گزارش جی پلاس از آن چه در هفته اول لیگ فوتبال گذشت

خشم ایتالیایی؛ سکانس اول لیگ نوزدهم + عکس و فیلم

هفته اول لیگ برتر فوتبال حواشی زیادی به همراه داشت که می توان گفت سهم آبی های پایتخت بیش از سایر تیم ها بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، هفته اول لیگ برتر فوتبال به اندازه چند ماه تعطیلی لیگ حاشیه داشت و شاید مهم ترین اتفاق هم برای استقلالی ها و در نشست خبری سرمربی شان رخ داد. هرچند کامبک سایپا برابر شاگردان منصوریان در اصفهان را هم می توان یکی از موضوعات مهم هفته به شمار آورد.

بلیت فروشی یک مشکل همیشگی!

در حالی که قبل از آغاز لیگ مسئولان برگزاری مسابقه ها با جدیت اعلام کرده بودند هیچ تماشاگری بدون بلیتی که اینترنتی خریداری کرده و کارت ملی نمی تواند وارد ورزشگاه شود اما این اتفاق عملی نشد. در بازی پرسپولیس و پارس جنوبی اتفاقات عجیب و غریب کم در آزادی رخ نداد و افرادی حتی بدون بلیت با رد شدن از زیر گیت ها وارد استادیوم شدند. این اتفاقات نشان داد برای حل شدن بلیت فروشی در استادیوم ها هنوز راه زیادی مانده و دیر آغاز شدن لیگ هم کمکی به ساماندهی مسابقه ها نکرده است. درست است که لیگ دیر شروع شد تا به گفته مسئولان مشکلات ورزشگاه ها حل شود اما در هفته اول هیچ یک از این موارد دیده نشد.

 

photo_2019-08-25_03-03-08

 

توپ های که قبل از سوت دردسرساز شدند!

قبل از آغاز لیگ برتر و زمانی که تیم ها تمرینات خود را با توپ های جدید انجام دادند یکی پس از دیگری شروع به انتقاد کردند. سیدجلال حسینی و وریا غفوری هم از جمله بازیکنانی بودند که نسبت به کیفیت نامناسب توپ ها ابراز نارضایتی کردند. سازمان لیگ هم در پاسخ به این اعتراضات اعلام کرد که این توپ ها مورد تایید فیفا و وزن آن ها کاملا استاندارد است و از این توپ ها در آلمان و فرانسه هم استفاده می شود.

 مراسم رونمایی از کیت های کپی!

یکی از اتفاقات جالب که قبل از شروع لیگ رخ داد رونمایی از لباس های تیم های حاضر در لیگ برتر بود. لباس هایی که کمپانی های مختلف برای تیم ها تولید کرده بودند اما هیچ کدام طراحی منحصر به فرد نداشت. کیت ها یا بسیار ساده و تک رنگ بود و یا کپی محض. لباس نساجی از چلسی، لباس استقلال از منچستریونایتد و لباس پرسپولیس هم از تاتنهام گرفته شده بود. یک نکته تعجب آور دیگر هم این بود که برخی تیم ها لباس اول و دومشان قرمز است اما کمی پررنگ و کم رنگ! 

 

photo_2019-08-25_03-05-26

photo_2019-08-25_03-02-35

photo_2019-08-25_03-02-27

photo_2019-08-25_03-01-39

 

اولین گل لیگ؛ گل به خودی!

در بازی نساجی و گل گهر که به میزبانی سیرجان برگزار شد اولین گل لیگ برتر به ثمر رسید؛ یک گل به خودی! مهدی عبدی بازیکن میزبان در دقیقه 36 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

صرفه جویی با حذف داوران اضافی!

در حالی که در بیشتر رقابت های فوتبال در جهان کمک داوران پشت دروازه حاضر هستند اما کمیته داوران اعلام کرد که بعد از هفته دوم این داوران در لیگ ایران حذف می شوند. دلیل این اتفاق هم صرفه جویی در هزینه رفت و آمد داوران عنوان شده است. مشخص نیست که با توجه به مشکلات موجود در زمینه داوری که در فصل گذشته حواشی زیادی به وجود آورد چرا این داورها باید حذف شوند؟! هرچند برخی معتقدند وظیفه مناسبی برای داوران پشت دروازه تعیین نشده اما شاید حضور آن ها می توانست به داوران ایرانی کمک بیشتری کند.

