در گفت و گو با جی پلاس؛

قوچان نژاد: کولاکوویچ باهوش نیست/ لیگ ملت ها بهترین زمان جوان گرایی بود/ انتخابی المپیک 2020 سخت است

کارشناس والیبال گفت: لیگ ملت ها یکی از بهترین زمان ها برای جوان گرایی بود اما کولاکوویچ این کار را انجام نداد. بازیکنان جوان ما در لحظات و بازی های مهم نتوانستند در تیم ملی جایی داشته باشند و همین کار را برای کل تیم سخت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

بعد از شکست تیم ملی والیبال ایران برابر برزیل در مرحله نهایی لیگ ملت ها و بازماندن ایران از صعود به نیمه نهایی برخی از کارشناسان نسبت به عملکرد ایگور کولاکوویچ انتقاداتی داشتند.

جبار قوچان نژاد در گفت وگو با جی پلاس درباره عملکرد تیم ملی والیبال، اظهار کرد: با اعلام ترکیب تیم ملی برای این رقابت ها مشخص شد که تیم ما برای گرفتن بهترین نتیجه راهی لیگ ملت ها می شود. زمانی هم که کادر فنی تیم ملی متوجه شد بقیه تیم ها با ترکیب اصلی و بازیکنان ستاره شان پای به رقابت ها نمی گذارند، انگیزه برای اجرایی شدن این برنامه بیشتر شد.

کولاکوویچ مربی باهوش و زرنگی نیست

وی درباره عملکرد ایگور کولاکوویچ گفت: در رقابت های قهرمانی جهان و لیگ ملت های سال گذشته ما نتیجه خوبی نگرفته بودیم و همین باعث شد سرمربی تیم ملی تلاش کند با اتخاذ رویکرد اخیر، کارشناسان، منتقدان و مردم آن نتایج را فراموش کنند. 

او ادامه داد: متاسفانه کولاکوویچ مربی باهوش و زرنگی نیست و گاهی اوقات منفعل عمل می کند؛ در حالی که نیاز هست یک مربی تصمیم های سریع بگیرد و تیمش را کمک کند. کارهای یک سرمربی مربوط به قبل بازی یا وقت های استراحت نیست بلکه او باید بتواند برای تعویض و ویدیو چک سر موقع اقدام کند. ما هیچ یک از این کارها را به نحو مطلوب از سوی سرمربی تیم ملی ندیدیم و این یک نقطه ضعف بزرگ برای کولاکوویچ است.

** لیگ ملت ها بهترین زمان جوانگرایی تیم ملی بود

کارشناس والیبال با بیان اینکه لیگ ملت ها بهترین زمان برای جوان گرایی در تیم ملی بود، به جی پلاس گفت: این رقابت ها  یکی از بهترین زمان ها برای جوان گرایی بود اما کولاکوویچ این کار را انجام نداد. بازیکنان جوان ما در لحظات و بازی های مهم نتوانستند در تیم ملی جایی داشته باشند و همین کار را برای کل تیم سخت کرد. تیم ملی به اندازه ای از بازیکنان اصلی خود استفاده کرد که جزء مصدومیت و خستگی هیچ فایده ای نداشت. او باعث شد اعتماد به نفس بازیکنان جوان کم شود و این می تواند در آینده به ضرر تیم باشد.

از ملی پوشان راضی ام

او با اشاره به استفاده از یک ترکیب ثابت در طول رقابت ها، ادامه داد: با وجود اینکه برخی از بازیکنان در دو بازی آخر مرحله مقدماتی بازی نکردند اما به قدری در طول برگزاری رقابت ها خسته شده بودند که در مرحله نهایی شاداب نبودند. عملکرد بازیکنان  ایران در برابر لهستان و برزیل خوب بود اما به مانند رقابت های قبل با انرژی و کم اشتباه نبودند. واقعا من از بازیکنان راضی هستم اما از کادر فنی نه. شاید عملکرد خوب کادرفنی می توانست تلاش های بازیکنان را به نتیجه برساند اما اینگونه نشد.

حریفان ایران، تیم ما را به خوبی می شناختند چون تغییر نداشتیم

کارشناس والیبال در ادامه صحبت های خود با اشاره به آنالیز دقیق تیم ایران از سوی حریفان، اظهار کرد: تیم ملی والیبال ایران را تمام تیم ها به خوبی می شناختند چرا که سرمربی تیم ملی هیچ گاه تلاش نکرد از بازیکنان ذخیره خود استفاده کند. با اینکه گفته می شد کولاکوویچ علاقه زیادی به بازیکنان جوان دارد اما هیچ گاه در تیم ملی این را نشان نداد. او در بازی ها به جوانان ایران اعتماد نکرد و فقط دنبال این بود که یک نتیجه ای بگیرد.

کار تیم ایران در انتخابی المپیک 2020 آسان نیست

قوچان نژاد درباره رقابت های انتخابی المپیک 2020 توکیو نیز به جی پلاس گفت: امیدوارم در رقابت های انتخابی المپیک موفق باشیم چرا که کارمان خیلی هم آسان نیست. بازیکنان خسته هستند و کادرفنی باید یک برنامه مناسب برای ریکاوری بازیکنان قدم بردارد. در حالی که باید بخاطر نمایش بهتر در انتخابی المپیک 2020 ، در لیگ ملت ها از بازیکنان ذخیره استفاده می کردیم اما اینگونه نشد. نمی دانم چه زمانی قرار است کولاکوویچ این کار را در تیم ایران انجام بدهد.

** باید لیگ ملت ها فدای المپیک توکیو می شد

او در پایان تاکید کرد: کشورهای دیگر مانند لهستان، روسیه، ایتالیا و حتی فرانسه به فکر کسب سهمیه المپیک 2020 و حضور موفق در این رقابت ها بودند و به همین دلیل تصمیم گرفتند با ترکیب دوم و جوان خود به لیگ ملت ها بیایند اما ایران از این فرصت استفاده نکرد. ما بازیکنان خوبی داریم و می توانیم از فرصت ها استفاده کنیم اما باید درایت لازم در این باره وجود داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید