گزارش جی پلاس از سومین قهرمانی ایران در جام بین قاره

هت تریک قهرمانی با حسرت جام جهانی/ تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در میان پرافتخارترین ها

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران برای سومین بار قهرمانی جام بین قاره ای را از آن خود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با برتری 6 بر 3 برابر اسپانیا برای سومین بار و برای دومین بار پیاپی عنوان قهرمانی رقابت های جام بین قاره ای را از آن خود کرد. شاگردان عباس هاشم پور در تیم ایران که شانس صعود به جام جهانی را از دست دادند با تمام قوا در رقابت ها حاضر شدند و توانستند با شکست اسپانیا قهرمان شوند. آخرین باری که اسپانیا موفق به شکست ایران شده بود به سال 2006 باز می گردد.

با قهرمانی ایران در دبی حسرت عدم حضور در جام جهانی فوتبال ساحلی دوباره زنده شد؛ مطمئنا اگر ملی پوشان ایران سهمیه رقابت های جهانی را از دست نمی دادند می توانستند به عنوان یک مدعی جدی پای به رقابت ها بگذارند. جام جهانی 2019 به میزبان پاراگوئه برگزار می شود اما تیم ملی به دلیل اینکه در جام ملت ها نتوانست روی سکو قرار بگیرد در این رقابت ها غایب بزرگ است. این اتفاق در حالی رخ داده که ایران در 2017 سومی جهان را کسب کرد.

نهمین دوره رقابت های جام بین قاره ای با حضور تیم های امارات، ایران، ژاپن، مصر، مکزیک، روسیه، اسپانیا و ایتالیا برگزار شد. ملی پوشان در دور گروهی با شکست 7 بر 4 مکزیک، 5 بر 3 مصر صعودش به نیمه نهایی را مسجل کرد. در دیدار برای تعیین سرگروهی به مصاف روسیه رفت که بعد از تساوی 3-3 در زمان قانونی در ضربات پنالتی 5-4 این تیم را از پیش رو برداشت.

در نیمه نهایی، اماراتِ میزبان حریف ملی پوشان شد. دو تیم در سه زمان قانونی مسابقه به تساوی یک یک رسیدند و شاگردان هاشم پور در ضربات پنالتی توانستند 4-3 پیروز شوند و به فینال برسند. اسپانیا هم با شکست 4-2 روسیه فینالیست شد.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در این دوره از رقابت ها با ترکیب پیمان حسینی، حمید بهزادپور، امیرحسین اکبری، حسن عبدالهی، مصطفی کیانی، سعید پیرامون، محمد معصومی زاده، علی میرشکاری، مهدی شیرمحمدی، محمد علی مختاری، مسلم مسی گر و محمد احمد زاده حاضر بود.

با توجه به مشکلاتی که ملی پوشان فوتبال ساحلی ایران با آن درگیر هستند و از نظر امکانات و رسیدگی بارها انتقاد کردند اما بازهم توانستند با سرمربی ایرانی یک عنوان باارزش را به دست آورند اما شاید بهتر باشد به غیر از پیام های تبریک مسئولان فکری به حال این تیم کنند و حداقل ها را برایشان فراهم کنند.

حتی در ماه های گذشته برخی از بازیکنانی که از شرایط و مسئولان فدراسیون انتقاد کرده بودند از تیم کنارگذاشته شدند و حتی برخی هم اجازه حرف زدن و مصاحبه با رسانه ها را نداشتند. با توجه به قدرت تیم ملی فوتبال ساحلی مسئولان باید نگاه خود را به این رشته تغییر بدهند و درصدد توسعه آن باشند؛ نه اینکه باعث درجا زدن آن شوند.

تاریخچه رقابت های فوتبال ساحلی بین قاره ای:

2011: 1- روسیه 2- برزیل 3-سوییس 4- امارات

2012: 1- روسیه 2- برزیل 3- امارات 4- نیجریه

2013: 1- ایران 2- روسیه 3- امارات 4-سوییس

2014: 1-برزیل 2-روسیه 3- پرتغال 4- ایران

2015: 1- روسیه 2-تاهیتی 3- ایران 4-مصر

2016: 1- برزیل 2-ایران 3-روسیه 4-تاهیتی

2017: 1-برزیل 2-پرتغال 3-ایران 4-روسیه

2018: 1- ایران 2-روسیه 3-برزیل 4-مصر

2019: 1- ایران 2- اسپانیا 3-امارات 4- روسیه

 

پرافتخارترین تیم های جام بین قاره ای فوتبال ساحلی
رده تیم قهرمانی نایب قهرمانی سومی چهارمی تعداد کل
1 روسیه 3 3 1 1 9
2 برزیل 3 2 1 0 6
3 ایران 3 1 2 1 7
4 پرتغال 0 1 1 0 2
5 تاهیتی 0 1 1 1 2
بهترین گلزنان تمام ادوار
رده بازیکن تیم تعداد گل
1 برونو خاویر برزیل 42
2 دژان استانکوویچ سوییس 37
3 محمد احمدزاده ایران 29
4 دیمیتری شیشین روسیه 28
5 یوری کراشنینیکوف روسیه 25

 

شادی دختر خردسال از قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی +عکس

اکبری آقای گل جام بین قاره ای/ بهترین بازیکن از امارات!+ عکس و فیلم

ویدیوی قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در جام بین قاره ای

مراسم اهدای جام رقابت های فوتبال ساحلی بین قاره ای به ایران +فیلم

قهرمانی فوتبال ساحلی در حاشیه خلیج فارس/ ماتادورها هم رقیب ایران نشدند+فیلم

دیدگاه تان را بنویسید