 

نتایج کامل هفته اول لیگ برتر:

 

پرسپولیس یک - پارس جنوبی جم صفر

دیدار نخست لیگ برتر همان تقابل آخر دو تیم در فصل گذشته بود؛ جایی که پرسپولیسی ها با گل بودیمیر پیروز شدند و سومین قهرمانی خود را در لیگ جشن گرفتند. در بازی اول لیگ پرسپولیس با تک گل مهدی ترابی برابر حریفش به برتری رسید. رادوشویچ که به خاطر محرومیت بیرانوند در این بازی در دروازه پرسپولیس قرار گرفت توانست رکورد شکست ناپذیری خود با تیمش را حفظ کند. از اتفاقات عجیب این بازی هم حضور چند تماشاگر در زمین در زمان استراحت بین دونیمه بود! از حواشی بعد بازی هم می توان به انتقاد کالدرون از وقت کشی حریف اشاره کرد که کمالوند سرمربی پارس جنوبی جم گفت: به خاطر صحبت هایی که فدراسیون و سازمان لیگ انجام داده است جواب سرمربی پرسپولیس را نمی دهم. بعد از اتمام این بازی هم خبرهایی مبنی برکناره گیری ایرج عرب از مدیرعاملی پرسپولیس شنیده شد که او بازهم آن را تکذیب کرد.

 

ذوب آهن 2- سایپا 3

شاید بتوان گفت بهترین بازی هفته در اصفهان برگزار شد جایی که شاگردان علی منصوریان توانستند در خانه دو برصفر از شاگردان ابراهیم صادقی پیش بیفتند اما زمانی که بازی 2 بر یک شد چراغعلی بازیکن ذوب آهن اخراج شد و سایپا با 3 گل کامبک بزند و در 3 امتیاز را خارج از خانه کسب کند.

نفت مسجد سلیمان صفر - تراکتورسازی صفر

اولین حضور رسمی مصطفی دنیزلی روی نیمکت تیم تراکتورسازی تبریز با یک تساوی برای این تیم همراه شد. تساوی که برای تیم نفت مسجد سلیمان ارزشمند محسوب می شود.

ماشین سازی تبریز یک- استقلال صفر

رونمایی از استقلال با حضور سرمربی جدید با شکست این تیم همراه شد. این بازی با حمله خطرناک میزبان آغاز شد اما در نیمه دوم و با حضور دیاباته استقلال شرایط بهتری در حمله پیدا کرد اما بازهم به گل نرسید و در نهایت با ضربه آزاد ثانیه های پایانی که دانشگر به ماشین سازی داد این تیم توسط اتابک زارعی به گل رسید و برنده مسابقه شد. محمد دانشگر تلاش کرد در موقعیت تک به تک با خطا و اخراج مانع گل خوردن تیمش شود اما عملکرد ضعیف دیواره دفاعی در زمان زدن ضربه مانع این کار شد و استقلال لیگ را با باخت شروع کرد.

در پایان این دیدار اتفاقات تاسف باری رخ داد. در حالی که استراماچونی در سالن نشست خبری منتظر مترجم خود بود اما به دلایل مختلف و غیرمنطقی مترجمش نیامد و او با عصبانیت یکی از خبرنگاران را به جای مترجم خود روی صندلی نشاند هرچند که او هم نتوانست به خوبی وظیفه ترجمه را انجام بدهد و تقریبا می توان گفت تمام حرف های استراماچونی اشتباه ترجمه شد. عصبانیت سرمربی ایتالیایی استقلال از نبود مترجم روی نیمکت و در نشست خبری در برخی از رسانه های خارجی هم منعکس شد. استراماچونی به خاطر حرکات و واکنش هایی که داشت به کمیته انضباطی هم احضار شد.

 

فولاد خوزستان صفر - نفت آبادان یک

گل اول این بازی را عقیل کعبی بازیکن نفت آبادان به ثمررساند که می توان از آن به عنوان بهترین گل هفته اول نام برد.

شاهین بوشهر صفر - سپاهان 3

آخرین بازی هفته را یکی از مدعیان در بوشهر برگزار کرد؛ بازی که به خاطر آماده نبودن ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر به جای جمعه، شنبه انجام شد. سپاهان که در این فصل بازیکنان خوبی به خدمت گرفته و تیمش را هم تقویت کرده است در خانه حریف یک پیروزی پرگل به دست آورد تا در پایان هفته اول صدرنشین لیگ شود. در پایان این بازی هم امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان در نشست خبری حاضر نشد و مربی این تیم به جای او به سالن کنفرانس آمد!

پیکان صفر- پدیده شهر خودرو 2

گل گهر سیرجان یک - نساجی مازندران یک

 

 

1398060209184853218189714

1398060209142336018189074

1398060110291699618184234

1398053123133747818182634

139805312313364118182634

2235815_686

2235774_865

 

برنامه هفته دوم لیگ برتر:

پنج شنبه 7 شهریور

شهرخودرو- شاهین شهرداری بوشهر؛ ساعت 18:30

استقلال - فولاد؛ ساعت 19

سپاهان- ماشین سازی تبریز؛ ساعت 20

صنعت نفت آبادان- نفت مسجد سلیمان؛ ساعت 20:15

جمعه 8 شهریور

تراکتور- پرسپولیس؛ ساعت 17:45

سایپا- گل گهر سیرجان؛ ساعت 19

پارس جنوبی جم- ذوب آهن اصفهان؛ ساعت 20

نساجی مازندران - پیکان تهران؛ ساعت 20

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید