گزارش جی پلاس از جام جهانی ۲۰۱۹ شطرنج/

تساوی فیروزجا و طباطبایی/ باخت مقصودلو به فوق ستاره ارمنی

دور دوم رقابت های جام جهانی شطرنج با تساوی فیروزجا و طباطبایی و باخت پرهام مقصودلو برابر مدافع عنوان قهرمانی پیگیری شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، دور دوم رقابت های جام جهانی شطرنج 2019 با انجام 32 بازی آغاز شد که حاصل تلاش نمایندگان ایران دو تساوی و یک شکست بود. فیروزجا و طباطبایی که مساوی کردند در صورت پیروزی در بازی دوم راهی دور بعد می شوند اما مقصودلو باید حریف بسیار قدرتمندش را فردا شکست دهد؛ آن هم با مهره سیاه تا کار را به دیدارهای تکمیلی بکشاند.

دنیل دوبوف (2699) 0.5 - علیرضا فیروزجا (2702) 0.5

ستاره شطرنج ایران برابر قهرمان حال حاضر شطرنج رپید (سریع) به تساوی رسید. فیروزجا از همان ابتدا با وجود داشتن مهره سیاه هرگز با احتیاط بازی نکرد و با انجام حرکات تیز و تند وارد شاخه های بسیار پیچیده ای شد. در شرایطی که از نظر زمانی و وضعیت، شرایط به سود سوپراستاد بزرگ روس بود، فیروزجا به بازی برگشت و از دل وضعیت بدتر یک بازی برنده بیرون آورد اما قدر وضعیت خوبش را ندانست و با دو سه حرکت بی دقتی، امتیاز بازی را با حریفش تقسیم کرد. بازی با کیش دائم از سوی دوبوف مساوی شد.

 

جفری شیونگ (2707) 0.5 -   محمدامین طباطبایی (2642) 0.5

دیگر نوجوان شطرنج ایران نشان داد که پیروزی اخیرش در مسابقات آزاد سوئیس برابر این حریف قدرتمند و دو رگه چینی - آمریکایی تصادفی نبوده است. شیونگ که در ماه های اخیر با پیشرفت فوق العاده در جایگاه دوم برترین بازیکنان زیر 20 سال جهان قرار گرفته، روی کاغذ شانس بیشتری داشت، اما طباطبایی با مهره سیاه بسیار خوب و باصلابت نشان داد. طباطبایی در شرایطی که تا آستانه پیروزی برابر حریفش پیش رفته بود با سهل انگاری برد را از دست داد و به تساوی بسنده کرد. پیروزی در این دیدار می توانست تا حد زیادی تکلیف صعود را برای طباطبایی مشخص کند، اما حالا همه چیز به بازی دوم بستگی دارد.

پرهام مقصودلو (2664) صفر - لوون آرونیان (2758) یک

تنها باخت توسط مقصودلو رقم خورد. پرهام با وجود داشتن مهره سفید از ابتدا در وضعیت تدافعی قرار گرفت و به حریفش اجازه تسلط داد. قهرمان دوره گذشته رقابت ها البته چندان دقیق بازی نکرد و به پرهام اجازه بازگشت داد، اما مقصودلو درست در لحظه ای که حریف احتمالی دور بعد یعنی گلفاند از رژیم صهیونیستی برای تماشای بازی بالای صفحه اش آمد مرتکب اشتباه شد و در وضعیت بازنده قرار گرفت. پس از یکی دو سه بار تغییر وضعیت بازی به بازنده و متعادل برای مقصودلو او سرانجام به حریف قدرتمندش باخت. تنها شانس پرهام برای ماندن در جام پیروزی با مهره سیاه در بازی دوم است، که کار بسیار سختی خواهد بود.

 

احسان قائم مقامی: باختم عادلانه نبود/ با یک بی دقتی حذف شدم

صعود طباطبایی به دور دوم/ مقاومت بی سرانجام قائم مقامی

با ثبت بزرگ ترین پیروزی تاریخ شطرنج ایران/ قائم مقامی در جام جهانی ماند

صعود مقصودلو و فیروزجا به دور دوم/ طباطبایی همچنان بلاتکلیف!

پیروزی شطرنج بازان برتر ایران و شکست قائم مقامی در دور اول

همه چیز درباره جام جهانی شطرنج ۲۰۱۹+ جدول، آیین نامه و جوایز

نفر به نفر با شطرنج بازان ایران در جام جهانی 2019 + معرفی حریفان

واکنش تند شطرنج باز ایرانی به شایعه پناهندگی از سوی بی بی سی

دیدگاه تان را بنویسید