یادداشت جی پلاس

فوتبال ایران داربی 90 را باخت!

پرسپولیس داربی 90 را در آخرین روز تابستان سال، در روزی که فوتبال ایران یکی از روزهای زشتش را سپری کرد با پیروزی پشت سر گذاشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس - تک گل عبدی که احتمالا به نام حسینی نوشته می شود، تنها نکته ای بود که اجازه ندهد بگوییم داربی 90 هیچ چیزی جز حاشیه نداشت. دیداری که در بیشتر دقایقش حاشیه حاکم مطلق میدان بود. صحنه های زشت همانند پرتاب اشیا، درگیری های شدید، ورود جیمی جامپ، مصدومیت بازیکنان و وقت های تلف شده بسیار همه چیزی بود که اهالی فوتبال در داربی 90 شاهدش بودند.

در روزی که ورزشگاه آزادی برخلاف داربی های گذشته پر هم نشده بود، سر کنعانی زادگان با پرتاب شی خارجی توسط تماشاگران استقلال شکست. علاوه بر این مساله چندین و چند بار دیگر بازیکنان با یکدیگر درگیر شدند. بخش عمده ای از کارت های زرد در این دیدار فنی نبود و بنیادی فر به ناچار برای کنترل بازی مجبور به استفاده از آن می شد.

داربی هایی از این دست هر اندازه در فوتبال ایران برگزار شود، کمکی به افزایش رشد فنی فوتبال نخواهد کرد. نکته تاسف بارتر این که دیداری که باید ویترین فوتبال کشور باشد، در شرایطی هیچ بار فنی خاصی نداشت که مجموع قیمت بازیکنان و کادر فنی دو تیم از رقمی بالغ بر 50 میلیارد تومان بود.

در داربی 90 تنها استقلال بازی را نباخت. فوتبال ایران در داربی 90 باخت و هوادارانی که که گویا قرار نیست یاد بگیرند که پاسخ هیچ حرکتی در فوتبال خون نیست!

 

دیدگاه تان را بنویسید