جی پلاس/

رکورد رضازاده همچنان پابرجاست؟

لاشا تالاخادزه با قدرت نمایی در رقابت های فوق سنگین وزنه برداری قهرمانی جهان، رکوردهایی جدیدی در این دسته به ثمر رساند، اما رکورد رضازاده همچنان پابرجاست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  هیولای قدرتمند گرجی با ثبت حدنصاب های 220 و 264 در یکضرب و دو ضرب و مجموع 484 کیلوگرم عنوان قهرمانی جهان را در وزن +109 کیلوگرم به دست آورد و رکورد یک ضرب، دو ضرب و مجموع جهان را در این دسته افزایش داد.

رکورد 264 کیلوگرم تالاخادزه از رکورد 263.5 کیلوگرم حسین رضازاده بیشتر بود و این مساله باعث شد تا اخباری درباره شکسته شدن رکورد دوضرب رضازاده منتشر شود، اما با توجه به تغییر اوزان این رکورد مربوط به دسته جدید است و از آن جایی که دیگر رقابتی در دسته +105 کیلوگرم برگزار نمی شود، رکورد رضازاده دیگر شکسته نخواهد شد.

البته از آنجایی که دسته +105 کیلوگرم به عنوان سنگین ترین وزن در رشته وزنه برداری محسوب می شود، رکوردهای ثبت شده در این دسته به عنوان سنگین ترین وزنه های مهار شده در نظر گرفته و قهرمان این دسته، قوی ترین مرد جهان شناخته می شود. به این ترتیب تالاخادزه در حال حاضر رکورد بالاترین وزنه مهار شده در جهان را در اختیار دارد، اما این رکورد تداخلی با رکورد 263.5 کیلوگرم در وزن +105 کیلوگرم ندارد.

فدراسیون جهانی وزنه برداری، در دوره های زمانی مختلف تغییراتی در اوزان به وجود می آورد. این کار هم به اسطوره سازی در این رشته کمک می کند و هم به سایرین انگیزه می دهد که در اوزان جدید برای ثبت رکوردها به نام خود تلاش کنند.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید