در صدر و تیم‌های شهروند نکا ، شهرداری قزوین و پاس گرگتن  دوم تا چهارم شدند. در گروه ۲ نیز تیم شهرداری جوان ارومیه با  ۲۷ امتیاز در صدر و تیم‌های هورسان رامسر، کیمیاگر تهران و فرش گل نقش آران و بیدگل جایگاه دوم تا چهارم را کسب کردند.
دور برگشت مسابقات لیگ والیبال دسته یک کشور از روز دوشنبه ۲۳ دی ماه جاری در شهرهای مختلف آغاز خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.