گفت وگوی جی پلاس با دامغانی؛

کارشناس والیبال: پیروزی برابر روسیه دور از دسترس نیست/ استراحت بازیکنان کارعقلانی کولاکوویچ بود

کارشناس والیبال ایران گفت: کلید اصلی پیروزی برابر روسیه زدن سرویس های خوب است تا بتوانیم موزرسکی و میخاییلوف را از جریان بازی خارج کنیم تا برای نخستین بار به صورت مستقیم راهی المپیک شویم

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، تیم ملی والیبال ایران بعد از کسب دو برد مهم برابر کوبا و مکزیک در مرحله اول رقابت های انتخابی المپیک 2020، در آخرین بازی خود از ساعت 20:30 دقیقه یکشنبه 20 مرداد باید به مصاف تیم روسیه برود. بازی که برنده آن به صورت مستقیم راهی المپیک توکیو می شود و بازنده باید در رقابت های گزینشی قاره خود برای رسیدن به باین ازی ها تلاش کند.

محمدرضا دامغانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درخصوص بازی سرنوشت ساز میان ایران و روسیه در روز پایانی اولین مرحله رقابت های انتخابی المپیک 2020 توکیو اظهار کرد: امیدوارم با ریکاوری و آنالیز خوب بتوانیم دیدار برابر روسیه را با برد پشت سربگذاریم؛ اگر این اتفاق رخ بدهد از نظر من بهترین اتفاق 4 یا 5 سال اخیر والیبال ایران است. پیروزی برابر روسیه دور از دسترس نیست و اگر با برنامه و با دقت باشیم می توانیم موفق باشیم. روزی پیروزی در یک گیم برابر برزیل یا روسیه یک درام برای ما بود اما دیدیم که بارها این تیم ها را بردیم و به نظرم ما توانایی غلبه بر روسیه در این کشور را هم داریم.

دامغانی با بیان اینکه تیم ملی والیبال در بازی برابر روسیه باید سرویس های خوبی را بزند، گفت: کلید اصلی پیروزی برابر روسیه زدن سرویس های خوب است تا بتوانیم موزرسکی و میخاییلوف را از جریان بازی خارج کنیم تا برای نخستین بار به صورت مستقیم راهی المپیک شویم و اما و اگر و گروه بندی متفاوت به وجود نیاید. آرزو می کنم ایران بتواند یکی از 6 تیمی باشد که در پایان این مرحله مستقیم به المپیک می رود. بازیکنان باید دور از استرس باشند و ریکاوری روحی و ذهنی خوبی داشته باشند تا بتوانند به موفقیت برسند.

او در ادامه صحبت های خود درباره بازی تیم ملی ایران برابر روسیه اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی والیبال پیش از این هم کار بزرگ کرده اند و با وجود اینکه خسته هستند اما می توانند بازهم این کار را تکرار کنند. به نظرم در دیدار برابر روسیه مسائل روحی و روانی خیلی مهم است و امیدوارم کولاکوویچ و البته خوش خبر که بازیکنان علاقه زیادی به او دارند، بتوانند تیم را به خوبی برای کسب برد در برابر روسیه آماده کنند.

کارشناس والیبال درباره پیروزی تیم ملی والیبال ایران با ترکیب دوم خود برابر مکزیک گفت: با توجه به بازی اول مکزیک برابر روسیه و اینکه قطعا سرمربی تیم ملی و کادر فنی تیم حریف را به خوبی آنالیز کرده بود، تصمیم خوبی گرفته شد که ایران با ترکیب دوم برابر این تیم قرار بگیرد؛ کاری که عقلانی هم بود.  با توجه به خستگی و تعداد مصدومیت هایی که در تیم وجود دارد این کار خوبی بود که کولاکوویچ انجام داد.

او در ادامه افزود: مکزیک اصلا فشاری را به تیم ملی نیاورد و تیم دو ست اول را راحت و بدون فشار برد. در ست سوم معنوی نژاد چند امتیاز سرویس را واگذار کرد که این اتفاقات طبیعی است. به هرحال مکزیک بازی را از دست رفته می دید و بدون استرس کار می کرد. در نهایت بازی را بردیم اما این دیدار نمی تواند سنگ محکی برای تیم باشد.

او درباره تصمیم ایگور کولاکوویچ در خصوص استراحت دادن به بازیکنان اصلی در برابر مکزیک، تصریح کرد: این اتفاق دو نتیجه خوب در پی داشت. اول اینکه 6 بازیکن اصلی بهترین تمرین را انجام دادند؛ آن هم استراحت کردن بود. دومین ثمره این تصمیم هم بازی کردن بازیکنانی بود که کمتر به کار گرفته شده بودند. اگر یک ورزشکار صد سال هم تمرین کند اما در شرایط بازی قرار نگیرد حس پیروزی و جنگندگی در وجودش از دست می رود. در برابر کوبا بازیکنان فشار زیادی را متحمل شدند و باید اتفاقی رخ می داد که تیم اصلی برای دیدار با روسیه آماده تر می شد.

دامغانی در پایان در خصوص صحبت هایی که مبنی بر بی انگیزگی بازیکنان و دلخوری آن ها بابت بی توجهی ها بعد از لیگ ملت ها صورت گرفته، گفت: ورزشکار حرفه ای تا مرزی برای یک سری درخواست ها می جنگد. بازیکنان خسته و آسیب دیده هستند و شاید از پاداش ها و برخوردهای صورت گرفته ناراحت و دلخور باشند اما قطعا آن ها برای خودشان و مردم کشور تلاش می کنند. قطعا در برابر روسیه کسی به فکر پاداش نیست. زمانی که می توانیم تاریخ ساز شویم اصلا خوب نیست که این مسائل به میان بیاید.

 

کارشناس والیبال: ذخیره های ایران عملکرد قابل توجهی داشتند/ تیم ملی در شرایط سخت خوب نتیجه می گیرد

کولاکوویچ: بازیکنانم امروز نمایش خوبی داشتند/ فردا روز بزرگی برای ماست

بازی سرنوشت با تزارها/ پیروزی بی دردسر تیم ملی والیبال ایران برابر مکزیک + عکس و فیلم به همراه جدول

کارشناس والیبال: در انتخابی المپیک زمان ریسک نیست/ بازیکنان برابر کوبا بی انگیزه و خسته بودند

"طلسم خوش شانسی" هدیه ژاپنی ها به تیم های المپیکی والیبال! + عکس

کامبک در روز کم فروغ شاگردان کولاکوویچ/ پیروزی دشوار ایران برابر کوبا در راه المپیک +عکس و فیلم به همراه جدول

سردار آزمون: امیدوارم تیم ملی والیبال بهترین نتیجه را بگیرد/ والیبالی ها افتخار ایران هستند

روسیه در خانه زمین گیر می شود؟ / والیبال ایران در سن پترزبورگ به دنبال بلیت توکیو 2020

بناکار: اگر تیمی را دست کم بگیریم باید تاوان سختی بدهیم/ جای هیچ اشتباهی نیست

نفرزاده:کسب سهمیه در روسیه سخت است/هیچ تیم آسیایی توان مقابله با والیبال ایران را ندارد

پاسور پیشین تیم ملی والیبال: مقابل روسیه بدون شانس نیستیم/ اگر اشتباه لیگ ملت ها تکرار نشود می توانیم سهمیه المپیک بگیریم

عکس یادگاری والیبالیست‌ها و بازیگر معروف در فرودگاه استانبول + عکس

اولین جلسه تمرین تیم ملی والیبال در روسیه با حضور سردار آزمون + عکس

ملی پوش جوان والیبال ایران: در روسیه بدون شانس نیستیم / می خواهیم با سهمیه المپیک از سن پترزبورگ برگردیم

برنامه و نتایج کامل لیگ ملت های والیبال 2019 +جدول

 

 

 

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید